וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן ורוסיה פתחו בתמרון ימי משותף באוקיינוס ההודי

16.2.2021 / 18:20

מוסקבה שלחה כמה כלי שיט שישתתפו בתרגיל המשותף על פני שטח של 17 ק"מ בצפון האוקיינוס ההודי. איראן מגבירה בשנים האחרונות את שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם רוסיה, וגם עם סין, על רקע המתיחות עם ארה"ב

בווידאו: תרגיל ימי של צבאות איראן ורוסיה/מתוך טוויטר

איראן ורוסיה פתחו היום (שלישי) בתמרון ימי משותף באוקיינוס ההודי במטרה להגביר את ביטחון הסחר הימי באזור - כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית של איראן. לפי הדיווח, יחידות מהצי של הצבא ומהצי של משמרות המהפכה ישתתפו בתרגיל "חגורת הביטחון הימי של איראן ורוסיה 2021" בחלק הצפוני של האוקיינוס, על פני שטח של 17 אלף ק"מ.

לפי האדמירל גולאמרזא תהאני, דובר התרגיל מטעם איראן, משחתת רוסית, ספינה לוגיסטית ומסוק ישתתפו בתרגיל. זה התרגיל השני של שתי המדינות מאז 2019, אז השתתפה גם סין בתמרון ימי שנמשך ארבעה ימים.

איראן מגבירה את שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה וסין, שתיהן שותפות להסכם הגרעין, בצל המתיחות האזורית עם ארצות הברית. בשנים האחרונות גברו מספר הביקורים של נציגי הציים של רוסיה ושל סין באיראן. בחודשים האחרונים ערכה איראן תרגילים צבאיים רבים, כולל אחד בשבוע שעבר בסמוך לגבול עם עיראק, שבו הפעילו משמרות המהפכה, מל"טים, מסוקים וטנקים.

ספינת קרב של איראן בטקס עם ספינת קרב של רוסיה לקראת תרגיל משותף באוקיינוס ההודי, 16 בפברואר 2021. AP
ספינת קרב של איראן באוקיינוס ההודי, היום/AP
חיילים מחיל הים של רוסיה בטקס פתיחת תרגיל משותף עם איראן באוקיינוס ההודי, 16 בפברואר 2021. AP
חיילים מחיל הים של רוסי בטקס פתיחת התרגיל, היום/AP
ספינת קרב של איראן בטקס עם ספינת קרב של רוסיה לקראת תרגיל משותף באוקיינוס ההודי, 16 בפברואר 2021. AP
ספינת קרב של איראן באוקיינוס ההודי, היום/AP

טהראן רוצה להפעיל לחץ על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כדי שיסיר את הסנקציות וישוב להסכם הגרעין, שממנו פרש קודמו הנשיא דונלד טראמפ. ביידן מוכן לעשות זאת, אך רק בתנאי שטהראן תחזור בה מהפרות הסכם הגרעין, אולם היא דורשת את הסרת העיצומים הכלכליים קודם לכן.

בשבוע הבא אמור להתבטל הפרוטוקול הנוסף של ההסכם, שאפשר לפקחי האו"ם גישה לאתרי גרעין ללא התראה מראש, כחלק מהתגובה של איראן לחיסולו של המדען הבכיר מוחסן פחריזאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully