וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות: שלושה קניונים נפתחו לציבור, פקחים חילקו דוחות

עודכן לאחרונה: 11.2.2021 / 13:38

בהתאם לאיום מאתמול, מתחמי ביג ברחבי הארץ, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון בת ים נפתחו למחוסנים - אך בעקבות הגעת פקחים נותרו החנויות סגורות. פורום ראשי המסחר: "נעתור לבג"ץ בטענה לאכיפה בררנית, נפתח חנויות בבני ברק". לקוחה: "לא מבינה למה לא נותנים לנו לחיות"

בווידאו: 3 קניונים נפתחו ברחבי הארץ בניגוד להנחיות/צילום: ניב אהרונסון וראובן קסטרו

מרכזי קניות נפתחו הבוקר (חמישי) למחוסנים בלבד - בניגוד להנחיות, וכפי שאיימו אתמול בפורום ראשי המסחר. שלושת המתחמים שנפתחו הם מתחם ביג בכרמיאל, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון בת ים. אולם, לאחר שפקחים הגיעו לקניונים, נותרו רוב החנויות סגורות.

בהתאם להכרזת הפורום אתמול, החל מהשעה 10:00 נפתחו הקניונים לפי המתווה הסגול והתו ירוק. המשמעות היא שהכניסה מתאפשרת רק עם תעודת מתחסן, בעלי תעודת מחלים, בדיקת קורונה שלילית ב-72 השעות הקודמות או לילדים מתחת לגיל 16.

בקניון הגדול בפתח תקווה הוצבו שומרים גם בכניסת הרכבים וגם בכניסה הרגלית, כשהם מבקשים מהעוברים והשבים תעודת מתחסן של שתי מנות, למרות שבתחילה המתווה דיבר על הכנסת מחוסנים בשתי מנות מעל גיל 60, ומחוסנים במנה אחת מתחת מגיל 60. בסך הכול, לקוחות בודדים הסתובבו בקניון וחיפשו חנויות פתוחות, אך לשווא: פקחים הגיעו למקום וחילקו דוחות, ובעקבות זאת - כל החנויות בקניון נסגרו, לפני שממש נפתחו.

פתיחת קניון בת ים לאחר הסגר השלישי, 11 בפברואר 2021. ניב אהרונסון
קניון בת ים, הבוקר/ניב אהרונסון

דובית מגני תקווה, שהגיעה לקניון הגדול בפתח תקווה, הביעה כעס על האכיפה. "לא מבינה למה לא נותנים לנו לחיות, לאלה שהתחסנו. למה אנחנו תלויים בדתיים או בערבים - לא שאני נגד, אבל הבטיחו לנו שיגיעו למספר מתחסנים גדול ונוכל להתחיל לחיות. אחי גר ברומא ושם החיים נורמליים. הכול פתוח שם, כולל החינוך. רק אצלנו סגור", אמרה.

ברטי קוסטקי, שעובדת בקניון, סיפרה כי החנות שבה היא עובדת נסגרה אחרי אזהרה מהפקחים. "הגעתי לסדר את הסחורה בחנות, הגיעו פקחים, ואמרו לנו לסגור את התריס כי אם לא נסגור נקבל דוח של 5,000 שקלים. אמרו גם שהחנות תהיה סגורה - אז סגרנו. לא התכוונו לפתוח אלא רק לסדר סחורה, אבל רוב החנויות פה כן פתחו", סיפרה.

עוד בוואלה!

קניונים וחנויות ייפתחו מחר ברחבי הארץ בניגוד להנחיות: "הממשלה משקרת"

לכתבה המלאה
פתיחת קניון עופר פתח תקווה לאחר הסגר השלישי, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
קניון עופר בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו

"נתניהו מתזמן פתיחת מסחר סמוך לבחירות כדי ללקט קולות"

הפקחים הגיעו מוקדם יותר הבוקר גם לקניון בת ים, והזהירו את בעלי החנויות שפתחו בניגוד להנחיות. חלק מהחנויות עדיין פתוחות, אבל רובן סגרו. חלקן נפתחו מחדש אחרי שהמשטרה עזבה את המקום. "אנחנו משחקים בחתול ועכבר עם המשטרה, איפה שאפשר", אומר שחר תורג'מן, יו"ר פורום ראשי המסחר, לוואלה! NEWS.

"זה מקומם ושערורייתי. אני שמעתי את ההקלטה בה ראש הממשלה מנחה את השר אוחנה לבצע אכיפה, שהיא סלקטיבית כנגד המסחר. ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום. זאת אכיפה בררנית שכל מטרתה היא לתת מצג שווא לציבור שיש אכיפה. את התזמון של פתיחת המסחר נתניהו מתזמן לשבועיים-שלושה לפני הבחירות כדי ללקט קולות ולאסוף מנדטים", הוסיף.

גם במרכזי הקניות ביג ברחבי הארץ נרשמה תנועה ערה של לקוחות, כש-81% מכלל החנויות פתוחות.

פתיחת קניון עופר פתח תקווה לאחר הסגר השלישי, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
קניון עופר בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

המתווה לפתיחת קניון בת ים לאחר הסגר השלישי, 11 בפברואר 2021. יחצ הקניון, אתר רשמי
המתווה לפתיחת קניון בת ים, בשלט המוצב במקום/אתר רשמי, יחצ הקניון

בפורום הבהירו הבוקר כי אם המשטרה תמנע את פתיחת המתחמים, הם יעתרו לבג"ץ בטענה לאכיפה בררנית. הם אף שלחו מכתב התראה לפני העתירה. "פורום ראשי המסחר בישראל בעתירה לבג"צ כנגד האכיפה הבררנית: כפי שהתרענו מראש, במידה ומדינת ישראל תוביל מדיניות של אכיפה בררנית על עולם המסחר הפועל לפי כללי התו הירוק, אנו לא נקבל זאת ונעתור לבג"צ. לאחר ששמענו אמש את ראש הממשלה דורש לאכוף רק אותנו בצורה אגרסיבית ולאחר שהעלים עין מאירועי הלוויות וחתונות המוניות במגזרים אחרים אנו רואים שהממשלה החליטה להמשיך להפלות אותנו לרעה. לא נאפשר לראש הממשלה לגזור גזר דין מוות על מאות אלפי העסקים ששרדו אתכם".

בפורום הודיעו כי הם אף מתארגנים לפתיחה מהירה של חנויות "במיקומים אליהם המשטרה לא מגיעה ואינה אוכפת, כמו בני ברק, אלעד ובמאה שערים".

פתיחת קניון עופר פתח תקווה לאחר הסגר השלישי, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
קניון עופר בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו
פתיחת קניון עופר פתח תקווה לאחר הסגר השלישי, 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
קניון עופר בפתח תקווה, הבוקר/ראובן קסטרו

בין העסקים שהודיעו על פתיחה נמצאים סטיב מאדן, ריפליי, קסטרו, פפאיה, גלי, ניין ווסט, לי קופר, טימברלנד, נאוטיקה, מגנוליה, טויס אר אס, קרייזי ליין, מנגו, שילב, ללין, פוקס אופנה, פוקס הום, המשביר לצרכן, H&M , דייסו יפן, רנואר, צומת ספרים, aldo, Bogart, תמנון, מנגו, אמריקן איגל, נייקי, בילבונג, children סאקס, ביירן מרקט, רנואר, מגנוליה, בון ספורט, iBags, rebar, הפנינג, מגה ספורט, פמינה, עונות, ג'אמפ, קפה קפה, רונן חן, נעלי נמרוד, טופ טן, קרולינה למקה, הודיס, Select, עד העצם אקספרס, מאניה ג'ינס ונויז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully