וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: השיחה הראשונה של ביידן עם מנהיג במזרח התיכון תהיה לנתניהו

16.2.2021 / 19:47

הדוברת ג'ן סאקי אמרה כי נשיא ארה"ב הנכנס יתקשר לראש הממשלה בקרוב, קרוב לחודש לאחר השבעתו. העובדה שהעדיף לשוחח עם שלל מנהיגים אחרים לפני נתניהו העלתה חשש למתיחות בין השניים

בווידאו: דוברת הבית הלבן אומרת שביידן מצפה לשוחח עם נתניהו בקרוב/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

השיחה הראשונה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם מנהיג במזרח התיכון תהיה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך אמרה הערב (שלישי) דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי. סאקי חזרה על ההודעה שמסרה בחמישי, לפיה ביידן ישוחח עם נתניהו בזמן הקרוב.

הנשיא וראש הממשלה טרם שוחחו מאז השבעתו לתפקיד לפני יותר משלושה שבועות, ורבים תהו אם הדבר מצביע על מתיחות בין שני המנהיגים, שלהם יחסים ארוכים עוד מהתקופה שבה ביידן כיהן כסגנו של ברק אובמה ומימיו כסנאטור.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן - 10 בפברואר 2021. -, רויטרס
חשש למתיחות. ביידן/רויטרס, -

ביידן שוחח עד היום עם מנהיגי המעצמות ובעלות בריתה של ארצות הברית באירופה ובאסיה, וכן עם נשיאי רוסיה וסין, יריבותיה הבולטות של אמריקה. נקודה נוספת שהוזכרה בנוגע ליחסו של ביידן לישראל הייתה כשנמנע מלציין אותה במהלך נאומו בשבוע שעבר שעסק במדיניות החוץ של וושינגטון וביחסיה עם בעלות בריתה.

סאקי הוסיפה כי הנשיא הנכנס מתכנן לעצב מחדש את היחסים עם ערב הסעודית. מעתה, השיחות ייערכו מול המלך סלמאן, ולא מול יורש העצר מוחמד בן סלמאן. זה יהיה שינוי חד ממדיניותו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שיועצו הבכיר וחתנו ג'ארד קושנר היה מקורב ליורש העצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully