וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 שנה אחרי תבוסת נפוליאון, רוסיה וצרפת קברו שרידים מהמלחמה

עודכן לאחרונה: 14.2.2021 / 19:45

בטקס שנערך בקור מקפיא במערב רוסיה, התאספו צאצאיהם של מנהיגי הצבאות מהמאה ה-19 כדי לחלוק כבוד אחרון לשרידים שהתגלו בעת חפירות באזור ברגע נדיר של אחדות בין המדינות. "בחלוף הדורות, המוות והזמן מפייס את כולם"

שרידי חיילים מהמלחמה בין צרפת של נפוליאון לבין רוסיה מ-1812 נקברים בוויאזמה, רוסיה, 13 בפברואר 2021. DIMITAR DILKOFF/AFP, אתר רשמי
"סימן לפיוס". טקס הקבורה בעיירה ויאזמה, אתמול/אתר רשמי, DIMITAR DILKOFF/AFP

שרידיהם של חיילים צרפתים ורוסים שנהרגו במהלך הנסיגה של נפוליאון ממוסקבה ב-1821 נקברו אתמול (שבת) ברוסיה, ברגע נדיר של אחדות בין שתי המדינות. גורמים רשמיים וצאצאיהם ראשי צבאות שתי המדינות מהמאה ה-19 התאספו חרף השלג הכבד בעיירה ויאזה, כדי לקבור את שרידיהם של 126 חיילים שנפלו באחת הקרבות העקובים ביותר מדם במהלך המערכה הכושלת של נפוליאון ברוסיה.

לצלילי תזמורת צבאית ומטחי כבוד, נקברו בקור של 15- מעלות השרידים שהוכנסו לשמונה ארונות עטופים בדגלים בטקס שהתקיים יותר מ-200 ק"מ ממערב למוסקבה. השרידים היו של 120 חיילים, שלוש נשים ושלושה נערים.

"בחלוף הדורות, המוות והזמן מפייס את כולם", אמרה בטקס יוליה חיטרובו, צאצאית של הגנרל הרוסי מיכאל קוטוצוב, הנחשב לגיבור לאומי בשל הצלחתו להדוף את הקיסר הצרפתי. הנסיך יואכים מוראט, צאצא של אחד המרשלים הבכירים ביותר של נפוליאון, השתתף אף הוא בטקס יחד עם כמה עשרות שחקנים שלבשו את מדי התקופה.

שרידי חיילים מהמלחמה בין צרפת של נפוליאון לבין רוסיה מ-1812 נקברים בוויאזמה, רוסיה, 13 בפברואר 2021. DIMITAR DILKOFF/AFP, אתר רשמי
הקרב סימל את תחילת התבוסה של נפוליאון. טקס הקבורה, אתמול/אתר רשמי, DIMITAR DILKOFF/AFP

הטקס נערך לקראת ציון יום השנה ה-200 למותו של נפוליאון. השרידים התגלו בחפירות של ארכיאולוגים צרפתים ורוסים ב-2019 בהובלת פייר מלינובסקי, ראש הקרן לפיתוח היוזמות ההיסטוריות של צרפת ורוסיה, המקושרת לקרמלין. "זהו סימן לפיוס", אמר לפני הטקס.

שלוש הנשים שנקברו היו ככל הנראה חלק מהמערך שסיפק סיוע לצבא צרפת, בעוד ששלושת הנערים היו ככל הנראה מתופפים. בתחילה עלתה סברה שהקבר, שאותר במהלך עבודות בנייה, הוא מתקופת מלחמת העולם ה-2, אך חוקרים רוסים גילו בהמשך כי היו אלו שרידים ממלחמת 1812 ושרובם היו בשנות ה-30 לחייהם.

כולם, לפי ההערכות, נהרגו בקרב ויאזמה שנערך ב-3 בנובמבר באותה שנה, עם תחילת נסיגת צבא צרפת ממוסקבה. הטקס היה רגע נדיר של אחדות בין רוסיה לאירופה, בתקופה של מתיחות בין הצדדים בשל דיכוי האופוזיציה ברוסיה וכליאתו של אלכסיי נבלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully