וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בטקסס קיבלו חשבונות חשמל של 16 אלף דולר

אחרי ימים שלמים של עלטה במהלך גל הכפור, תושבים ברחבי המדינה חויבו בסכומי עתק. "הם לא אשמים במה שקרה", אמר ראש עיריית יוסטון, שדורש מהמדינה לשלם על הסכומים הללו. המושל: "יש לנו אחריות להגן על התושבים"

בווידאו: מושל טקסס מבטיל לעצור את חשבונות החשמל המופקעים מימי הכפור/צילום: רויטרס

ראש עיריית יוסטון קרא למדינת טקסס לשלם על חשבונות החשמל העצומים שצברו התושבים בעקבות גל הכפור בשבוע שעבר. חלקם קיבלו חשבונות על סך 16 אלף דולר עבור כמה ימים בלבד, אך ראש העיר, סילבסטר טרנר, אמר כי זו לא אשמתם שמערכת החשמל קרסה בשל מזג האוויר החריג במדינה החמה בדרך כלל.

הטמפרטורות בטקסס, שהגיעו כבר ל-18 מתחת לאפס, החל לטפס בימים האחרונים, אך מיליונים עדיין ללא גישה סדירה למים נקיים אחרי שכמה צינורות התפוצצו בשל הקור העז. טקסס, העשירה במאגרי נפט וגז, היא אחת המדינות הבודדות בארצות הברית שלהן מערכת אספקת אנרגיה עצמאית, ולכן היא לא יכולה לקבל תמיכה ממדינות שכנות.

בעקבות זאת, רשת החשמל הציבורית של טקסס החליטה להעלות את מחירי האנרגיה בפגישת חירום בשבוע שעבר. העלאת המחירים לא השפיעה על תושבים המשלמים סכום קבוע מדי חודש, אך אחרים, שלהם יש תעריפים משתנים, קיבלו חשבונות עתק על הימים האחרונים. נכון לאתמול, כ-30 אלף איש נותרו ללא חשמל, לעומת יותר משלושה מיליון בשיא גל הקור בשבוע שעבר.

מועצת החשמל האמינה של טקסס, התאגיד המפקח על אספקת האנרגיה למרבית תושבי טקסס, ספג ביקורת על כך שלא היה ערוך להתמודד עם העומס הרב.

עלטה ביוסטון, טקסס , ארה"ב בעקבות תנאי מזג האוויר 21 בפברואר 2021. GettyImages
רשת החשמל קרסה. עלטה ביוסטון, אתמול/GettyImages

טרנר, ראש עיריית יוסטון, אמר כי המערכת לא ערוכה להתמודד עם מזג אוויר קיצוני שנגרם בשל שינויי האקלים. "כל זה היה צפוי מראש, כתבתי על זה ב-2011", אמר ראש העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית. לדבריו, הנהגת המדינה הרפובליקנית התעלמה מהצעה שהעלה בתור מחוקק להבטחת "מאגר מספק" של אנרגיה למניעת הפסקות חשמל. "לא הלקוחות אמורים לשאת בהוצאות האלו. הם לא אשמים במה שקרה", אמר.

מתנדבים מסייעים באספקת מים לתושבים בעקבות עלטה שפקדה את יוסטון, טקסס , ארה"ב בעקבות תנאי מזג האוויר 21 בפברואר 2021. רויטרס
רבים עדיין ללא גישה סדירה. חלוקת מים ביוסטון, אתמול/רויטרס

בטסי פרייס, ראש עיריית פורט וורת', אמרה ל-CBS כי טקסס והממשל הפדרלי צריכים לשלם על החשבונות, והמושל הרפובליקני גרג אבוט אמר שיש לפעול על מנת להבטיח שתושבי טקסס "לא ייתקעו עם חשבונות חשמל בסכומי עתק".

"יש לנו אחרוית להגן על תושבי טקסס מהזינוק בחשבונות האנרגיה שלהם, שהוא תוצאה של סערה חורפית קשה והפסקות חשמל", אמר אבוט לאחר פגישה עם מחוקקים.

מימון החשבונות של התושבים יכול להגיע דרך הסיוע הפדרלי, שהתאפשר לטקסס אחרי שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על מצב אסון במדינה ביום שבת.

סקוט ווילובי, יוצא צבא ותושב דאלאס, סיפר לניו יורק טיימס כי הוא קיבל חשבון חשמל של 16 אלף דולר, יותר מכל חסכונותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully