וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום אפידמיולוגי": מנהיגת המחאה נגד איסור ההפלות בפולין עומדת לדין

11.2.2021 / 15:11

מרטה למפרט מואשמת בין היתר בסכנה בריאותית אחרי שארגנה הפגנות נגד האיסור בזמן המגיפה, בנוסף להעלבת שוטר ותמיכה בהשחתת כנסיות. היא רואה בזה המשך להפעלת הלחץ הפוליטי נגד המגיפה

בווידאו: אלפים הפגינו בפולין נגד חוק ההפלות/צילום: רויטרס

אחת ממנהיגות תנועת המחאה נגד ההגבלות על הפלות בפולין מואשמת בשורת עבירות פליליות, ולדבריה זהו ניסיון פוליטי להגביר את הלחץ על הפעילות שלה. מרטה למפרט סיפרה היום (חמישי) לסוכנות הידיעות אי-פי כי האישומים נגדה הוקראו אתמול בלשכת התביעה המחוזית בוורשה, והם כוללים העלבת שוטר ויצירת "איום אפידמיולוגי" בשל ארגון ההפגנות בזמן מגיפת הקורונה.

לפי החוק הפולני, העונש על עבירה זו הוא בין חצי שנה לשמונה שנות מאסר. בנוסף לכך, למפרט, אחת ממובילת תנועת "נשות פולין שובתות", הואשמה גם בשיבוח השחתת כנסיות ו"שיבוש זדוני" של תפילות דתיות. זאת אחרי שבריאיון שהעניקה ברדיו בזמן המחאות היא הביעה אהדה למפגינות שהפריעו למיסות, ולריסוסי כתובות גרפיטי על כנסיות.

האישומים נגדה הוגשו במקביל לדאגות שמשמיע האיחוד האירופי בנוגע לשחיקת שלטון החוק, זכויות הקהילה הגאה וחופש הביטוי במדינה הנשלטת על ידי מפלגת "חוק וצדק" הלאומנית.

מרטה למפרט, ממנהיגת המחאה נגד ההגבלות על הפלות, בהפגנה בוורשה, פולין, 29 בינואר 2021. AP
באיחוד האירופי מודאגים ממצב זכויות הלהט"ב בפולין./AP

מפגינים רבים הואשמו בעבר בעבירות קלות בגין השתתפות בהפגנות. לדבריה, כמעט בכל המקרים בתי המשפט ביטלו את האישומים הללו.

ההפגנות פרצו באוקטובר, אחרי שבית המשפט החוקתי אסר על הפלות במקרה של פגמים בעובר, והן הפכו לתנועת המחאה האנטי-ממשלתית הגדולה ביותר נגד השלטון בפולין מאז נפילת הקומוניזם לפני יותר מ-30 שנה. ההחלטה נכנסה לתוקף בסוף החודש שעבר.

חברי פרלמנט אירופי גינו בתוקף את ההגבלות על ההפלות בתחילת השבוע, ורובם אמרו שהיא מסמנת פגיעה בזכויות נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully