וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באוסטרליה: עובדת ממשל נאנסה בפרלמנט - והושתקה

בריטני היגינס, שעבדה במשרד ההגנה, חשפה כי הממונים עליה רמזו שעדיף לטובת הקריירה שלה שלא תתלונן על אחד מעמיתיה, אחרי התקרית ב-2019. הממשלה השמרנית התגוננה תחילה, אך ראש הממשלה התנצל אחרי עצה מאשתו. הוא הבטיח לפעול למיגור המיזוגניה בפוליטיקה האוסטרלית

בווידאו: ראש ממשלת אוסטרליה התנצל בפני אישה שהתלוננה שנאנסה בפרלמנט/צילום: רויטרס

עובדת ממשל לשעבר באוסטרליה התלוננה כי נאנסה בפרלמנט וכי לא זכתה לתגובה הולמת מהמעסיקים שלה. הסערה שעוררה הפרשה הובילה את ראש הממשלה סקוט מוריסון להביע היום (שלישי) התנצלות.

המתלוננת, בריטני היגינס, אמרה כי היא הותקפה מינית על ידי אחד מעמיתיה לעבודה במשרד ההגנה, בלשכה בפרלמנט, אחרי בילוי לילי עם חברי המפלגה הליברלית השמרנית. היא סיפרה לאתר news.com.au כי אחרי שדיווחה על כך לאחד הממונים עליה, היא התבקשה להשתתף בפגישה רשמית באותו חדר שבו קרה האונס. היגינס, שהייתה אז בת 24 ובסך הכול כמה חודשים אחרי תחילת "עבודת חייה", סיפרה כי היא חשה שנאלצה לבחור בין הקריירה שלה לבין הגשת תלונה רשמית למשטרה.

היגינס אמרה לערוץ 10 כי היא חשה שהיא "בעיה פוליטית" שיש לפתור, כשהממונים עליה נראו "שלא בנוח" אם היא תעלה את הנושא פעם נוספת. בסופו של דבר היא החליטה שלא להגיש אז תלונה רשמית למשטרת אוסטרליה, אך החליטה עכשיו להציף מחדש את הפרשה. אותו עמית שהאשימה בתקיפה עזב את העבודה זמן קצר לאחר התקרית.

בריטני היגינס, עובדת פרלמנט באוסטרליה שהתלוננה על אונס במבנה. באדיבות המצולם, אתר רשמי
חשה שהיא "בעיה פוליטית". בריטני היגינס/אתר רשמי, באדיבות המצולם

הממשלה הגנה בתחילה על הגישה שלה, ואמרה כי היגינס עודדה לדבר עם המשטרה ונאמר לה כי היא תקבל תמיכה, אף שגורם רשמי הודה כי בחירת מקום המפגש הייתה טעות. ואולם, אחרי ביקורת ציבורית הולכת וגדלה, ועל רקע כמה שערוריות הקשורות ליחס לנשים בפוליטיקה האוסטרלית שנחשפו בשנים האחרונות, הממשלה שינתה את הטון.

"זה לא היה צריך לקרות, ואני מתנצל", אמר מוריסון לכתבים. הוא ציין כי אחרי שהתייעץ עם אשתו במהלך הלילה, הוא הבין כי יש לנקוט צעדים נוספים בנושא. "ג'ני ואני שוחחנו בלילה האחרון, והיא אמרה לי: 'אתה צריך לחשוב על זה בתור אבא קודם כל. מה היית רוצה שיקרה אילו היו אלה הבנות שלך?'", סיפר ראש הממשלה, שהוא אבא לשתי בנות. "לג'ני יש דרך להבהיר דברים, תמיד הייתה לה".

לדבריו, "זה מזעזע אותי שעדיין, בימים אלו ובעידן הזה, אישה צעירה מוצאת את עצמה במצב הפגיע שבו היא הייתה. לא באשמתה". מוריסון אמר כי "עלינו לעשות יותר, בין אם זה במקום העבודה הזה, או בכל מקום עבודה אחר במדינה". הוא הכריז על פתיחת חקירה של הליך הטיפול בתלונות על תקיפות מין ובחינת סביבת העבודה בפרלמנט, המתוארת כ"רעילה" ביחס לנשים, וכוללת מעשי בריונות, הטרדה וסקסיסטית.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון בפרלמנט, 16 בפברואר 2021. רויטרס
סביבת עבודה "רעילה". מוריסון בפרלמנט, היום/רויטרס

היגינס הודתה למוריסון על התנצלותו, אבל אמרה כי היא לא הייתה צריכה לצאת לציבור כדי שהוא יפעל בנושא. "זה צעד מבורך ראשון, אבל הוא היה צריך להיעשות מזמן", אמרה לאתר news.com.au.

בנוסף לכך, מוריסון ספג ביקורת על כך שהיה צריך את עצתו של אשתו כדי להבין את חומרת הטענות, ופרשנים באוסטרליה תיארו את דבריו של ראש הממשלה כ"מוטעים". בטוויטר, ההאשטגים "לא רק ילדה" ו"סקוטי המיזוגן" היו בין הפופולריים ביותר.

מוריסון הגדיל בשנים האחרונות את מספר הנשים בממשלתו אחרי שהקואליציה תוארה כמי שסובלת מ"בעיית נשים" לאחר שכמה פוליטיקאיות בכירות פרשו מהחיים הפוליטיים לפני הבחירות ב-2019. הן ציינו, בין היתר, את היחס הבריוני אליהן כסיבה לכך. למרות זאת, מבקריו של ראש הממשלה מצביעים על היעדר הפעולה מול טענות לאיומים ומיזוגניה שהועלו נגד שניים משריו בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully