וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפזרים בכל העיר: הטקטיקה החדשה של המפגינים בבלארוס

עודכן לאחרונה: 30.11.2020 / 11:03

המחאה שנמשכת קרוב לארבעה חודשים משנה צורה, ומתנגדי לוקשנקו בוחרים שלא להתמקד במוקד אחד אלא לערוך עצרות בכל מחוזות הבירה מינסק. הרודן רמז שהוא עשוי לעזוב את תפקידו לאחר העברת חוקה חדשה. יריבתו הגולה: "העם למד את מחיר החירות ולעולם לא יסכים לחיות בלעדיה"

בווידאו: המפגינים בבלארוס התפצלו לכמה זירות/מתוך טוויטר

המפגינים בבלארוס שינו את טקטיקת המחאה שלהם בשבועות האחרונים, ובמקום התקהלות גדולה במרכז הבירה מינסק שנחסמה על ידי כוחות הביטחון, הם עורכים הפגנות קטנות בכל מחוז בעיר.

לפי הרשתות החברתיות, כ-20 עצרות מחאה נרשמו אתמול (ראשון) ברחבי העיר, אחרי סגירתן של כמה תחנות רכבת תחתית והגבלת התנועה במינסק על ידי משטרו של אלכסנדר לוקשנקו. הרודן בן ה-66 המשיך לכהונה שישית אחרי הבחירות לנשיאות באוגוסט, אך האופוזיציה דורשת ממנו להתפטר בטענה לזיופים נרחבים.

אלפים נעצרו בחודשים האחרונים, ומנהיגי האופוזיציה ברחו לגלות או נכלאו. לוקשנקו, שסירב לקריאות להתפטרותו עד כה, אמר ביום שישי כי הוא לא יישאר בתפקיד אחרי שתעבור חוקה חדשה - שלא ברור מה היא תכלול ומתי היא תעלה להצבעה. יריביו מאשימים אותו במריחת זמן. הוא נהנה מתמיכתה של רוסיה, בעוד שבאירופה הטילו עליו ועל בכירי ממשלו סנקציות.

"טורים גדולים של אנשים התאספו בכל מחוזות מינסק, ללא יוצא מהכלל. משטרת לוקשנקו נעה בנושאות ממחוז למחוז", נכתב בערוץ הטלגרם "נקסטה" של האופוזיציה, העוזר לתאם את ההפגנות. השוטרים השתמשו לפי הדיווחים ברימוני הלם ובגז מדמיע ועצרו 313 מפגינים, לפי הודעת משרד הפנים מהיום.

מפגינים במינסק, בלארוס, 29 בנובמבר 2020. AP
יצאו לרחובות למרות הגשם. המפגינים במינסק, היום/AP

סבטלנה טיחנובסקאיה, יריבתו המרכזית של מי שמכונה הרודן האחרון של אירופה, אמרה כי אלפים יצאו לרחובות. היא הוסיפה כי אזרחי בלארוס הם "עם גאה, אמיץ ושלו שלמד את מחיר החירות ולעולם לא יסכים לחיות בלעדיה".

טיחנובסקאיה בת ה-38, שהתמודדה בבחירות האחרונות במקום בעלה שנכלא, טוענת שהיא המנצחת האמיתית. היא ברחה מהרפובליקה הסובייטית לשעבר לליטא, החברה באיחוד האירופי מיד לאחר הבחירות, והיא זכתה לתמיכה מכמה מנהיגים מערביים, המסרבים להכיר בתוצאות הבחירות ודורשים להעמיד לדין את האחראים לזיופים ולאלימות נגד המפגינים, שכוללת לפי העדויות גם עינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully