וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנון לאחר הציוץ שעורר סערה: "לא ניסחתי אותו, אבל אני לוקח אחריות"

11.2.2021 / 10:24

בציוץ שפרסם, קרא שגריר ישראל באו"ם לשעבר לנשיא ארה"ב להתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו. בליכוד מעריכים כי ברקע הציוץ של דנון יש מחלוקות פנים מפלגתיות ארוכות שהתחדשו בחודשים האחרונים סביב פרשת הליכוד העולמי, ורצון של דנון להביך את נתניהו בתוך מפלגתו

בווידאו: נתניהו מברך את ביידן והאריס - מצפה לעבוד יחד/צילום: לע"מ

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון, ניסה להבהיר הבוקר (חמישי) את הציוץ מעורר הסערה שפירסם אתמול בקריאה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו. ‏בראיון לגל"צ דנון אמר: "לא ניסחתי את הציוץ, אבל אני לוקח אחריות עליו. בחירת המילים לא הייתה מוצלחת, אך אני עומד מאחורי המסר. הציוץ לא תואם עם רה"מ או יריביו".

בליכוד מעריכים כי ברקע הציוץ של דנון יש מחלוקות פנים מפלגתיות ארוכות יומין שהתחדשו בחודשים האחרונים סביב פרשת הליכוד העולמי, ורצון של דנון להביך את נתניהו בתוך מפלגתו.

דנון שימש שגריר ישראל באו"ם עד אוגוסט האחרון, ובנובמבר הוא נבחר לתפקיד יו"ר הליכוד העולמי - בניגוד לעמדת נתניהו וכן בניגוד לצווים שיפוטיים של בתי הדין של התנועה שניסו למנוע את הבחירות. הפרשה עוררה דרישות ותביעות להדחתו של דנון מהתנועה, ואתמול בית הדין של הליכוד קיבל את התנצלותו של דנון ונסיון ההדחה ירד מהפרק.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון במהלך ריאיון ברעננה. 28 ביולי 2020. AP
"בחירת המילים לא הייתה מוצלחת". דנון/AP

כמה שעות אחרי ההחלטה, דנון צייץ את הציוץ שנועד, לפי הערכה של בכירים בליכוד, להביך את נתניהו בתוך מפלגתו ולהדגיש את העובדה שביידן טרם התקשר לנתניהו. במקביל, לקראת הבחירות, דנון דרש מנתניהו לקיים פריימריז בליכוד כדי שיוכל להיכנס לרשימה לכנסת. גורמים בליכוד העריכו כי הציוץ עשוי להיות גם "נקמה על כך שלא התקיימו פריימריז, וגם מסר לנתניהו - שדנון עדיין באזור".

לפי החלטת בית הדין של הליכוד, דנון אמור להתפטר מתפקיד יו"ר הליכוד העולמי עד שבוע הבא, ובחירות חדשות צפויות להיערך בעוד כשבועיים. דנון הגיע באחרונה להסכמות עם ח"כ מיקי זוהר, שהיה המתמודד העיקרי מולו על התפקיד, וככל הנראה זוהר לא יתמודד מחדש על התפקיד ודנון יהיה מועמד יחיד בבחירות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully