וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: האקרים מהצפון ניסו לגנוב מפייזר מידע על חיסוני הקורונה

16.2.2021 / 12:01

שירות הביון הדרום קוריאני אמר כי פיונגיאנג ניסתה להשיג את הטכנולוגיה מהחברה, אך לא ברור מתי ואם היא הצליחה בכך. בשנה שעברה סיכלה סיאול ניסיונות של שכנתה לפרוץ לחברות מקומיות שפיתחו חיסונים. "אשתו של קים לא נראית בציבור מחשש להידבקות"

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית ניסתה לגנוב את טכנולוגיית חיסוני הקורונה של פייזר דרך פריצה למחשבי החברה - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, שציטטה את שירותי המודיעין הלאומי. לא ידוע מתי הפריצה התקימה או אם היא הייתה מוצלחת.

בשנה שעברה ניסו האקרים צפון קוריאנים לפרוץ לכמה חברות תרופות, בהן אסטרהזניקה. שירותי הביון הדרום קוריאניים אמרו כי הם סיכלו ניסיון של הצפון לפרוץ לחברות מקומיות העוסקות בפיתוח חיסונים לקורונה. הריגול הדיגיטלי נגד ארגוני בריאות, חברות תרופות ומדענים התגבר במהלך מגיפת הקורונה, לאור המאמצים של מדינות שונות להשיג את המידע המחקרי העדכני ביותר על הנגיף.

קוריאה הצפונית מואשמת לעתים תכופות בשימוש בצבא של האקרים לגניבת כספים ברחבי העולם כדי למלא את קופתה הריקה בשל הסנקציות הבינלאומיות על המשטר. מומחי בריאות אומרים כי ההאקרים הצפון קוריאנים עשויים להיות מעוניינים יותר במכירת מידע גנוב על חיסונים מאשר להשתמש בו כדי לפתח חיסונים מקומיים.

המדינה הקומוניסטית המבודדת אמורה לקבל משלוח ראשון של חיסוני אסטרהזניקה דרך התכנית הבינלאומית COVAX לשיתוף חיסונים, אף שעד עתה היא לא אימתה שום מקרה של הנגיף בשטחה. הביון הדרום קוריאני אמר כי לא ניתן לשלול את האפשרות להתפרצות בקרואיה הצפונית מאחר שהיה לה מסחר פעיל ומעבר של אנשים עם סין לפני שסגרה את הגבול בתחילת השנה שעברה.

רי סול ג'ו, אשתו של המנהיג קים ג'ונג און, לא נראתה בציבור זה יותר משנה. לפי המודיעין הדרום קוריאני, יא שומרת על פרופיל נמוך כדי להימנע מהידבקות בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully