וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרחון בהימלאיה קרס בצפון הודו, חשש לחייהם של 150 איש

7.2.2021 / 10:35

התפרקות הקרחון הובילה לשיטפונות במדינת אוטראקהאנד, ותושבים נקראו להתפנות מבתיהם. הקריסה הובילה לעלייה מהירה במי נהר הניזון מהקרחונים, והוא סחף עמו כל מה שעמד בדרכו

בווידאו: חשש לחייהם 150 איש אחרי שקרחון בהרי ההימלאיה קרס וגרם לשיטפונות/מתוך טוויטר, עריכה: עמית שמחה

הרשויות בהודו חוששות לחייהם של מאה עד 150 איש אחרי שקרחון בהרי ההימלאיה קרס היום (ראשון) וגרם לשיטפונות במדינת אוטראקהאנד. בעקבות זאת, עלתה רמת הכוננות באזורים רבים במדינה שבצפון הודו.

הקריסה הובילה לעלייה מהירה של מי נהר המוזן מהקרחונים, והשיטפונות פרצו סכר באזור וסחפו עמם כל מה שעמד בדרך. המשטרה במחוז צ'מולי, שבו ממוקם הסכר, קראה לתושבים להתפנות במהירות האפשרית.

אחד התושבים סיפר כי ראה "קיר" של אבק, סלעים ומים כשמפולת השלגים ירדה לעבר הנהר שבעמק. "זה קרה מהר מאוד, לא היה זמן להזהיר אף אחד", סיפר סנג'אי סינג ראנה. "הרגשתי שאפילו אנחנו עומדים להיסחף".

התושבים חוששים כי עובדים בתחנת כוח הידראולית נסחפו בשיטפון, בנוסף לתושבי כפרים ששוטטו ליד הנהר בחיפושים אחרי עצים להסקה או שרעו את העדרים שלהם. "אין לנו מושג כמה אנשים נעדרים", אמר ראנה.

שיטפונות בצפון הודו אחרי שקרחון בהרי ההימלאיה קרס, 7 בפברואר 2021. רויטרס
סחף את כל מה שנקרה בדרכו. הנהר עולה על גדותיו אחרי קריסת הקרחון/רויטרס

ראש הממשלה נרנדרה מודי אמר כי הוא עוקב מקרוב אחרי המצב, וכי המדינה "מתפללת" למען שלומם של המקומיים. הממשלה אמרה כי חיל האוויר של הודו ערוך לסיוע למבצעי החילוץ, ושר הפנים אמית שאה אמר כי צוותי תגובה לאסונות מוטסים לאזור. גם המדינה השכנה אוטר פרדאש, המאוכלסת ביותר בהודו, העלתה את הכוננות באזורים הסמוכים לנהר.

שיטפונות בצפון הודו אחרי שקרחון בהרי ההימלאיה קרס, 7 בפברואר 2021. רויטרס
חיל האוויר אמור לסייע במאמצים. השיטפונות בצפון הודו/רויטרס

אוטראקהאנד שבהרי ההימלאיה נוטה לשיטפונות ומפולות. ביוני 2013 קרוב ל-6,000 איש מתו אחרי שגשמים עזים גרמו לשיטפונות הרסניים. האסון היום כונה על ידי התקשורת ההודית "צונאמי של ההימלאיה", אחרי שבתים, מבנים, כבישים וגשרים נקברו תחת הבוץ והסלעים.

אומה בהרטי, לשעבר השרה למשאבי מים ובכירה במפלגתו של מודי, מתחה ביקורת על בניית תחנת הכוח באזור שבו התרחש האסון. לדבריה, בעת שהייתה שרה היא דרשה שלא ייבנו מיזמים באזור בשל הרגישות הרבה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully