וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה עוצמתית ביפן: כמאה פצועים, כמעט מיליון בתים נותקו מחשמל

רעש בעוצמה 7.3 הכה במחוז פוקושימה שבחופה המזרחי של המדינה, אך נכון לשעה זו לא דווח על אבידות בנפש. השירות המטאורולוגי קבע כי זוהי רעידת אדמה עוקבת לזו שהתרחשה באזור לפני כמעט עשור, שגרמה לצונאמי ואסון גרעיני בו נהרגו כ-18 אלף תושבים

רעידת אדמה פוקושימה יפן. רויטרס
"הרגישה חזקה יותר מהרעש ב-2011". נזקים מהרעש ביפן, אמש/רויטרס

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 פקדה אמש (שבת) את החוף המזרחי של יפן, סמוך למחוז פוקושימה. לפי דיווחים של סוכנויות הידיעות במדינה, קרוב למאה בני אדם נפצעו. ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה אמר לכלי התקשורת כי לא ידוע כרגע על קורבנות או על פצועים קשים.

הרעש הורגש לאורך נקודות שונות בחוף המזרחי של יפן, וגם בבירה טוקיו, אולם לא הופעלה אזהרת צונאמי. השירות המטאורולוגי במדינה דיווח כי הרעש התרחש ב-23:08 (שעון מקומי), בעומק של 60 קילומטר בים סמוך לפוקושימה, לא רחוק מהנקודה בה התרחשה רעידת האדמה הקטלנית במרץ 2011, שהובילה לצונאמי ולפיצוץ בתחנת הכוח הגרעינית באזור. כתוצאה מהאסון נהרגו כ-18 אלף בני אדם. בשירות קבעו כי רעידת האדמה אמש היא רעש עוקב לזה שאירע לפני עשור.

המכון הגיאולוגי בארצות הברית עדכן מאוחר יותר כי רעידת האדמה הייתה בעוצמה של 7.1 בעומק של 51 קילומטרים.

רעידת אדמה פוקושימה יפן. רויטרס
חשש מרעידות אדמה נוספות. נזקים מהרעש בפוקושימה, הבוקר/רויטרס

לאחר הרעש התרחשו כמה רעידות אדמה קטנות יותר, והרשויות הודיעו לתושבים להישאר עירניים ולהתכונן לרעש גדול יותר. קרוב ל-950 אלף בתים נותקו מחשמל, וחלו שיבושים בפעילות הרכבות באזור, אך לא דווח על אירועים חריגים במתקן הגרעין שנפגע ברעש ב-2011.

ראש הממשלה סוגה עדכן כי הקבינט יתכנס בבוקר, ובינתיים הוקם משרד קישור מיוחד לתיאום עם האזורים שהושפעו מרעידת האדמה. טומוקו קובאיישי, תושב העיר מינמיסומה, סיפר כי היא "הרגישה חזקה יותר מהרעש ב-2011".

יפן יושבת על "טבעת האש" באוקיינוס ​​השקט, רצועה ארוכה של אזורים המקיפה את האוקיינוס, שמתאפיינת בפעילות געשית וברעידות אדמה תכופות בגלל תזוזת הלוחות הטקטוניים. במדינה מתרחשות רעידות אדמה בתדירות גבוהה, ובשל כך מונהגות בה תקנות בנייה מחמירות שנועדו להבטיח עמידות של מבנים ברעידות אדמה חזקות.

בספטמבר 2018, רעידת אדמה בעוצמה של 6.6 פקדה את האי הוקאידו, וגרמה למפולות, קריסת בתים ולמותם של 40 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully