וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על המסחר ומתווה פתיחת התרבות: הקבינט ידון היום בהמשך ההקלות

14.2.2021 / 6:30

לאחר פתיחת מערכת החינוך באופן חלקי, ידונו השרים על הצעדים הבאים לפתיחת המשק. הליכוד ונתניהו יבקשו להמתין עם פתיחת המשק, לעומתם גנץ וכחול לבן יבקשו לפתוח את חנויות הרחוב, ובהמשך גם את הקניונים. במקביל, ידונו על פתיחת עולם התרבות, המתוכנן לעוד 9 ימים

בווידאו: עשרות אלפים בשמורות הטבע, עומסים בכבישים/צילום: רשות הטבע והגנים

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) בשעה 13:00 כדי לדון בהמשך תהליך פתיחת המשק, לאחר שבסוף השבוע שעבר נפתחה באופן חלקי מערכת החינוך. הדיון צפוי להיות ארוך, וייתכן שיסתיים ללא החלטות משמעותיות. במקביל, בשל חילוקי דעות בין הליכוד לכחול לבן, לא תתקיים מחר ישיבת הממשלה.

במשרד הבריאות מבקשים לחכות עם ההקלות ולבחון את ההשפעה של פתיחת מערכת החינוך על התחלואה, שנמצאת עם היציאה מהסגר במגמת ירידה. מבצע החיסונים מתחיל לתת את אותותיו, כשישנה מגמת ירידה מובהקת בכל המדדים.

בסוף השבוע עדכן משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה ירד ל-0.88 - הנתון הנמוך ביותר זה שלושה חודשים. גם מספר החולים הקשה יורד, וכן מספר החולים החדשים שמצבם מידרדר לקשה. מספר המאומתים ירד לפחות מ-6,000 ואחוז הבדיקות החיוביות ירד גם הוא לכ-7% בלבד.

הגעת שוטרים עם פתיחת חנויות במתחם ביג קסטינה, 7 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
שוטרים במתחם ביג בצומת קסטינה שנפתח בניגוד להנחיות, השבוע/ראובן קסטרו

במגן ישראל מודים כי במספרים כאלו גבוהים במדינות רבות היו נכנסים לסגר, אולם ישראל החלה לצאת מהסגר. בשל כך, הם מתכוונים להפציר בשרים שלא להיכנע ללחצים מכל הצדדים, ולהמשיך לפי התכנית שאותה התוו במשרד הבריאות ליציאה מהסגר.

הליכוד ונתניהו יבקשו להתמיד בתכנית ולא להמשיך בפתיחת המשק, לעומתם גנץ וכחול לבן יבקשו לפתוח את חנויות הרחוב, לכל הפחות, ובהמשך גם את הקניונים.

כדי למנוע מחזות של צעקות והטחת האשמות כמו שנראו בישיבות קבינט הקורונה האחרונות, במשרד הבריאות התכוננו לישיבה, וקיימו לקראתה שיחות מקדימות עם כל מקבלי ההחלטות. עם זאת, בכחול לבן נחושים להמשיך עם פתיחת המשק, על אף נתוני תחלואה.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
ישיבת הממשלה לא תתקיים, וגם ישיבת הקבינט צפויה להתארך. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

במקביל, ידונו על פתיחת עולם התרבות והפנאי המתוכננת לעוד תשעה ימים. במשרד הבריאות רצו למצוא נוסחה שתאפשר גם לנבדקים עם תוצאה שלילית שבחרו לא להתחסן, להיכנס לאירועי תרבות וחדרי הכושר. אולם לפי שעה, המעבדות נמצאות בעומס רב בשל התחלואה הגבוהה, ולא ניתן להעמיס עליהן בדיקות נוספות לאלו שחפצים להיכנס לאירועים ללא חיסון.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

בממשלה טוענים שהמהלך יעודד את המתנגדים להתחסן, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן את אישרו למהלך, אך גם כאן צפויה מחלוקת בטענה שהדבר מהווה כפייה של הליך רפואי, ואולי אף יגרום למתנגדי החיסונים להתבצר בעמדה שלהם.

בנושא חיוב עובדי ההוראה להתחסן, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט כי יש צורך בחקיקה ראשית לשם כך, וכי לא ניתן להעביר זאת רק בתקנות. הדרישה של היועמ"ש יכולה להכביד מאוד על הממשלה, שמתקשה בשלב זה להשיג רוב בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully