וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פעילים הפגינו מחוץ לעליון בעקבות זיהום הזפת: "למנוע את האסון הבא"

המפגינים התכנסו מחוץ לדיון בג"ץ על מתן רשיון לקידוחי גז ונפט מול חופי ישראל, וקראו לבית המשפט להתחשב בהחלטתו באסון הזפת. הם קראו "רווחים לא עושים על חשבון בעלי חיים" ו"שטייניץ נכשלת"

בווידאו: פעילי סביבה הפגינו בקריאה למנוע את האסון הסביבתי הבא/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

עשרות פעילי סביבה הפגינו היום (שלישי) מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים בעקבות אסון הזפת שהכה בחופים. המחאה נערכה בזמן דיון בג"ץ עתירה שהגישה החברה להגנת הטבע נגד משרד האנרגיה, בנושא רשיון לקידוחי גז ונפט מול חופי ישראל.

המפגינים קראו "לא קודחים בפלמחים", "רווחים לא עושים על חשבון בעלי חיים" ו"הים הוא של כולם", נשאו שלטים עם הכיתוב "עוצרים את האסון הבא" ו"שטייניץ נכשלת", והעלו מיצג. "הגעתי היום יחד עם עשרות פעילים למנוע את האסון הסביבתי הימי הבא", סיפרה לידיה מורדבינקין מארגון מגמה ירוקה.

מחאת ארגוני סביבה בקריאה לעצור את אסון הנפט הבא  מול בית המשפט העליון, ירושלים 23 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא קודחים בפלמחים". ההפגנה בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"באנו לדרוש מבית המשפט העליון ומשרד האנרגיה לבטל את רשיון הקידוחים לאנרגיאן שרוצה להטיל הרס סביבתי באחת הפנינות שיש לנו פה ביום. בעקבות האסון בסוף השבוע צריך להבין שאין יותר מקום לקידוחי גז ונפט. האסון בעקבות הקידוחים יהיה חמור בהרבה", הוסיפה.

הפגנת פעילי סביבה מול בית המשפט העליון בעקבות אסון הזפת, 23 בפברואר 2021. -, פלאש 90
"הקידוחים יגרמו לאסון גדול בהרבה". המפגינים בעליון, היום/פלאש 90, -

אתמול הוציא בית משפט השלום בחיפה צו איסור פרסום חריג על חקירת הזיהום, שתקף עד 28 בפברואר. הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים, ובכלל זה שם כלי השיט, נמלי מוצא ויעד, מטען ונתיב שיט. במקביל, החקירה ביחידה הארצית לשמירה הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה ובמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה נמשכת.

הזיהום החריג של גושי זפת צמיגיים הגיע בשבוע שעבר לחופי הארץ לצד מזג האוויר הסוער. על פי פריסת החופים שבהם התגלו, שלא כללה את מפרץ חיפה, מסתמן כי הגיעו מדרום וממרחק רב. מקור פתיתי הזפת ככל הנראה ממכלית, אך לא ידוע על כלי שיט בים התיכון שדיווח על תקלה.

מחאת ארגוני סביבה בקריאה לעצור את אסון הנפט הבא  מול בית המשפט העליון, ירושלים 23 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המפגינים בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הגילוי הראשוני היה בחוף הבונים ואחריו במעגן מיכאל, אך בהמשך התברר כי זוהי רק ההתחלה של אירוע הזיהום הגדול מסוג זה בעשור האחרון, וזפת נראתה מחוף בצת בצפון ועד חופי ראשון לציון. על פי הערכות ראשוניות, מדובר בעשרות מטרים מעוקבים של זפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully