וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: נעצר ראפר קטלאני שהורשע בעידוד טרור והתבצר באוניברסיטה

המשטרה פשטה על אוניברסיטת ליידה, שם פאבלו האסל ותומכיו הסתתרו בניסיון למנוע ממנו לרצות את 9 חודשי המאסר שלו. הוא הורשע בשל שירים וציוצים שבהם הביע תמיכה בארגוני גרילה ותקף את בית המלוכה. המקרה שלו עורר סערה, והממשלה הבטיחה להקל בהגבלות על חופש הביטוי

בווידאו: משטרת ספרד פרצה לאוניברסיטה בה התבצר הראפר שהורשע בעידוד טרור/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

עשרות שוטרים הסתערו היום (שלישי) על אוניברסיטה בקטלוניה ועצרו ראפר שהתבצר במקום עם תומכיו כדי להימנע ממאסר, אחרי שהורשע בעידוד טרור ובפגיעה בבית המלוכה במילות השירים שלו. פאבלו האסל בן ה-33 היה אמור להסגיר את עצמו עד יום שישי כדי להתחיל בריצוי תשעה חודשי מאסר, באחד המשפטים המתוקשרים ביותר בספרד מהשנים האחרונות הנוגעים לחופש הביטוי.

מאז אתמול, הוא וכ-20 מתומכיו הסתתרו באוניברסיטת ליידה, כ-150 ק"מ ממערב לברצלונה, בירת החבל. הוא הורשע ב-2018 בשל שירים וציוצים שכללו אזכורים לארגוני גרילה שמחוץ לחוק, השווה שופטים לנאצים וקרא למלך ספרד לשעבר חואן קרלוס ראש ארגון פשיעה. תומכיו נקלעו לעימות קצר עם השוטרים, השליכו לעברם כיסאות והתיזו במטפי אש נגדם לפני שהשוטרים החמושים והמוגנים בקסדות עצרו את הראפר.

"הניצחון יהיה שלנו, זה לא יישכח ולא ייסלח", צעק האסל, עם אגרוף קפוץ. כמה שעות קודם לכן הוא צייץ מחדש את מילות השיר שעליהן הורשע. "מחר זה יכול להיות אתם", אמר איש השמאל הקיצוני במסר ל-125 אלף עוקביו.

יותר מ-200 אמנים, בהם הבמאי פדרו אלמודובר, השחקן חבייר ברדאם והזמר ג'ואן מנואל סראט, חתמו על עצומה נגד כליאתו. בעקבות התיק הזה, הממשלה הסוציאליסטית הודיעה כי היא תקל על חלק מההגבלות על חופש הביטוי במדינה החברה באיחוד האירופי.

שוטרים ממשטרת ספרד עוצרים את הראפר פבלו האסל באוניברסיטת ליידה, קטלוניה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
השווה את בית המשפט לנאצים. הראפר האסל בעת מעצרו, היום/רויטרס

אחרי המעצר של האסל, סגנית ראש ממשלת ספרד, קרמן קלבו, אמרה היום לעיתונאים כי אסור שאנשים יישלחו למאסר בשל דברים הקשורים לחופש הביטוי במדינה דמוקרטית כמו ספרד. בשבוע שעבר אמרה הממשלה כי היא תשנה את החוק שעבר ב-2015 על ידי הממשלה השמרנית ואסר על האדרת קבוצות חמושות, כמו המחתרת הבאסקית ETA, ועל העלבת הדת והמונרכיה.

הממשלה אמרה כי היא תכניס עונשים קלים יותר, שיתמקדו רק במעשים המהווים איום על הציבור או עשויים לעודד אלימות, לצד הגנה על חופש הביטוי האומנותי, התרבותי והאינטלקטואלי.

עוד בוואלה!

בחירות בקטלוניה: המפלגות הבדלניות הגדילו את כוחן

לכתבה המלאה
תומכיו של הראפר פאבלו הסל מתבצרים באוניברסיטת ליידה, קטלוניה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
אמנים בכירים בספרד התגייסו למענו של האסל. תומכיו של הראפר באוניברסיטה, היום/רויטרס

האסל הורשע ב-2018, שנה אחרי משאל העם השנוי במחלוקת על עצמאות קטלוניה, שהוביל למשבר הפוליטי הגדול ביותר בספרד מאז מותו של הרודן פרנסיסקו פרנקו ב-1975. היוזמה גוועה במהירות ובאלימות, אך הבדלנים במחוז הגדילו את כולם בבחירות האחרונות שהתקיימו ביום ראשון.

ראפר אחר, המזוהה בשם ולטוניק, הורשע ב-2018 ונשלח לשלוש וחצי שנות מאסר, אך הוא נמלט לבלגיה, שם בית משפט סירב להסגירו. הוא נותר מבוקש תחת צו מעצר ספרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully