וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל ביקשה ממצרים לתווך לעסקת חילופי שבויים עם חמאס

יפעת רוזנברג

20.2.2021 / 18:31

באל-ערבייה דווח כי חמאס ביקש הקלות בתיקי הציד והנמל וכן שחרור של אסירים פלסטינים, ובקהיר ביקשו מישראל להסכים לוויתורים כדי להשיג הסכם. בהמשך צפויות פגישות בחסות מצרית להשגת העסקה

בווידאו: רה"מ מודה לפוטין על עזרתו בשחרור הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה/צילום: לע״מ

ישראל ביקשה ממצרים להתערב להשגת עסקת חילופי שבויים עם חמאס - כך דווח היום (שבת) באל-ערבייה. לפי הדיווח, קהיר ביקשה מישראל להסכים לוויתורים כדי להשיג הסכם. חמאס ביקש הקלות בתיקי הציד והנמל, וכן שחרור של אסירים פלסטינים. מקורות דיווחו כי יהיו פגישות בחסות מצרית להשגת עסקה.

מפרוץ מגיפת הקורונה התגברו הדיווחים וההערכות בישראל, לפיהן ניתן להגיע לעסקת חילופי שבויים בתמורה לסיוע במשבר המשתולל ברצועת עזה. בחודש דצמבר האחרון דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, כי ישראל הציעה לשחרר מאות אסירים פלסטינים שהשתתפו ברצח ישראלים במסגרת עסקת שבויים עם חמאס.

תרגיל צבאי בעזה 29 בדצמבר 2020. רויטרס
תרגיל צבאי ברצועת עזה/רויטרס

לפי אותו דיווח, ההצעה הישראלית כוללת ויתור על המלצות ועדת שמגר לפיה ישראל לא תשחרר יותר מאסיר אחד תמורת כל חייל ישראלי חטוף, לא תשחרר אסירים תמורת גופות ולא תשחרר אסירים שהשתתפו ברצח ישראלים. מקור בחמאס אמר לעיתון כי ההצעה הועברה דרך המתווך המצרי. למרות זאת, חמאס דחה את ההצעה החדשה וחאזם קאסם, דובר הארגון, הכחיש התקדמות כלשהי בנושא.

גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי "קיימת התנגדות נחרצת לשחרר אסירים ביטחוניים שרצחו ישראלים, כולל אסירים זקנים או עם מחלות סופניות שהיו מעורבים ברצח ישראלים". הגורמים הוסיפו כי "יש בעלי אינטרס בתהליך המשא ומתן שרוצים להשפיע עליו ומפרסמים חצאי אמיתות במקרה הטוב, ושקרים במקרה הרע".

הגורמים הוסיפו כי "יחיא סינוואר צריך להבין שנפתחה עבורו הזדמנות והוא צריך לנצל אותה. אין לישראל כוונה לשחרר רוצחים". במערכת הביטחון אף העריכו שככל שמתרבים הפרסומים אודות עסקת שבויים ונעדרים, כך פוחת הסיכוי להביא לסיום התהליך. "כל צד רוצה להראות שעמד על שלו ומה היו הסיבות לכך שהמשא ומתן נכשל", אמר אחד הגורמים, "בשלב זה המשא ומתן שמנוהל על ידי המתווך המצרי מוגדר כתקוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully