וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של שליט דובאי: "אני כלואה בווילה, חוששת לחיי"

בסרטונים ששודרו ב-BBC טענה לטיפה, בתו של מוחמד בן ראשיד אל-מחטום, אחד האנשים החזקים באמירויות, כי היא מוחזקת כבת ערובה במדינה. היא לא נראתה בפומבי מאז 2018, אז ניסתה לברוח מהאמירויות דרך הים, אך נעצרה. "כל יום אני דואגת, מצבי נואש"

בווידאו: בתו של שליט דובאי מתלוננת שהיא מוחזקת בשבי/צילום: מתוך ריאיון ל-BBC

בתו של שליט דובאי אומרת כי היא מוחזקת בשבי וחוששת לחייה לאחר ניסיון לברוח מאיחוד האמירויות הערביות - כך לפי סרטים חדשים ששודרו הלילה (רביעי) על ידי BBC. לטיפה אל-מחטום לא נראתה בפומבי מאז ניסיון הבריחה שלה, דרך הים במרץ 2018.

בקטעים ששודרו ב-BBC, היא נראית מכורבלת בפינה של מה שלדבריה הוא חדר אמבטיה. לפי הדיווח, הסרטים צולמו כשנה לאחר שנלכדה והוחזרה לאמירויות. "אני בת ערובה והווילה הזו הוסבה לכלא", היא אומרת בסרטון סלולרי אחד. "יש חמישה שוטרים בחוץ, ושתי שוטרות בתוך הבית. כל יום אני דואגת לביטחוני ולחיי".

בסרטון אחר, לטיפה אומרת שמצבה "נואש יותר מדי יום". היא מבהירה כי "אני לא רוצה להיות בת ערובה בווילת הכלא הזו. אני רק רוצה להיות חופשיה". הסרטונים הגיעו מחברתה הפינית של לטיפה, טיינה ג'והיינן, שליוותה אותה במהלך ניסיון הבריחה שלה.

בתו של שליט דובאי מוחזקת בשבי לאחר ניסיון לברוח מהאמירויות: "הווילה הוסבה לכלא" 
17.2.21. BBC, רויטרס
"המצב נואש יותר מדי יום"./רויטרס, BBC

סרטונים אלה, ששודרו בסדרת התחקיר "פנורמה" של ה-BBC, כוללים גם ריאיון עם מרי רובינסון, נשיאת אירלנד לשעבר והנציבה העליונה לזכויות אדם של האו"ם. רובינסון הופיעה בתמונות בחברתה של לטיפה, שפרסמו גורמים באמירויות לאחר חזרת שייחה לדובאי ב-2018.

רובינסון אמרה ל-BBC כי היא הוטעתה על ידי הרשויות באמירויות, שאמרו לה כי לטיפה היא צעירה בעייתית, שבטיחותה נשמרת בחיק משפחתה. "רימו אותי, במיוחד כשהצילומים התפרסמו", אמרה רובינסון. "זו הייתה הפתעה מוחלטת. הייתי המומה לחלוטין". הרשויות בדובאי לא מסרו תגובה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום כי הוא מודאג מגורלה, והוסיף כי הוא יעקוב אחרי הנושא מקרוב. "ודאי שזה משהו שאנחנו מודאגים ממנו, אבל נציבות האו"ם לזכויות אדם בוחנת זאת. אני חושב שמה שנעשה זה לחכות ולראות מה הם יעשו. נפקח עין על זה", אמר ג'ונסון לכלי התקשורת הבריטיים. שר החוץ בממשלתו, דומיניק ראב, אמר כי הממלכה תרצה לראות הוכחה לכך שלטיפה עוד בחיים.

שייחה לטיפה, בתו של שליט דובאי שמוחזקת בשבי לאחר ניסיון לברוח מאיחוד האמירויות עם חברתה הפינית טיינה ג'והיינן. 17 בפברואר 2021. רויטרס
לטיפה, בתו של שליט דובאי, עם חברתה הפינית/רויטרס

אביה של לטיפה, מוחמד בן ראשיד אל-מחטום, הוא סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות, שדובאי היא אחת מהן. הסרטונים שודרו בעוד שחבריה של לטיפה מביעים חשש, מפני שההודעות החשאיות ממנה חדלו להגיע.

בשנת 2018 דווח בסוכנות הידיעות אי-פי כיצד חבר ומרגל צרפתי לשעבר סייעו לשייחה לטיפה לברוח בסירה, רק כדי שהסירה תיורט על ידי הקומנדו האמירתיים מול חופי הודו. שם היא נלכדה על פי חבריה, והשוהים בסירה נעצרו והוחזרו לדובאי. מאוחר יותר אמר גורם ממשלתי בדובאי כי הצעירה "הוחזרה", ואיחוד האמירויות פרסמו תצלומים של לטיפה, ודיווחו כי היא זוכה ל"טיפול ולתמיכה הדרושים".

הנסיכה היא בנת אל-חוסיין עם שליט דובאי בביקור בדרום אנגליה, 17 ביוני 2010. רויטרס
שליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשיד אל-מקטום ואשתו לשעבר חיה בינט אל-חוסיין/רויטרס

ב-2019 ברחה היא בנת אל-חוסיין, אשתו לשעבר של שליט דובאי, אל לונדון, שם הגישה בקשה לצו הגנה בשל נישואים בכפייה. חיי המשפחה של שליט דובאי יצרו שוב עניין ציבורי שנה לאחר מכן, אז קבע שופט בריטי שהוא ניהל מסע הפחדה נגד אשתו, והורה על חטיפת שתיים מבנותיו, אחת מהן היא לטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully