וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם חזרתם לפעילות: ההסתדרות מאיימת להשבית את מבחני הנהיגה מת"א ודרומה

14.2.2021 / 8:06

איגוד עובדי התחבורה הודיע כי ישבית את הטסטים החל מיום רביעי אם לא ייחתם הסכם קיבוצי לבוחנים. במכתב ששלחו למפעילת מערך המבחנים ציינו כי סירבה לקיים עמם פגישות בחודשים האחרונים למרות בקשות חוזרות ונשנות. "סחבת, גרירת רגליים וחוסר תום לב"

ועדי עובדים מוחים נגד אלימות נשים/ההסתדרות

מבחני הנהיגה המעשיים, ה"טסטים", התחדשו הבוקר (ראשון), אך ההסתדרות כבר מאיימת להשביתם מאזור תל אביב ודרומה. לפי ההסתדרות, הצעד מגיע בעקבות קשיים מול מפעילת המבחנים בחתימה על הסכם קיבוצי להעסקת הבוחנים. לפני שבוע חודשו גם שיעורי הנהיגה כחלק מהסרת הגבלות הסגר השלישי.

במכתב שנשלח ביום שישי לשי גואטה, סמנכ"ל חברת טלדור, בעלת הזיכיון להפעלת מערך מבחני הנהיגה בדרום, התריע עו"ד מור אבלה, מנהל החטיבה הארצית של איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, כי בכוונתם לנקוט בצעדים ארגוניים ולהשבית את מערך בוחני הנהיגה כולו בחברה החל מיום רביעי הקרוב ועד להודעה חדשה.

התנסות במערכת הטסטים החדשה. ערן גילווארד, ניר בן טובים
החזרה לטסטים עשויה להיות קצרת מועד/ניר בן טובים, ערן גילווארד

הסיבה להשבתה היא לדברי ההסתדרות "סחבת, גרירת רגליים וחוסר תום לב מצדכם בניהול הליך המשא ומתן". בדצמבר הוכרז סכסוך עבודה סביב הניסיונות לחתום על הסכם עבודה, אך על אף בקשות רבות ופניות לקיום פגישות, רק אחת כזו נערכה. שני תאריכים נוספים שהוצעו היו בחודש מרץ, ואחריהם בראשית חודש אפריל בשל מעורבות החברה בבחירות לכנסת.

בקשה אחרת של ועד מערך בוחני הנהיגה בטלדור להשבתה שכוונה למחר נדחתה על ידי ההסתדרות. הבקשה נבעה מחשש של הבוחנים לחשיפה לנבחנים חולים במהלך הבחינה המעשית. עמדת הבוחנים דרשה לחייב תלמידים הניגשים למבחן המעשי בהצגת אישור מחלים, מתחסן או לחלופין בדיקת קורונה שלילית שנערכה סמוך ליום הבחינה.

התנסות במערכת הטסטים החדשה. ערן גילווארד, ניר בן טובים
הסיבה להשבתה "סחבת, גרירת רגליים וחוסר תום לב בניהול הליך המשא ומתן"/ניר בן טובים, ערן גילווארד

מחברת טלדור נמסר "נציגות העובדים אינה פוגעת רק בבוחני הנהיגה שלא עבדו במצטבר כחצי שנה ונפגעו מכך עקב משבר הקורונה אלא גם באנשים רבים הכמהים לקבל את רישיון הנהיגה שלהם. דווקא עכשיו בעיתוי בעייתי כל כך, בו המדינה והציבור נלחמים לחזור לחיים מעט שפויים יותר עם חופש תנועה ולנשום אוויר, ועד העובדים בוחר בשביתה שאין בה שום צורך".

לדבריהם, הפרוייקט מתקיים במשך כשנתיים במרכז, שפלה ירושלים ודרום הארץ, כשלכל אורך הפרויקט תעריף השכר או התנאים של הבוחנים לא נפגעו. "בששת החודשים בהם הפרויקט היה מושבת בגלל המאבק בנגיף הקורונה, המשכנו להשקיע כספים וזאת כדי לשמור על מוכנות ליום שהוא יחזור לפעילות",טענו.

"במהלך חודשים הללו התקיימו מספר פגישות עם נציגי הועד ופגישה נוספת כבר נקבעה לשבוע הבא, עוד בטרם נשלח המכתב מטעמם. בנוסף לכך, הצענו מספר תאריכים לפגישות נוספות. אנו קוראים לוועד העובדים להתעשת, לנהוג באחריות ולחשוב על ציבור העובדים שנפגע ממשבר הקורונה וציבור הנבחנים הגדול שמחכה זמן רב לקבלת רישיון הנהיגה וכמו כן לשוב למשא ומתן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully