וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצליח להרגיע את המצב? נשיא שלישי לפרו בתוך שבוע

17.11.2020 / 12:14

הקונגרס בחר בפרנסיסקו סגסטי, חבר במפלגת מרכז, להנהיג את המדינה אחרי שהנשיא הזמני הקודם התפטר חמישה ימים אחרי שהדיח את הנשיא ויסקרה. "זה לא יום לחגיגה", אמר הנשיא החדש, שיישאר בתפקיד עד הבחירות באפריל, אחרי מותם של מפגינים בימים האחרונים

בווידיאו: מינוי של נשיא 3 בשבוע לפרו, נמשכות ההפגנות/צילום: רויטרס

הקונגרס של פרו בחר הלילה (שלישי) בפרנסיסקו סגסטי כנשא הזמני בניסיון לעצור את הכאוס המשתולל ברחבי המדינה אחרי הפגנות זעם ועזיבתם של שני נשיאים בתוך שבוע.

סגסטי בן ה-76, ממפלגת המרכז מורדו, ישמש בתפקיד עד הבחירות שאמורות להתקיים באפריל. הוא יחליף את מנואל מרינו, שפרש ביום ראשון, חמישה ימים אחרי שהושבע לאחר הדחת הנשיא מרטין ויסקארה. מרינו, בתור יו"ר הקונגרס, הוביל את הדחתו ויסקרה, שזוכה לפופולריות רבה בקרב רבים אך היה בקרע עם המחוקקים בשל המאבק שניהל בשחיתות והחסינות הפרלמנטרית, התסיס את הרחובות ושני מפגינים נהרגו.

"זה לא יום לחגיגה", אמר סגסטי בטון קודר בנאומו הראשון לקונגרס. "אנחנו לא יכולים להחזיר אותם לחיים, אבל אנחנו יכולים לפעול בקונגרס, בנשיאות, כדי שזה לא יקרה שוב".

הנשיא הזמני החדש, מהנדס לשעבר ובכיר בבנק העולמי, עומד בפני אתגר עצום להבאת יציבות למדינה. פרו, יצואנית הנחושת השנייה בגודלה בעולם, נפגעה קשה ממגיפת הקורונה והיא בדרך למיתון החמור ביותר זה מאה שנה.

השבעת פרנסיסקו סגסטי, לנשיאה הזמני של פרו 16 בנובמבר 2020. רויטרס
עומד בפני אתגרים גדולים. הנשיא הזמני החדש סגסטי, הלילה/רויטרס

זמן קצר אחרי ההצבעה, סגסטי יצא ממבנה הקונגרס והרים את ידו אל הצופים הצוהלים. מפגינים בכיכר המרכזית בלימה חגגו לאחר הידיעות על מינויו, אולם המחאה ברחבי המדינה המשיכה עם רדת הלילה, אף כי בהיקף מצומצם יותר. חלקם דורשים חוקה חדשה או צדק עם ההרוגים, הפצועים והנעדרים.

"אני מבקשת צדק לילדי", אמרה מוריבה סנדובל, סבתו של אחד ההרוגים. היא ביקשה להמשיך בחקירת מותם ולהעמיד לדין את האחראים.

כמה ארגוני זכויות אדם בפרו הגישו תלונה נגד מרינו וכמה מחברי ממשלו קצר הימים על "רצח, פציעות חמורות וניצול סמכות לרעה".

מחאות בלימה עקב מינוי מנואל מרינו, לנשיא הזמני של פרו 16 בנובמבר 2020. רויטרס
דורשים צדק. מפגינים בלימה, הלילה/רויטרס

סגסטי זכה ב-97 קולות בעד ו-26 נגד, והמנדט שלו אמור להימשך עד יולי, אז יוחלף על ידי המנצח בבחירות ב-11 באפריל. במהלך הלילה דחה הקונגרס את המינוי של מועמד אחר, רוקיו סילבה-סנטיסטבן, פעיל זכויות אדם מהשמאל, והחשש מפני ואקום שלטוני גבר.

המשבר האחרון החל אחרי שוויסקרה, פוליטיקאי עצמאי שהיה בעימות ממושך עם הקונגרס, הודח על ידי המחוקקים באשמת שחיתות, שאותה הוא מכחיש. הוא שרד ניסיון הדחה קודם בספטמבר. מרינו, שהחליף אותו, עמד בפני איום הדחה בעצמו והתפטר לפני שזה קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully