וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות ההגנה של טראמפ בסנאט: "זכותו לטעון לזיופים, זהו ציד מכשפות"

ביום הרביעי למשפט, סנגוריו של הנשיא לשעבר הציגו את הטיעונים נגד הרשעתו בהסתה להסתערות על הקפיטול. הם אמרו כי לא הייתה בעיה בכך שערער על תוצאות הבחירות, ושהתיק נגדו הוא נקמה פוליטית מצד הדמוקרטים: "מצנזרים 75 מיליון אזרחים"

בווידאו: התביעה סיימה את הצגת הטיעונים למשפט טראמפ/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נציגיו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ החלו היום (שישי) בהצגת טיעוני ההגנה במשפטו בסנאט. עם תחילת הדיון, הכחישו בכל תוקף כי מילא תפקיד בהסתערות על הקפיטול, וטענו כי התיק נגדו הוא נקמה פוליטית המהווה חלק מ"ציד מכשפות" שמנהלים נגדו הדמוקרטים בשנה האחרונה.

מייקל ון דר וין, אחד מסנגוריו של טראמפ, אמר לסנאטורים כי לנשיא לשעבר הייתה זכות לערער על תוצאות הבחירות. הוא טען כי העובדה שעשה זאת, גם בנאום שקדם למהומות בוושינגטון, לא הגיעה לכדי הסתה לאלימות. "המילים שאמר לא יכלו להתפרש כעידוד, אישור או הסתה לפעולה בלתי חוקית", אמר.

ון דר וין המשיך וטען כי "ההיסטוריה תזכור את המהלך המביש הזה כניסיון מכוון מצד המפלגה הדמוקרטית להכפיש, לצנזר ולבטל לא רק את הנשיא טראמפ, אלא גם את 75 מיליון האמריקנים שהצביעו לו. הצעד חסר התקדים הוא לא התנגדות לאלימות פוליטית. הוא ניסיון דמוקרטי לבטל אופוזיציה הפוליטית. זו תרבות ביטול חוקתית".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקורו באלמו, טקסס (גבול ארה"ב - מקסיקו) 12 בינואר 2021. רויטרס
"הייתה לו זכות לערער על תוצאות הבחירות". טראמפ/רויטרס

"כמו כל ציד מכשפות פוליטי אחר שהשמאל הוציא לפועל בארבע השנים האחרונות, להדחה אין קשר לעובדות, לראיות ולאינטרסים של האזרחים האמריקנים", טען. "הסנאט צריך לדחות אותה בהחלטיות וללא כל דיחוי".

ון דר וין הוסיף ברגע האחרון לכתב ההגנה את הטענה כי כמה מהדמוקרטים עודדו ותמכו באלימות שפרצה בהפגנות נגד גזענות שאירעו בקיץ שעבר ברחבי המדינה, בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר ולא התמודדו עם השלכות משפטיות. "הם הוכיחו בבירור שהתנגדותם למיעוטים והשימוש בכוחות המשמר הלאומי תלויה בדעותיהם הפוליטיות", אמר.

אם טראמפ יזוכה, הסנאט יוכל לגנות את ההחלטה וכן לערוך הצבעה כדי למנוע ממנו התמודדות לתפקיד ציבורי נוסף בעתיד. מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי ההחלטה תצטרך להמתין עד לתום משפטו של טראמפ.

צוות ההגנה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בסנאט, 12 בפברואר 2020. AP
"להדחה אין קשר לעובדות". צוות ההגנה בסנאט/AP

אתמול סיימה התביעה את הצגת הטיעונים להרשעתו בהסתה להסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר. צוות התביעה הזכיר נאומים מסיתים של טראמפ מהשנים האחרונות והציג סרטונים בהם אומרים המתפרעים כי פעלו לפי הוראותיו. יום קודם לכן הציגה התביעה צילומים שטרם נראו מסרטוני אבטחה ביום הפריצה, שהציגו את פנים הקפיטול, שם המתפרעים ניפצו חלונות, התעמתו עם כוחות המשטרה ואף הגיעו למרחק של 30 מטרים מהמיקום בו הסתתר סגן הנשיא לשעבר מייק פנס עם משפחתו.

משפטו של טראמפ החל לאחר שסיים את תפקידו וכן אחרי שהסנאט קבע כי הוא חוקתי. 56 סנאטורים הצביעו בעד, בהם שישה סנאטורים רפובליקנים, ו-44 הצביעו נגד. הפרעות התרחשו ביום שבו הקונגרס התאסף לאשרר את ניצחונו האלקטורלי של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות, ברקע טענותיו הבלתי מבוססות של טראמפ לזיופים. המחוקקים בבניין נשלחו בבהלה למקומות מסתור, והאירוע הסתיים עם חמישה הרוגים, בהם שוטר אחד. טראמפ הוא הנשיא האמריקני הראשון שמואשם פעמיים וכן הראשון שעומד לדין לאחר שסיים את תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully