וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות רכביהם של שני רופאים פלסטינים מרמב"ם נופצו: "כאב ובושה"

10.2.2021 / 9:07

שני המתמחים, שעובדים בבית החולים בחיפה במשך שנים רבות, הגישו תלונה במשטרה. הרכבים, שנשאו לוחיות רישוי של הרשות הפלסטינית, חנו בחניון פתוח סמוך לתחנת הרכבת בבת גלים. קולגה שחנה בצמוד: "באוטו שלי לא נגעו, לי יש לוחית ישראלית"

שמשה מנופצת בחלון רכבו של רופא פלסטיני בבית החולים רמב"ם חיפה. -, אתר רשמי
השמשה המנופצת באחד הרכבים/אתר רשמי, -

שני רופאים מתמחים פלסטינים מבית החולים רמב"ם שבחיפה שבו לרכביהם בסוף יום שני וגילו שחלונות המכוניות נופצו. השניים, שעובדים ומשתלמים בבית החולים מזה מספר שנים ומשולבים בפעילות מצילת חיים במחלקות, הגישו תלונה למשטרה.

הרכבים שנשאו לוחיות רישוי של הרשות הפלסטינית, חנו בחניון פתוח סמוך לתחנת רכבת בת-גלים. לאחד הרופאים, בן 29, נודע על האירוע כשקיבל תמונה ששלח לו חבר שגילה כך את שתי המכוניות. מהנהלת רמב"ם נמסר כי היא מגנה בכל תוקף את המקרה ואת הפגיעה המכוונת ברכוש של רופאים שעושים ימים כלילות בהצלת חיי אדם וכי הנושא הועבר לחקירת משטרת ישראל.

בית חולים רמב"ם, חיפה, 23 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"פגיעה מכוונת ברופאים שעושים ימים כלילות להצלת חיי אדם". רמב"ם/ראובן קסטרו

"באוטו שלי שחנה ממש בצמוד לא נגעו", סיפר עמיתו של אחד מהם במחלקת ניתוחי לב, ד"ר תום פרידמן בפוסט שפירסם בפייסבוק, "המכנה המשותף לשתי המכוניות שפגעו בהן הוא לוחית רישוי פלסטינית. כשהוא התקשר אלי לספר לי, חוץ מכאב ובושה שחשתי לא היה לי הרבה מה לומר. אחר כך זה גם תורגם לכעס שלא הרפה. בינתיים הוא היה צריך לחזור לרשות ולתקן את הנזק כי פה אין לו ביטוח".

פרופ' גיל בולוטין, מנהל המחלקה לניתוחי לב, בה הוא מתמחה סיפר כי "הרופא עצמו לא יכול היה לגשת למכוניות כי היה בתורנות ביחידה לטיפול נמרץ שלנו וטיפל ממש באותו זמן בחולים". הוא הוסיף כי "הוא לקח את זה קשה מאד. אבל הוא מאד שמח על הגיבוי של הצוות ושל רמב"ם וכבר חזר לעבודה כרגיל, כרגע הוא שוב בתורנות".

"זה מזעזע, לקח לי זמן קצר בלבד להבין שמדובר בפשע שנאה", סיפר פרופ' בולוטין, "צריך לזכור שרמב"ם כמו הרבה בתי חולים בארץ הוא מקום שמוכיח שאפשר לחיות ולעבוד יחד, רופאים ישראלים מוסלמים, נוצרים, דרוזים ויהודים, וגם ישראלים לצד רופאים מהרשות הפלסטינית, ממש כמו החולים עצמם. אנחנו עובדים כאן בתוך בועה של שפיות ואז כשהמופרעות של העולם נכנסת לעולמנו זה מטלטל וכמו שיש פשעי שנאה נגד יהודים אז לצערי אנחנו נוכחים בפשעי שנאה נגד פלסטינים".

"פגיעה ברופאי מדינת ישראל באשר הם"

"אני מזועזע מהשנאה הזו שספגו רופאים שעוזרים לכל אדם באשר הוא", אמר פרופ' יהודה אולמן, יו"ר ועד רופאי בית החולים רמב"ם, "המקצוע שלנו הרופאים הוא מקצוע על-מגזרי, על-עדתי ועל-לאומי והרופאים מהרשות הפלסטינית עובדים איתנו הישראלים כתף אל כתף והם בשר מבשרנו ופגיעה בהם משמעותה פגיעה ברופאי מדינת ישראל באשר הם. אני סמוך ובטוח שקב"ט בית החולים והמשטרה ישיגו את המבצעים והם יובאו לדין וישלמו על מעשיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully