וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים תפצה עובדת בכירה בגין התעמרות בעבודה

בית הדין האזורי לעבודה קבע כי על העירייה לפצות ב-150 אלף שקלים את סגנית היועץ המשפטי העירוני, עו"ד אילנית מיכאלי. זאת, לאחר שנקבע כי יועמ"ש העירייה נטל מסגניתו את סמכויותיה ופגע במעמדה. "בחר להלבין את פניה ברבים, תוך השפלתה וביזויה"

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע אתמול (שני) כי על עיריית ירושלים לשלם פיצויים בסך 150 אלף שקלים לסגנית היועץ המשפטי העירוני, עו"ד אילנית מיכאלי, בגין העסקה פוגענית והתעמרות. זאת, לאחר שנקבע כי יועמ"ש העירייה, אלי מלכה, נטל ממנה את סמכויותיה, פגע במעמדה והשפיל אותה.

מיכאלי טענה בתביעה כי מלכה פגע בסמכויותיה כסגנית באופן שרירותי ופסול, ורוקן את תפקידה מתוכן החל מ-2016. כמו כן, טענה כי צוות העובדים שניהלה נלקח ממנה ללא הודעה מוקדמת, וכי מכל תפקידי האחריות שלה יוותר לה רק תפקיד היועצת המשפטית לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שגם הוא נפגע.

בעירייה דחו את הדברים וטענו כי הדבר נבע משינוי ארגוני שמיכאלי הייתה מעודכנת לגביו, אך סירבה לשתף פעולה עם מחלקות חדשות שהוקמו. בית הדין דחה את טענות העירייה. "ניסיונה של העירייה בסיכומיה לגמד את תפקידה של התובעת עובר ל'רה-ארגון' רחוק מהמציאות, ומטרתו לבסס את הטענה לפיה לכאורה, לא חל בתפקידה כל שינוי - קביעה שאין לה כל יסוד במציאות", נכתב בפסק הדין. עוד צוין כי סמכויותיה צומצמו גם בתפקידה כיועצת לוועדת התכנון.

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"העירייה פגעה במעמדה של התובעת ובמהות תפקידה, שלא כדין". בית הדין האזורי לעבודה בירושלים/נועם מושקוביץ

"לא רק שמעמדה של התובעת כמנהלת מחלקת התכנון והבנייה הלכה למעשה, נפגע, וסמכויותיה ניטלו ממנה, אלא שעו"ד מלכה לא הסתיר כי נטל ממנה את סמכויותיה, עקב 'בעיה' ו'תקלה' כלשונו, ולמעשה בחר להלבין את פניה ברבים, תוך השפלתה וביזויה", נכתב בפסק הדין.

בהחלטתם פסקו סגן נשיא בית הדין, כאמל אבו קאעוד, ונציגי הציבור, אלי קדוש ואורית היימן שפירא, כי "העירייה פגעה במעמדה של התובעת ובמהות תפקידה, שלא כדין, השפילה את התובעת בפני עמיתיה וגורמים נוספים בעירייה, כל זאת, ללא כל הצדקה עניינית". לפיכך קבעו כי על העירייה להפסיק באופן מידי למדר את מיכאלי מפעילות אגף הייעוץ המשפטי בתחום התכנון והבנייה, אך לא הורו על השבת כלל סמכויותיה וזאת בנימוק כי לדבר יהיו השפעות על גורמים נוספים ועל האינטרס הציבורי. בנוסף לפיצויים נקבע עוד כי על העירייה לשלם שכר טרחה בסך 22,500 שקלים והוצאות משפט בסך 2,500 שקלים.

מהעירייה נמסר בתגובה כי "פסק הדין התקבל בעירייה. בכוונת העירייה להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully