וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור: לפחות 62 הרוגים במהומות בכמה בתי כלא

24.2.2021 / 8:00

הממשלה תיארה את האירוע כפעולה מאורגנת של ארגוני הפשע. הנשיא מטורנו הכריז על מצב חירום במערכת הכליאה במדינה על מנת להשיב את הסדר, ו-800 שוטרים נקראו לתגבור. "אלו היו שתי קבוצות המתחרות על הנהגת הפשע בתוך בתי המעצר"

בווידאו: עשרות הרוגים במהומות ב-3 בתי כלא באקוודור/צילום: רויטרס

לפחות 62 בני אדם מתו במהומות אלימות שהתרחשו הלילה (רביעי) במקביל בשלושה בתי כלא באקוודר. הממשלה אמרה כי הייתה זו פעולה מאורגנת של ארגוני פשע. נשיא המדינה, לנין מורנו, הכריז על מצב חירום זמני בבבתי הסוהר, בעקבות העימותים התכופים בין כנופיות הפשע השונות.

"אלו היו שתי קבוצות המתחרות על הנהגת הפשע בתוך בתי המעצר", אמר אדמונדו מונקאיו, ראש שירות בתי הכלא באקוודור. מונקאיו אמר כי הרשויות יכלו להשיג שליטה ולהשיב את הסדר בין כותלי הכלא בעזרת תגבורת של 800 שוטרים.

הממשלה עוד הודיעה כי בין הפצועים היו שוטרים, אך טרם נמסרו פרטים נוספים בנושא. עובדי הכלא הצליחו להתפנות במהלך המהומות.

חיילים מחוץ לבית כלא בעיר גואיאקיל, אקוודור, 23 בפברואר 2021. רויטרס
חיילים מחוץ לבית כלא בעיר גואיאקיל, אתמול/רויטרס

האלימות פרצה בבתי כלא במחוזות גואייז, אסואי וקוטופקסי - שמכילים כ-70% מסך כל אוכלוסיית האסירים באקוודור לפי רשומות הסטטיסטיקה במדינה. באקוודור פזורים 53 בתי מעצר המכילים 37,500 איש.

מורנו פרסם בטוויטר כי הוא הורה על כוחות הביטחון "לפקח בקפדנות" על הנשק, התחמושת וחומרי הנפץ באזורים החיצוניים של בתי הכלא במדינה.

העימותים מגיעים בשלהי מערכת הבחירות לנשיאות באוקוודור, שבסיבוב הראשון שלהן בתחילת פברואר ניצח הכלכלן הסוציאליסט אנדרס אראוז בן ה-36 עם 32.72% מהקולות. אראוז נחשב לבן טיפוחיו של הנשיא לשעבר, רפאל קוראה. הסיבוב השני יערך ב-11 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully