וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע ה-35 ברציפות: אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים, קיסריה וברחבי הארץ

כאלף בני אדם הפגינו מול מעון רה"מ בבירה ועוד כמה מאות ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה, במחאה נגד ראש הממשלה והשחיתות השלטונית. מפגינים בצפון דיווחו כי הותקפו על ידי עוברי אורח. "במקביל להכרזה על בחירות, הכריזו עלינו מלחמה - לא נרתע", הבהירו המוחים

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ, זה השבוע ה-35 ברציפות/צילום: יותם רונן

אלפי בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, זה השבוע ה-35 ברציפות. ההפגנות המרכזיות התקיימו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שם נכחו כאלף בני אדם, ובסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה, שם נכחו כמה מאות. מעט לפני כן, התקיימו הפגנות קטנות במאות צמתים, גשרים ומחלפים ברחבי הארץ. ההפגנות נערכו בקריאה: "גם בגשם ובקור - המחאה לא תעצור".

כמה מפגינים דיווחו על אירוע אלימות בצומת הגומא, סמוך לקריית שמונה. יורי קנדל, פעיל ותיק במחאה תיאר את האירוע. "היה פקק אדיר של אנשים שירדו מהשלג, יונדאי שחור עצר ליד פעילה שלנו ואחרי דקותיים של שיחה הם החלו לקלל ושפכו עליה אשפה וכוס מים, צילמנו אותם ואת מספרם. נגיש תלונה במשטרה".

שקמה שוורצמן, ממובילות המחאה, גינתה את האלימות כלפי המוחים, והבהירה כי "במקביל להכרזה על בחירות, הכריזו עלינו מלחמה. ברור לכולם מי הגנרל. לא נרתע. למען הילדים של כולנו אנחנו ננצח".

מאות מפגינים נגד נתניהו בבלפור, 20 בפברואר 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"הכריזו עלינו מלחמה". מאות מפגינים נגד נתניהו בבלפור,הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

מהתנועה לאיכות השלטון, המארגנת את ההפגנות בקיסריה, נמסר כי "השבוע הגענו עד לבג"ץ כדי לדרוש שנתניהו, המואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בשלוש פרשות שונות, יכבד את הסכם ניגוד העניינים שאותו התחייב לקבל ולא יתערב במערכת אכיפת החוק".

לדברי התנועה, "אנחנו נמשיך לפעול ולמחות כדי להזכיר שראש ממשלה הנמצא בעיצומו של הליך פלילי חמור אינו יכול במקביל גם לנהל מדינה. כוחנו באחדותנו - רק אם נמשיך לצאת לרחובות יחד נוכל להביא לשינוי שישראל מייחלת לו".

לקראת המחאה נפרסו כוחות המשטרה באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. השוטרים חסמו לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן, צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

עוד בוואלה!

אם נתניהו ישיג 61 אצבעות, הסדר ניגוד העניינים לא יעצור אותו

לכתבה המלאה

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

מאות מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, 20 בפברואר 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"נמשיך לפעול ולמחות". מאות מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully