וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאן הגענו?": הוארך מעצר חמישה נערים החשודים שתקפו עובדים זרים ממניע גזעני

23.2.2021 / 16:25

החמישה, רובם מתחת לגיל 16 וללא עבר פלילי, חשודים בכמה מקרי אלימות כלפי הפועלים שהתגוררו בדירה ברמלה ממניע של שנאה, וצילמו את המעשים. נציג המשטרה: "זה אחד התיקים המכוערים והמסוכנים בשנים האחרונות". השופט תהה: "זה מה שעושים היום במקום ללכת לבית הספר?"

בווידאו: הוארך מעצרם של 5 נערים החשודים שתקפו פועלי בניין מסין/צילום: ספיר לוי, עריכה: אסף דרורי

מעצרם של חמישה נערים בני 15-16, החשודים בתקיפת פועלי בניין סינים ברמלה על רקע מוצאם, הוארך היום (שלישי) בבית משפט השלום בראשון לציון עד מחר. המשטרה מייחסת להם עבירות של תקיפה סתם, דרישה באיומים של רכוש, היזק לרכוש במזיד והפרת הוראה חוקית.

בין חמשת הנערים ישנם שני אחים, ורובם מתחת לגיל 16 ונטולי עבר פלילי. על פי החשד, הם היכו את הפועלים המתגוררים בדירה בעיר והתנכלו להם, ואף צילמו את המעשים בטלפונים הסלולריים שלהם. לפחות שבעה סרטונים כאלה נמצאו. השופט ארז מלמד לא חסך במילים קשות על המעשים. "צפיתי עכשיו בחלק מהסרטונים, לאן הגענו?", תהה השופט, "זה מה שעושים היום בגיל 16 במקום ללכת לבית הספר?".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
מעשי אלימות והתנכלות לאורך חודשיים. ניידת משטרה/ראובן קסטרו

נציג המשטרה בדיון אמר כי זהו "אחד התיקים המכוערים והמסוכנים בשנים האחרונות". הוא טען כי האירועים, שכללו השלכת אבנים ואלימות פיזית, התרחשו לאורך חודשיים, ממניע של שנאה. "מדובר בתקיפה על בסיס שנאה מהסיבה שלא מדובר באזרחי ישראל והקורבנות הם זרים מסין", אמר, "הקטינים היכו בפועל את הפועלים הסינים. הפילו אותם במהלך נסיעה וזרקו עליהם אבנים. המעשים שנעשו על ידי הקטינים נעשו בצוותא, כולם ביחד עשו את המעשים המכוערים האלה".

"הקורבנות חוששים מאוד. אחד מקורבנות התקיפה, עובד זר מסין, עזב את העיר רמלה מרוב חשש", הוסיף נציג המשטרה.

אירוע חריג נרשם בתחילת הדיון, לאחר שהשופט הוציא מהאולם שניים מבני משפחות הקטינים לאחר שאחד נכנס לבית המשפט ללא מסיכה ואחר מפני ששוחח בטלפון. קודם לכן, מאבטחי בית המשפט הוציאו כמה מבני משפחות החשודים, שעישנו בחדר השירותים בבית במשפט.

עו"ד ירון פורר המייצג שניים מחמשת החשודים אמר לוואלה! NEWS כי "יש לזכור שמדובר בחבורה של חשודים קטינים, כולם פחות מגיל 16, ללא הרשעות קודמות והחשד הוא התעללות בעובדים סינים ומאידך גם האלימות איננה ברף החמור. בית המשפט עשה את מלאכת האיזון, כאשר בהתחשב בשתי פעולות חקירה בנות שיבוש, האריך את מעצרם עד מחר ואני מאמין שמחר הם ישוחררו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully