וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבשר: ממשלת צרפת נגד ראש העיר הירוק של ליון

בממשלה של מקרון טוענים כי גרגורי דוסה "העליב" את החקלאים והקצבים במדינה אחרי שהסיר את הבשר מתפריטי בתי הספר. הוא טוען שהמהלך נובע מהצורך לשמור על ריחוק חברתי בתקופת הקורונה, אך שר הפנים כינה אותו "אליטיסט" והממשלה מנסה לבטל את האיסור

הפגנה נגד צריכת בשר בעיר ליון, צרפת, 25 ביולי 2020. רויטרס
הירוקים רשמו הצלחה בבחירות המקומיות. הפגנה נגד צריכת בשר בליון, יולי/רויטרס

ממשלת צרפת מאשימה את ראש עיריית ליון ב"העלבת" החקלאים והקצבים במדינה, ובפגיעה בבריאות הילדים אחרי שהסיר מנות בשריות מתפריטי ארוחות הצהריים בבתי הספר.

ראש העיר, גרגורי דוסה ממפלגת הירוקים, אמר כי הרעיון בקיומו של תפריט אחיד ללא בשר נועד להבטיח שירותים סדירים של ארוחות הצהריים במקביל לריחוק החברתי בין התלמידים בשל מגיפת הקורונה.

ממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון, שמועמדיה הפסידו בשנה שעברה בכמה מרוצים עירוניים מול מועמדי הירוקים, ביקשה מנציב המחוז, הממונה על ידי המדינה, להפוך את ההחלטה. "צריך להפסיק לשים את האידיאולוגיה על הצלחות של הילדים שלנו", צייץ שר החקלאות ג'וליאן דנורמנדי. "הבה נתן להם מה שהם צריכים כדי לגדול כמו שצריך. בשר זה חלק מזה".

שר הפנים, ג'רלד דרמנין, אמר כי זה "עלבון בלתי נסבל" כלפי החקלאים והקצבים של צרפת. ליון אף נחשבת בעיני רבים לבירה הקולינרית של המדינה, והמטבח שלה מבוסס על מנות בשריות. "אנחנו יכולים לראות שהמדיניות המוסרנית והאליטיסטית של הירוקים לא סופרת את המעמדות העממיים. ילדים רבים זוכים לאכול בשר רק בקפיטריה של בית הספר".

French EELV green party candidate for the Lyon mayoral election, Gregory Doucet delivers a speech after being elected as the new mayor of Lyon, on July 4, 2020 in Lyon town hall, during the first municipal council since the 2nd round of the mayoral election. (. JEFF PACHOUD / AFP, GettyImages
יצא גם נגד הטור דה פראנס. ראש עיריית ליון גרגורי דוסה/GettyImages, JEFF PACHOUD / AFP

ראש העיר תקף בחזרה, ואמר כי המהלך קשור אך ורק במשבר הבריאותי. הוא ציין כי קודמו בתפקיד, שהיה מהימין, "נקט צעד זהה לחלוטין" במהלך הגל הראשון של המגיפה. לדברי דוסה, התפריט, הכולל דגים וביצים, "מאוזן עבור כל התלמידים שלנו".

זאת לא הפעם הראשונה שדוסה גורם לסערה. הוא אף תקף את הטור דה פראנס בתור תחרות "מצ'ואיסטית ומזהמת", ואמר כי היא לא תתקבל בברכה בעיר כל עוד היא לא תהיה "בעלת אחריות סביבתית".

דוסה לא ראש העיר היחיד מקרב הירוקים שעורר מחלוקת מאז ההישגים שרשמה המפגלה בבחירות בשנה שעברה. ראש עיריית בורדו, פייר הורמיק, החליט שלא להציב את עץ חג המולד המסורתי, כחלק מהמדיניות הסביבתית שלו. הוא אמר אז כי הוא לא "ישים עצים מתים בכיכרות שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • ליון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully