וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פרו מרטין ויסקרה הודח על ידי הקונגרס אחרי שהואשם בשחיתות

10.11.2020 / 12:50

הקונגרס, שבשליטת האופוזיציה, הצביע בעד הדחת הנשיא, והמדינה עשויה להיקלע למשבר פוליטי בזמן שמגיפת הקורונה מכה קשה. "היום אני הולך הביתה", אמר הנשיא, שמואשם שבתור מושל קיבל שוחד מחברות תמורת מכרזים ציבוריים. יו"ר הקונגרס יחליפו עד אחרי הבחירות באפריל

בווידאו: נשיא פרו הודח מתפקידו/צילום: רויטרס

הקונגרס של פרו הדיח הלילה (שלישי) את הנשיא מרטין ויסקרה באשמת שחיתות. הוא אמר כי הוא מקבל את התוצאות ולא יפעל נגדן. "היום אני עוזב את ארמון הנשיאות. היום אני הולך הביתה", אמר הנשיא במהלך נאום שנשא בשעות הלילה, כשהוא מוקף בחברי הממשל בחצר מעונו במרכז לימה. הוא מונה לתפקיד רק במרץ 2018, אחרי שקודמו בתפקיד פדרו פבלו קוצ'ינסקי התפטר בשל טענות לקניית קולות.

יו"ר הקונגרס, מנואל מרינו, שעומד בראש מפלגת המיעוט "הפעולה העממית", צפוי לקבל לידיו את התפקיד עד יולי 2021, תום כהונתו המקורית של הנשיא. מרינו קרא להרגעת הרוחות והבטיח כי הבחירות לנשיאות יתקיימו ב-11 באפריל כמתוכנן.

בניסיון השני בתוך כמה חודשים, הצליחו חברי הקונגרס, הנשלט בידי האופוזיציה, להדיח את ויסקרה ברוב של 105 קולות מתוך 130 חברים, הרבה מעבר רף 87 הקולות הדרושים. 19 הצביעו נגד ועוד ארבעה נמנעו.

הנשיא מכחיש כי בתור מושל, הוא הסכים לכספי שוחד מחברות שניצחו במכרזים ציבוריים. לדבריו, אלו טענות "חסרות שחר ושקריות". הוא הזהיר מפני "השלכות בלתי-צפויות" אם יודח לפני הבחירות, שבהן הוא לא היה יכול להתמודד בלאו הכי.

נשיא פרו המודח מרטין ויסקרה עוזב את הארמון בלימה, 9 בנובמבר 2020. רויטרס
לא שרד עד תום הכהונה. ויסקרה עוזב את ארמון הנשיאות/רויטרס

הדחתו עלולה להכניס את פרו, יצואנית הנחושת השנייה בגודלה בעולם, לטלטלה פוליטית בזמן של משבר כלכלי חמור שנגרם ממגיפת הקורונה. ביחס לגודל האוכלוסייה של פרו, שיעור התמותה בה מהנגיף הוא הגבוה ביותר בעולם.

עשרות אנשים הפגינו בלילה במרכז לימה במחאה על הדחת הנשיא. חבר הקוגנרס ריקרדו בורגה, שהצביע בעד ההדחה, תועד כשהוא סופג אגרוף בפניו מעובר אורח בזמן ששוחח עם כתבים.

לנשיא בן ה-57, ממרכז המפה הפוליטית לא הייתה מפלגה שגיבתה אותו בקונגרס המפוצל, ויחסיו היו מתוחים עם המחוקקים שהתנגדו לקו שהוביל למאבק בשחיתות. הוא פיזר את הקונגרס בשנה שעברה אחרי עימות ממושך, וזכה לביקורת על כך מצד הימין, אך המתיחות בין הצדדים נמשכה.

בספטמבר הוא שרד ניסיון הדחה שנקשר לחוזים ממשלתיים שנחתמו עם זמר לא מוכר. רק 32 מחוקקים הצביעו אז בעד, אך הלילה הרוב כבר תמך בהדחת ויסקרה לאור ההאשמות החדשות נגדו הקשורות לתקופה שהיה מושל מחוז מוקגוואה שבדרום פרו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מפגינים נגד הדחת נשיא פרו מרטין ויסקרה בלימה, 9 בנובמבר 2020. רויטרס
"הפיכה בתחפושת". מפגינים נגד הדחת הנשיא בלימה, הלילה/רויטרס

מומחים מזהירים מחוסר יציבות במדינה הדרום-אמריקנית בחודשים הקרובים, ואומרים כי הנשיא הזמני מרינו עשוי לנקוט צעדים פופוליסטיים עד הבחירות כדי לזכות בתמיכת הציבור.

הנשיא המודח האשים בחודשים האחרונים את יו"ר הקונגרס בניסיון לגייס את הצבא לטובת הפלתו, אך מרינו הכחיש זאת. חברי קונגרס התומכים בוויסקרה הזהירו מהשלכות המהלך.

"זאת הפיכה בתחפושת. אנחנו זקוקים לרוגע, אך גם לפיקוח אזרחי", צייץ ג'ורג' פורסית', אחד המועמדים הבולטים לקראת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully