וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי עיתונאיות בבלארוס נאסרו לשנתיים בשל צילום הפגנות

18.2.2021 / 12:56

שתי העיתונאיות הצעירות נעצרו בדירתן בנובמבר, אחרי שתיעדו הפגנה במחאה על מותו של מפגין במחאות נגד לוקשנקו. הן התחבקו ועשו סימן "וי" מכלובן בבית המשפט, ויערערו על עונשן. "לוקשנקו לא יכול לשבור אותנו"

בווידאו: עיתונאית בבלארוס שצילמו הפגנות נגש הנשיא נשלחו למאסר/מתוך טוויטר

בית משפט בבלארוס גזר היום (חמישי) עונש מאסר של שנתיים על שתי עיתונאיות שצילמו הפגנות גד הנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

יקטרינה אנדרייבה, בת 27, ודריה צ'ולטסטבה, 23, נעצרו בדירתן בנובמבר אחרי שתיעדו הפגנות לזכרו של מפגין שנהרג כמה ימים קודם לכן. שתיהן הכחישו את האישומים נגדן על עידוד ההפגנות באמצעות הצילום שלהן. השתיים היו בכלוב במהלך הדיון בעניינן היום בבית משפט בבירה מינסק. הן התחבקו ועשו סימן "וי" למצלמות, ועורך דינן אמר כי הן יערערו על העונש.

"רק תסתכלו על דריה ויקטרינה - חזקות, מחייכות ואומרות שלום ליקיריהן דרך הסורגים. לוקשנקו לא יכול לשבור אותנו", צייצה מנהיגת האופוזיציה הגולה, סבטלנה טיכאנובסקאיה.

בליטא השכנה, שם גולה טיכאנובסקאיה, קראו למינסק לשים קיץ ל"מערבולת הדיכוי", בעוד שפולין אמרו כי על בלארוס להפסיק לרדוף עיתונאים. הערוץ "בלסט TV", שבו עבדו שתי העיתונאיות, פועל מפולין.

שתי העיתונאיות יקטרינה אנדרייבה ודריה צ'ולטסטבה באולם בית משפט במינסק, בלארוס, 18 בפברואר 2021. AP
המשטר מגביר את רדיפת התקשורת. שתי העיתונאיות בבית המשפט, היום/AP

יותר מ-33 אלף איש נעצרו בדיכוי אלים של ההפגנות נגד שלטונו של לוקשנקו לאחר הבחירות השנויות במחלוקת באוגוסט. יריביו אומרים כי הן היו מזויפות ונועדו להשאירו בתפקיד, שבו הוא מחזיק מאז 1994. מדינות המערב הטילו סנקציות על מינסק, אך לוקשנקו מסרב להתפטר כשהוא נהנה מתמיכת רוסיה. מוסקבה רואה בבלארוס מדינת חיץ נגד התפשטות האיחוד האירופי ונאט"ו.

"בכל פעם שהלכתי לעבודה, סיכנתי את בריאותי ואת חיי", אמרה אנדרייבה בהצהרה שמסרה מוקדם יותר. "הצלחתי להסתתר מכדורי גומי, מפיצוצי רימוני הלם, ממכות של אלות. לעמייתי היה הרבה פחות מזל. יש לי הכול: נעורים, עבודה שאני אוהבת, תהילה, והכי חשוב, מצפון נקי".

לוקשנקו שלח הבטחות שונות לרפורמות, בעוד שהשבוע משטרו חידש את רדיפת יריביו עם פשיטות על בתים של עיתונאים ופעילי זכויות. בנוסף לכך, אחד מיריביו הבולטים שלו בבחירות עומד לדין על פרשת שחיתות.

מחר ייפתח משפט נפרד לעיתונאי מכלי התקשורת המקומי TUT.BY, שסתר את הצהרת המשטר על כך שהמפגין שנהרג היה שיכור בזמן מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully