וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר איטליה בקונגו נהרג במתקפה על שיירה של האו"ם

עודכן לאחרונה: 22.2.2021 / 16:01

משרד החוץ ברומא אמר כי השגריר לוקה אטנסיו נהרג במזרח המדינה, לצד מאבטחו ונהג מקומי של תכנית המזון העולמית, בעת ניסיון לחטוף אותם. המתקפה אירעה סמוך לפארק הלאומי וירונגה, שבו פועלות קבוצות חמושות רבות

בווידאו: בית החולים בקונגו שבו כנראה מוחזקת גופת שגריר איטליה שנהרג במתקפה/צילום: רויטרס

שגריר איטליה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, לוקה אטנסיו, נהרג היום (שני) במתקפה על שיירה של האו"ם במזרח המדינה - כך מסרו משרד החוץ של איטליה והאו"ם. בנוסף לשגריר, נהרג מאבטחו האיטלקי ונהג מקומי בשיירה של תכנית המזון העולמית. כמה נוסעים נוספים נפצעו במתקפה, ששום גורם לא קיבל עליה אחריות עד כה.

רשויות הפארק הלאומי וירונגה אמרו כי השיירה הותקפה בשעה 10:15, בסמוך לעיירה קניאמהורו הסמוכה לבירה האזורית גומא, כחלק מניסיון חטיפה. קבוצות חמושות רבות פועלות בפארק ובסמוך לו. הפארק, שבו חיות גורליות נדירות, שוכן לאורך הגבולות עם רואנדה ואוגנדה, והחמושים נוהגים לתקוף את הפקחים המסיירים באזור. שישה פקחים נהרגו במארב שהוצב להם בחודש שעבר.

לפי אתר משרד החוץ של איטליה, השגריר בן ה-43 היה ראש המשלחת של איטליה בקינשסה מאז 2017 והתמנה לשגריר ב-2019. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. ברומא, הנשיא וראש הממשלה גינו את המתקפה והביעו תנחומים בפני קרובי ההרוגים. ממשלת קונגו הבטיחה למצוא את האחראים.

שגריר איטליה, בקונגו לוקה אטנסיו אשר נהרג במתקפה על שיירה של האו"ם. AFP, אתר רשמי
נהרג בזמן ניסיון חטיפה. השגריר לוקה אטנסיו/אתר רשמי, AFP

לפי הרשויות, החמושים עצרו את השיירה ביריות אזהרה. הם הרגו את הנהג והובילו את יתר הנוסעים לתוך הפארק, שם התערבו הפקחים שפתחו באש לעברם. החמושים הרגו את המאבטח ואת השגריר.

לפי תכנית המזון העולמית, השיירה הייתה בדרכה לבית ספר באזור רוטשורו. עוד נאמר כי הנסיעה בכביש שבו אירעה המתקפה אושרה קודם לכן ללא צורך בליווי ביטחוני. ברשתות החברתיות פורסמו תמונות שבהן נטען שנראה אטנסיו הירוי מוחזק בזרועותיו של אדם שישב בחלק האחורי של ג'יפ. אחד החלונות של כלי הרכב היה מנופץ.

"הנסיבות של המתקפה האכזרית הזו עדיין לא ברור, ולא נחסוך שום מאמץ מלגלות מה קרה", אמר שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו. הוא היה בבריסל, בפגישה של האיחוד האירופי, כששמע על החדשות והוא שב לרומא.

ב-2018 נחטפו לזמן קצר שני תיירים בריטים באותה עיירה שבה אירעה המתקפה היום, ובעקבות זאת נסגר הפארק לביקורי תיירים במשך תשעה חודשים.

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו עמדה במוקד של מלחמת אזרחים אכזרית, שגררה כמה מדינות שכנות. העימות גבה את חייהם של חמישה מיליון בני אדם בן 1994 ל-2003, ויש המכנים אותו המלחמה הגדולה של אפריקה. אך גם סיומו הרשמי של הסכסוך לא בישר על קץ האלימות, ועשרות מיליציות וארגוני מורדים ממשיכים לפעול במזרח המדינה.

יותר מ-17 אלף משקיפים של האו"ם נפרסו במדינה מאז 1999, אך גם כוח שמירת השלום, מהגדולים ביותר בעולם, מתקשה לעצור את האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully