וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק ואוסטרליה הגיעו להסכם: איסור פרסום החדשות יבוטל

הצדדים הגיעו לפשרה על תיקונים בחוק שהממשלה מקדמת, לפיו רשתות חברתיות ישלמו על תכנים חדשותיים המתפרסמים אצלן. ככל הנראה, התיקון יאפשר להחריג את פייסבוק מהחוק בכפוף לחתימה על הסכמים מול גופי התקשורת

בווידאו: שר האוצר האוסטרלי מותח ביקורת על חסימת פייסבוק חדשות במדינה/צילום: רויטרס

פייסבוק הודיעה היום (שלישי) כי תבטל את האיסור על שיתוף ידיעות של כלי תקשורת על ידי גולשיה באוסטרליה. זאת, לאחר שהגיעה להסכמה עם הממשלה על תיקונים בחקיקת החוק שאוסטרליה מקדמת, שאמור לחייב את פייסבוק ואת גוגל לשלם לגופי תקשורת אוסטרליים עבור שימוש בסיפורים שלהם.

הגרסה המתוקנת של החקיקה המוצעת תאפשר לפלטפורמות דיגיטליות התראה של חודש מראש לפני נקיטת צעדים, כך שיוכלו להגיע להסכם נוח יותר מבחינת התנאים. הסיכום בין הצדדים יאפשר להחריג את פייסבוק מהחוק, כל עוד תחתום על הסכמי תשלום מול גופי התקשורת.

סגן נשיא פייסבוק לשותפויות חדשות עולמיות אישר כי בדיונים עם ממשלת אוסטרליה "הגענו להסכם שיאפשר לנו לתמוך במו"לים שנבחר - ובתוך כך לספק תמיכה גם למו"לים קטנים ומקומיים".

"במבט קדימה, הממשלה האוסטרלית הבהירה כי נשמור על היכולת שלנו להחליט האם תכנים חדשותיים יופיעו בפייסבוק, ולא נהיה נתונים באופן אוטומטי למשא ומתן כפוי", הוסיף בראון, "מאז ומתמיד, המטרה שלנו הייתה לתמוך בעיתונות באוסטרליה וברחבי העולם - ואנחנו נמשיך להשקיע בתכנים חדשותיים. יחד עם זאת, אנחנו נתנגד למאמצים של קונגלומרטים תקשורתיים, הפועלים לקידום מסגרות רגולטוריות, ולא מכירים בחלופת הערך האמיתית שמתקיימת בין המו"לים לבין פלטפורמות כמו פייסבוק".

שערי עיתונים באוסטרליה המבשרים על חסימת החדשות בפייסבוק, 18 בפברואר 2021. AP
שערי עיתונים באוסטרליה, בחמישי/AP

גזבר משרד האוצר האוסטרלי ג'וש פריידנברג אישר כי הגיעו להסכם עם פייסבוק על התיקונים בחוק. האירוע מוגדר כניצחון משמעותי עבור אוסטרליה בכל הקשור לדרישת תשלום מענקיות הטכנולוגיה על החדשות שהם משתפים.

"אין ספק שאוסטרליה הייתה זירה ל'מלחמה בשלט רחוק' עבור העולם", אמר פריידנברג. "פייסבוק וגוגל לא הסתירו את העובדה שידעו כי העולם בוחן את המצב באוסטרליה, וזאת הסיבה שהן ניסו להגיע להסדר שיוכלו לעבוד איתו".

ביום חמישי חסמה פייסבוק את כל דפי החדשות של גולשיה באוסטרליה עקב התקדמות החקיקה. בנוסף לכך, גם גולשים מחוץ לאוסטרליה לא יכולים לקרוא או לגשת לשום כלי תקשורת אוסטרליים בפייסבוק. תחילה כמה עמודים של משרדי ממשלה נחסמו, אך בפייסבוק הבהירו כי הייתה זאת טענות והם חזרו להיות נגישים. פייסבוק הסבירה כי החסימה הגיעה משום שהחוק לא סיפק הגדרה ברורה והדגישה כי מחויבותה להיאבק במידע כוזב לא השתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully