וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה תקדימית בסין: גבר חויב לשלם לגרושתו על עבודות בית

בית משפט בייג'ינג קבע כי הגבר יעביר כ-8,000 דולר פיצויים לאשתו לשעבר, שדאגה לבנם המשותף ונשאה במירב הנטל של מטלות הבית. ההחלטה התקבלה על בסיס חוק אזרחי חדש, אך רבים טוענים כי הסכום נמוך מדי. "לנשים אסור להיות עקרות בית"

אישה עוטה מסכה בזמן שמנקה את פתח החנות שלה בביג'ינג, סין, 17 באפריל 2020. רויטרס
אישה עוטה מסכה בזמן שמנקה את פתח החנות שלה בבייג'ינג/רויטרס

אזרח סין נדרש לשלם לגרושתו כ-8,000 דולר כפיצוי על עבודות הבית שעשתה ללא תשלום במשך שנים. הפסיקה התקדימית ניתנה בהמשך לחוק אזרחי חדש, שנכנס לתוקף השנה ואפשר לגרושות לתבוע פיצויים אם הן נשאו יותר בעול עבודות הבית מאשר בעליהן.

האישה, וואנג, סיפרה לבית משפט בבייג'ינג כי במשך חמש שנות נישואיה, היא דאגה לבנם המשותף ולמטלות הבית, בעוד שלבעלה לשעבר, צ'ן, "לא היה אכפת והוא לא היה מעורב בניהול העניינים בבית חוץ מללכת לעבודה".

בית המשפט פסק כי על האישה לקבל 50 אלף יואן (7,700 דולר) עבור עבודות הבית שעשתה, וכן נתן לה משמורת על הילד וקבע תשלומי מזונות של 2,000 יואן לחודש. עם זאת, אחרי שהתברר כי הסכום המקורי - 160 אלף יואן - הוקטן בעקבות הערעור של הבעל, הסוגייה עוררה דיון סוער ברשתות החברתיות.

"לנשים אסור להיות עקרות בית. כשאת מתגרשת, את נשארת בלי כלום. 50 אלף יואן בתור פיצויים על עבודות הבית זה בולשיט", נכתב בתגובה אחת ברשת החברתית וויבו. נכון להיום, ההאשטג "עקרות בית מקבלות פיצויים של 50 אלף יואן על עבודות בית" אסף יותר מ-570 מיליון צפיות בפלטפורמה דמויית הטוויטר.

נשים מקומיות מלקטות עלי תה, סין. רויטרס
סין הקלה בחוקי הגירושים בשנים האחרונות. נשים מלקטות תה/רויטרס

בתגובה אחרת נכתב: "אומנת במשרה מלאה יכולה לעלות יותר מזה בתוך חצי שנה. הנעורים והרגשות של נשים כל כך זולים?".

לפי אחד השופטים, הסכום משקף את משך הנישואים שלהם, עבודות הבית של וונג, ההכנה של בעלה ויוקר המחיה. על פי הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD), נשים סיניות עובדות בבית, ללא תשלום, במשך כארבע שעות ביום, פי 2.5 יותר מגברים ויותר מהממוצע במדינות המפותחות.

ב-20 השנים האחרונות גדל שיעור המתגרשים, אחרי שסין הקלה על התהליך ונשים הפכו עצמאיות יותר כלכלית. התופעה גורמת לחשש בבייג'ינג, שמנסה להגדיל את שיעורי הילודה לאור הזדקנות האוכלוסייה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully