וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו בתל אביב נגד אלימות כלפי נשים: "לא מוכנים שהמצב יימשך"

9.2.2021 / 22:11

המפגינים הגיעו לרחבת מוזיאון תל אביב וערכו "טקס ריפוי" בעקבות מותה של דיאנה דדבייב, שנורתה למוות על ידי בעלה אמיר רז. "אם היו 25 נרצחים בפיגוע אכזרי, מיד ממשלת ישראל הייתה מתכנסת. כאן הדם נשפך", מחתה אחותה של מיכל סלע

בווידאו: עשרות מפגינות נגד אלימות כלפי נשים בתל אביב/צילום: ספיר לוי

עשרות הפגינו הערב (שלישי) ברחבת מוזיאון תל אביב נגד אלימות כלפי נשים בעקבות מותה של דיאנה דדבייב, שנורתה למוות על ידי בעלה. המוחים ערכו "טקס ריפוי", ובאירוע נאמו קרוביהן של שתי נשים שנרצחו על ידי בעלן - אסקדר סימנך, אחותה של סיפראש אינעלם, ונאור שובל, בנה של אביטל רוקח.

"כל מקרה של נרצחת פותח את הפצע ומציף אותי ואת המשפחה", סיפרה לוואלה! NEWS לילי בן עמי, יו"ר פורום מיכל סלה ואחותה של מיכל סלה. "אנחנו נמצאים בגאות ריגשית. הגענו לבית הוריה של דיאנה לנחם אותם בשבעה וזה היה מאוד קשה. תמכנו בהם, אנחנו יודעים מה עובר עליהם".

"האירוע הזה מאוד מרגש, שאכפת לנשים וגברים והם לא מוכנים שהמצב הגרוע הזה יימשך. כל שבועיים בממוצע נרצחת אישה בישראל. תדמיינו שהיו 25 נרצחים בפיגוע אכזרי, מיד ממשלת ישראל הייתה מתכנסת ונוקטת בצעדים. לעומת זאת, כאן הדם נשפך", הוסיפה.

הפגנה נגד אלימות כלפי נשים. מרים אלסטר, פלאש 90
"אירוע מרגש". ההפגנה בתל אביב, הערב/פלאש 90, מרים אלסטר

בן עמי דרשה להקים פורום למניעת מקרי הרצח הבאים של נשים. "אני רוצה לראות את ראש הממשלה מכנס את מיטב המוחות, יש הרבה דברים שאפשר לעשות ואנחנו עושים את זה בפורום של מיכל סלה", אמרה. "בסוף מדובר בדפוס וכשזה דפוס אפשר גם למנוע, זה התחום היחיד שאין בו מניעה. טרור, תאונת דרכים, ובתחום הזה כל הפתרונות הם בדיעבד לאחר שהאישה כבר עוברת אלימות. זה התחום היחיד שאת הקורבן אנחנו צריכים להסתיר כדי להציל את החיים שלה".

לדבריה, "פנתה אליי אישה שעברה אלימות מצד בן זוגה, הוא כבר ישב על זה בכלא והשתחרר ולמרות זאת ממשיך לאיים ולהטריד אותה כל הזמן. המשטרה ביקשה ממנה להיכנס למקלט כדי להגן עליה, אם טרוריסט היה מטריד ומאיים עליה היו עוצרים אותו, ופה היא נדרשת להסתתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully