וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף, איים ועינה: קמפיין ההפחדה של שליט דובאי נגד אשתו ובנותיו

6.3.2020 / 13:52

בית המשפט העליון בבריטניה דחה את בקשתו של מוחמד בן ראשיד אל-מחטום שלא לפרסם את החלטותיו, וקבע כי הוא הטיל מורא על רעייתו הקודמת, שברחה ללונדון עם ילדיהם הקטנים, והחזיר בכוח את שתיים מבנותיו הנוספות לנסיכות

הקלטת המסתורית של בתו של שליט דובאי "אבא שלך אמר לנו להכות אותך עד שתמותי"/צילום: יוטיוב

שליט דובאי ניהל קמפיין של פחד והפחדה נגד אשתו לשעבר והורה על חטיפת שתי בנותיו - כך קבע בית משפט בבריטניה, לפי מסמכים שפורסמו אתמול (חמישי). בית המשפט הגבוה בלונדון קבע כי מוחמד בן ראשיד אל-מחטום בן ה-70 הילך אימים על אשתו לשעבר הנסיכה היא בת ה-45 מאז סוף 2018.

השופט אנדרו מקפלרן אמר עוד כי השליט "הורה ותכנן" את חטיפתן וחזרתן הכפויה לדובאי של שתיים מבנותיו מנישואים קודמים - שיח שמסה באוגוסט 2000, ושייח לטיפה ב-2002 וב-2018. ההחלטות ניתנו עוד בדצמבר ובינואר, אחרי קרב משפטי בין בני הזוג סביב משמורת על הילדות, אך שליט דובאי ניסה למנוע את פרסומן. אתמול דחה בית המשפט העליון של בריטניה את הניסיון שלו.

הנסיכה היא, אחותו של עבדאללה מלך ירדן, נישאה לשליט דובאי ב-2004, והייתה לאשתו הרשמית השנייה. לשייח מוחמד יש כמה נשים נוספות. לזוג יש שני ילדים - ג'לילה, בת 12, וזיאד, בן שמונה, הצעיר מבין 25 ילדיו של שליט דובאי.

הנסיכה היא בנת אל-חוסיין עם שליט דובאי בביקור בדרום אנגליה, 17 ביוני 2010. רויטרס
שליט דובאי עם הנסיכה היא בנת אל חוסיין, ב-2010/רויטרס

באפריל אשתקד, ברחה הנסיכה עם ילדיה מהמדינה, ואמרה שהיא חוששת מהאיומים ומההפחדות של בעלה. השופט אמר כי האיומים נמשכו גם אחרי שהנסיכה עברה ללונדון, והוא הוסיף כי השליט השתמש במנגנוני המדינה כדי "לאיים, להפחיד, לפגוע ולדכא בזלזול מוחלט בשלטון החוק".

במאי, שליט דובאי פתח במאבק משפטי בניסיון להחזיר את ילדיו למדינה, בזמן שהנסיכה ביקשה שהם יקבלו מעמד של חברי בית המשפט ויישארו בממלכה. בהמשך, שייח מוחמד ביטל את ההליך המשפטי וניסה ללא הצלחה למנוע מבית המשפט לפרסם את פסיקותיו לגבי מהימנות הטענות של אשתו. השופט קבע כי הטענות עומדות בסף מאזן ההסתברויות של המשפט האזרחי.

מנגד, נדחתה הטענה של הנסיכה היא ולפיה שייח מוחמד פעל לחיתון ג'לילה, בעת שהייתה בת 11, עם מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של ערב הסעודית. השופט קבע כי זו שמועה חסרת ביסוס.

שליט דובאי, שהוא גם סגן הנשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות הערביות, הוא דמות פופולרית בארצו ונחשב כמי שמקדם רפורמות מודרניות. עם זאת, מחוץ למדינה נמתחת עליו ביקורת סביב יחסו לנשים, אחרי דיווחים שבתו לטיפה הוחזרה בכוח למדינה אחרי שניסתה להימלט ממנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הנסיכה היא בנת אל-חוסיין אשתו של שליט דובאי יוצאת מבית המשפט העליון בלונדון ב-28 בפברואר 2020. רויטרס
הנסיכה היא בנת אל-חוסיין בצאתה מבית המשפט בלונדון, בחודש שעבר/רויטרס

השופט קיבל את הטענות שלטיפה, בת 35 כיום, אולצה לשוב בניגוד לרצונה לדובאי, ביוני 2002 ובפברואר 2018, בהוראתו ובתכנונו של אביה. בפעם הראשונה היה זה מהגבול עם עומאן, ובפעם השנייה היא נלקחה במתקפה של כוחות מיוחדים בלב ים, סמוך לחופי הודו.

הבת השנייה, שמסה, בת 38 כיום, נחטפה מרחובות קיימברידג' ו"חירותה", קבע השופט, "נשללה ממנה במשך רוב אם לא כל, שני העשורים האחרונים".

בתגובה, שליט דובאי אמר כי בתור ראש מדינה, הוא לא יכול היה להשתתף ב"הליך חקר העובדות של בית המשפט", מה שבאופן בלתי-נמנע, לדבריו, הסתיים בהחלטות ששיקפו רק צד אחד של הסיפור. "אני מבקש מהתקשורת לכבד את הפרטיות של ילדינו ולא לחדור לחייהם בבריטניה", מסר.

בית המשפט ציין כי הזוג מיודד עם משפחת המלוכה הבריטית, אחרי ששליט דובאי קיבל בשנה שעברה פרס מהמלכה אחרי שאחד מסוסיו ניצח במרוץ מלכותי. הוא בעליהם של אורוות "גודולפין", המטפחת סוסי מרוץ.

היא, בוגרת אוקספורד, היא רוכבת סוסים בעצמה והיא התחרתה עבור ירדן באולימפיאדת סידני בשנת 2000. היא הייתה נשיאה במשך שתי קדנציות של פדרציית הרכיבה הבינלאומית וחברה בוועד האולימפי הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully