וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת בחירות? נתניהו הקים צוות שיבחן השקעה לקידום ההייטק במגזר הערבי

17.2.2021 / 21:22

אחוז הערבים המועסקים בענף נמוך משמעותית ביחס לשיעורם באוכלוסייה. כעת פועל רה"מ להקים צוות בינמשרדי שיעבוד בשיתוף עם הרשויות המקומיות על צמצום הפערים, תוך קידום יזמות בענף. יו"ר הוועד הארצי של הרשויות: "שנים פסחו על החברה הערבית, הגיעה העת להשקיע"

בווידאו: נתניהו מציג תוכנית למאבק באלימות בחברה הערבית/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם בימים אלה תכנית ממשלתית לקידום ההייטק בחברה הערבית. התכנית כוללת פיתוח הון אנושי מוכוון הייטק, שילוב בתעסוקת הענף, קידום יזמות ופיתוח ההייטק ברשויות המקומיות וקידום מנהיגות ותרבות הייטק בחברה הערבית.

בשנים האחרונות פעלה הממשלה לקידום פיתוח כלכלי-חברתי בחברה הערבית, פעולות שיצרו מגמה חיובית של קידומם והשתלבותם של בני החברה בענף ההייטק. יחד עם זאת, שיעור הערבים מכלל המהנדסים המועסקים בהייטק הינו כ-3% בלבד ומספר יזמי וחברות ההייטק בחברה הערבית הוא קטן ביחס לשיעור האזרחים הערביים באוכלוסייה.

במטרה לצמצם את הפערים ולתת מענה לבעיות היסוד ולחסמים בפני קידום ההייטק בחברה הערבית הוחלט על הקמת צוות ממשלתי שיעבוד בשיתוף עם ועד ראשי הרשויות הערביות ויכלול גופי ממשלה שונים. הצוות יגבש הצעה לתוכנית רב שנתית בנושא, שתובא לאישור הממשלה.

עובד בחברת מחשבים. ShutterStock
יוקם צוות ממשלתי שיעבוד בשיתוף ועד הרשויות הערביות/ShutterStock

מנכ''ל משרד ראש הממשלה בפועל, צחי ברוורמן, נפגש עם יו"ר הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות בישראל, עו"ד מודר יונס, ובתום הפגישה הוחלט על הקמת צוות בין-משרדי בהובלת משרד ראש הממשלה, לשם בניית תכנית ממשלתית לקידום מקצועות ההייטק בחברה הערבית. יונס מעריך כי ההשקעה הנדרשת לתכנית היא בגובה של 700-800 מיליון שקלים.

בצוות שיוקם ייקחו חלק מנכ"לי משרדי הכלכלה, החינוך, השוויון החברתי, העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, התקשורת והפנים. בנוסף, יכלול הצוות נציגים מרשות החדשנות, המועצה הלאומית לכלכלה, מינהל התכנון, הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים, המועצה להשכלה גבוהה, ועדת התכנון והתקצוב והממונה על התקציבים.

"לתת הזדמנות לבני החברה להיות חלק מהמהפכה"

"היוזמה באה בעקבות תוכנית שהוכנה על ידי חברת דלויט, לפי בקשת הוועד הארצי ועמותת צופן שנתבקשה על ידי הוועד לקדם את הנושא", מוסיף עו"ד מודר יונס, "התוכנית נבנתה בתיאום עם בכירים מענף ההייטק בישראל היושבים גם כוועדת היגוי לקידום התוכנית. הוועד, בעזרת צופן, מינה את בכיר האוצר לשעבר נוח הקר, לשעבר סמנכ"ל התקציבים במשרד, לקדם את התוכנית במשרדי הממשלה".

"ענף ההייטק פסח שנים על החברה הערבית והגיעה העת להשקיע ולתת הזדמנות לרבים מבני החברה הערבית להיות חלק ממהפכת ההייטק בישראל ובעולם, והם יכולים לעשות זאת", אמר יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully