וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בהודו: יותר מ-200 נעדרים, עשרות לכודים במנהרה

10.2.2021 / 14:32

עד כה הצליחו המחלצים לחלץ 32 גופות של נספים בשטפונות בהימלאיה. חשש לחיי הלכודים במנהרה המוצפת, שכוחות החילוץ נתקלים בקושי רב להיכנס אליה. רחפן שהוכנס לא הצליח לאתר סימן לבני אדם. במשטרת הגבול הביעו חשש שהלכודים נמצאים בסכנת היפותרמיה. "לא יודעים מה לעשות"

בווידאו: חשש לחייהם 150 איש אחרי שקרחון בהרי ההימלאיה קרס וגרם לשיטפונות/מתוך טוויטר, עריכה: עמית שמחה

צוותי חילוץ הכניסו רחפן לתוך מנהרה בהרי ההימלאיה בהודו בחיפושיהם אחרי 35 פועלי בניין, שלפי החשש נלכדו שם מאז שפרצי מים והריסות שטפו עמק באזור ביום ראשון - כך אמרו היום (רביעי) גורמים רשמיים. 204 איש עדיין מוגדרים נעדרים אחרי שהמים הציפו את הסכר ההידרו-אלקטרי של "טפובן וישנאגד" ואת הסכר הקטן יותר רישיגנגה.

עד עכשיו הצליחו המחלצים להשיב 32 גופות ממרגלות ההרים וממורד הזרם של נהר הדהוליגנגה, לפי המשטרה במדינת אוטראקהאנד. המחלצים מתמקדים בחילוץ אנשים התקועים במנהרה המוצפת המחוברת למיזם ההידרו-אלקטרי, והם משתמשים במחפרים כבדים לפינוי מים ופסולת.

פעולות לחילוץ לכודים במנהרה שקרסה בצפון הודו אחרי קריסת הקרחון, 8 בפברואר 2021. רויטרס
משתמשים במחפרים כבדים לפינוי מים ופסולת. פעולות החילוץ בהודו/רויטרס

"נכנסנו למנהרה, אבל לא הצלחנו לעבור יותר מ-120 מטר. יש מים עד התקרה", אמר מפקד המשטרה, אשוק קומאר. דובר משטרת הגבול ההודו-טיבטי, המעורבת במאמצי החילוץ, אמר כי יש חשש שהלכודים נמצאים בסכנת היפותרמיה.

אחד הגורמים אמר כי הרחפן, שהיה מצויד בחמש מצלמות, הוכנס לחלק קצר של התעלה אתמול והיום, אבל לא הצליח לאתר סימן לבני אדם - חיים או מתים.

"אנחנו לא יודעים מה עוד יש לעשות", אמרה דיפה צ'אוהאן, אחותו של פטמינדר בישט, מפקח שהיה עם הפועלים באתר. הצוותים פינו יותר מ-70 מטר של בוץ שחסם את הכניסה למנהרה, אבל יש לפחות 80 מטרים נוספים עד ההגעה לאזור שבו לפי ההערכות לכודים הפועלים.

שיטפונות בצפון הודו אחרי שקרחון בהרי ההימלאיה קרס, 7 בפברואר 2021. רויטרס
השטפונות לאחר קריסת הקרחון בהימלאיה, השבוע/רויטרס

בתחילה השיטפונות הקשים נקשרו לקריסה של קרחון במחוז ננדה דווי והתפרקותו בעמק, אך מדענים אומרים כי סביר יותר שהייתה זו מפולת שנוצרה בעקבות המסת שלגים שהובילה לשיטפונות. צוות של מומחים שנשלח לאזור לגלות מה גרם לשיטפונות בהרים בעלי הרגישות האקולוגית צפוי להגיש את הדוח שלו עד לסוף השבוע.

באזור אחר בעמק, מסוקים חילקו חבילות מזון ותושבי הכפר התקינו אומגה לאורך הנהר כדי להעביר את האספקה ל-13 הכפרים בהרים שנותקו מגישה בעקבות האסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully