וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מתחרים: דנון נבחר לראשות הליכוד העולמי, זוהר יכהן כיו"ר עמית

22.2.2021 / 22:33

אחרי מערכת בחירות ארוכה וסערה משפטית שנמשכה שלושה חודשים, השגריר לשעבר נבחר מחדש ליו"ר ארגון הגג של סניפי הליכוד בארץ ובעולם, בבחירות בהן היה מועמד יחיד. יו"ר הקואליציה, שהתמודד מולו, יכהן כ"יו"ר עמית" ויתחלק איתו בסמכויות ובתקציבים הנלווים לתפקיד

בווידאו: זוהר בישיבת סיעת הליכוד אומר שישנה את השיח/עריכה: איתי עמרם

אחרי חודשים של עימותים וחיכוכים פוליטיים, השר והשגריר לשעבר דני דנון נבחר היום (שני) מחדש לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי, ארגון הגג של כל סניפי הליכוד בארץ בעולם המייצג את המפלגה בקונגרס הציוני העולמי ובמוסדות הלאומיים.

דנון כבר נבחר לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי בבחירות שנערכו בסוף אוקטובר, אך לאחרונה נאלץ להתפטר ולקיים בחירות חדשות לתפקיד בעקבות עתירות משפטיות שהוגשו נגד הליך הבחירה בליכוד. היום נערכו הבחירות המחודשת בהן דנון היה מועמד יחיד, והוא צפוי להחזיק בתפקידו עד 2026.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ימונה ליו"ר עמית של הליכוד העולמי, אחרי שהוא ודנון הגיעו להבנות. השניים יחלקו ביניהם את התקציבים והסמכויות של הארגון, שמוערכים ב-2.3 מיליון שקלים בשנה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. AP
נבחר מחדש. דנון/AP

הליכוד העולמי הוא גוף עצמאי, עם תקציבים נפרדים והשפעה על תקציבים של מיליונים ומאות תפקידים במוסדות הלאומיים - קק"ל, הסוכנות היהודית, קרן היסוד וההסתדרות הציונית. מי ששלט בארגון ב-15 השנים האחרונות היו דנון ומקורבו יעקב חגואל, שמשמש כעת יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. דנון שימש כיו"ר הליכוד העולמי בין 2006 ל-2015, אז יצא לשליחות כשגריר ישראל באו"ם והתפקיד הועבר לחגואל.

דנון נחשב ליריב ותיק של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד. לקראת הקונגרס הציוני שהתקיים באוקטובר האחרון בירושלים, צמרת הליכוד - החל מראש הממשלה ומטה - קיוותה לכרסם בכוחו ולהחזיר לידיה את השליטה, ויו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, התמודד על התפקיד בתמיכת נתניהו.

רק שדנון עקץ את זוהר ויזם בחירות בזק, תוך הפרה של צווי מניעה של בית הדין של הליכוד, ותוך הפרה של הסכם פנים מפלגתי שהושג על חלוקת התפקידים במוסדות הלאומיים, שהבטיח לזוהר את תפקיד יו"ר הליכוד העולמי. בהמשך, זוהר ופעילי ליכוד ותיקים מקבוצת "מייסדי הליכוד" עתרו לבית הדין של המפלגה בדרישה לבטל את הבחירות ולהדיח את דנון מהליכוד כעונש על ביזוי מוסדות התנועה, וההליך המשפטי התנהל בשלושת החודשים האחרונים בבית הדין של הליכוד.

מיקי זוהר במהלך דיון ועדת החוקה בנושא העלאת הקנסות 27 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הגיעו להבנות. זוהר/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בינתיים, דנון וזוהר הצליחו להגיע להבנות על חלוקת הכוח בליכוד העולמי וזוהר משך את העתירה שלו, ובית הדין הגיע לפשרה עם דנון על העתירות האחרות. דנון התנצל על התנהלותו סביב אירועי הבחירות בפני כל חברי מרכז הליכוד, התפטר מהתפקיד וקיים השבוע בחירות חדשות.

"הבחירה הזו היא מסר גדול של אחדות. אחרי תקופה של חילוקי דעות שיסעו את הליכוד העולמי, אנחנו משלבים ידיים יחד ומאחדים את כל הכוחות שלנו למען התנועה וערכיה", אמר דנון לאחר בחירתו.

זוהר בירך גם הוא על ההסכמות שהושגו. "אני מודה לכל חברי הליכוד בכלל ולחברי הנהלת הליכוד העולמי בפרט על בחירתם בי לתפקיד יו"ר עמית הליכוד העולמי. ברכות לדני על היבחרו לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי. אני שמח שהגענו להבנות ולהסכמות באמצעותן נוכל להתחיל בעשייה למען תנועת הליכוד ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully