וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקפו את הרופאים: כ-500 גורמי ממשל בפרו התחסנו בחשאי נגד קורונה

16.2.2021 / 14:57

הנשיא אמר כי הגורמים, בהם שרת הבריאות, הועברו לתביעה לאור הזעם הגובר על הממשלה. החיסונים מתוצרת סין נרכשו עבור הצוותים הרפואיים, שהיו הראשונים בתור. "לא מילאו את חובתם כעובדי ציבור", אמר הנשיא

בווידאו: נשיא פרו על שערוריית חיסון גורמי ממשל לפני צוותים רפואיים/צילום: רויטרס

נשיא פרו פרנסיסקו סגסטי הודיע ​​הלילה (שני) כי 487 גורמי ממשל, בהם שרות החוץ והבריאות לשעבר, ניצלו את עמדותיהם כדי להתחסן בחשאי עם חיסונים סיניים נגד נגיף הקורונה, שהממשלה קנתה עבור רופאים וצוותים רפואיים הנאבקים במגיפה.

הנשיא הזמני אמר כי שמותיהם של הבכירים מועברים לידי התובעים, בזמן שהשערוריה הגוברת בשל גישה לא שוויונית לחיסוני הקורונה מטלטלת את ממשלת פרו. "האנשים שהיו חלק מהממשלה שלנו לא הצליחו לבצע את חובתם כעובדי ציבור", אמר סגסטי בשידור חי טלוויזיה. לדבריו, הוא זועם על הגישה של "אנשי ציבור רבים שניצלו את מעמדם".

מפלגות האופוזיציה בקונגרס ייפגשו היום כדי להחליט אם להקים ועדת חקירה להתחסנות הסודית בחיסון של חברת "סינופארם" הסינית. חשיפת החיסונים הסודיים גרמה לתסכול בקרב עובדי מערכת בריאות והיא מכתימה את המוניטין של הנשיא לשעבר מרטין ויסקרה, שאישר שהוא ושניים מבני משפחתו חוסנו לפני שהקונגרס הדיח אותו בנובמבר בשל האשמות בשחיתות.

צוותי רפואה ממתינים להתחסן נגד קורונה בבית חולים בלימה, פרו, 10 בפברואר 2021. AP
קורסים תחת הנטל. צוותים רפואיים ממתינים להתחסן בבית חולים בלימה, אתמול/AP

שרת החוץ אליזבת אסטטה, שרת הבריאות פילאר מאזטי ושני סגני שרים המעורבים בטיפול במגיפה נאלצו להתפטר בימים האחרונים. אסטטה הודתה במכתב ההתפטרות שלה שלשום שהיא קיבלה בחשאי את החיסון בסוף החודש שעבר, אבל הוסיפה ש"לא יכולתי להרשות לעצמי את הפריבילגיה של להיות חולה".

דבריה הרגיזו רבים במדינה הדרום אמריקנית.

"הם ניצלו את התפקידים שלהם. זה מראה שהתעדוף לא היה לעובדים ביחידות טיפול נמרץ שהתמודדו עם מוות במשך 24 שעות רצופות, מבלי הפסקות אוכל אפילו", אמר גודופרדו טלאוורה, נשיא הפדרציה הרפואית של פרו. "עכשיו אנחנו מבינים מדוע הם חיכו כל כך הרבה זמן עם קניית החיסונים. זה לא היה דחוף להם, הם כבר התחסנו", אמר.

מאזטי הגיעה למעמד של מעין גיבורה מקומית בזכות מאבקה בנגיף כשרת הבריאות, ורבים היו המומים שהיא הודתה ביום שישי שקיבלה את החיסון - כמה ימים בלבד אחרי שהבטיחה במסיבת עיתונאים עם הנשיא שהם יתחסנו רק אחרי שכל אנשי מערכת הבריאות יהיו מוגנים.

"הקפטן הוא האדם האחרון שעוזב את הספינה. מי מאיתנו שעומדים בראש המוסדות צריכים לשמש דוגמה ולהמתין לתור שלנו", אמרה אז מאזטי.

עוד בוואלה!

יצליח להרגיע את המצב? נשיא שלישי לפרו בתוך שבוע

לכתבה המלאה
צוותי רפואה ממתינים להתחסן נגד קורונה בבית חולים בלימה, פרו, 10 בפברואר 2021. AP
פרו היא אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בעולם. חיסונים בבית החולים בלימה/AP

ויסקרה, הנשיא לשעבר, זוכה לפופולריות בפרו בשל מאבקו בשחיתות, לפני שיריביו בקונגרס הדיחו אותו בנובמבר בטענה שהוא עצמו מעורב בשחיתות, בפרשות שלא קשורות לחיסונים. הוא הוחלף על ידי סגסטי.

אסטטה הורתה ב-7 בינואר על רכישת 1.7 מיליון מנות מ"סינופארם" וכעבור שבועיים בלבד התחסנה לנגיף, אולם היא חשפה זאת רק לאחר שוויסקרה אישר דיווח בעיתון מקומי שבו נכתב כי הוא ואשתו כבר התחסנו באוקטובר. אתמול הוא הודה שגם אחיו קיבל את החיסון.

פרו בוחנת את האפשרות לרכוש את חיסוני הקורונה של חברת אסטרהזניקה הברטית ו-CureVac הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully