וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב הביקורת: מח"ש טייחה חקירה נגד ניצבת שנחשדה במרמה והפרת אמונים

9.2.2021 / 19:20

הנציב רוזן מתח ביקורת חריפה על חקירתה של גילה גזיאל לפני כשנתיים. היא נחשדה בקידום הנחות במכירת דירות לבכירים במשטרה, אך ראשת מח"ש החליטה לסגור את התיק ולהעבירו למחלקת המשמעת - והניצבת בדימוס פרשה ללא העמדה לדין. "לא ניתן להסכים עם ההתנהלות"

בווידאו: שר המשפטים והיועמ"ש מציגים את הרפורמה במח"ש/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) טייחה את תיק החקירה בעניינה של ניצב בדימוס גילה גזיאל - כך עלה מבדיקת נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, בעקבות תלונה שהגיש עו"ד פיני פישלר. לפני כשנתיים גזיאל נחשדה בעבירות שונות של מרמה והפרת אמונים, אך במח"ש סגרו את התיק - והניצבת לשעבר לא הועמדה אף לדין משמעתי.

גזיאל שימשה במשטרה בתפקידה האחרון כראש משאבי אנוש. היא נחקרה במח"ש בדצמבר 2018 בעקבות ממצאים חמורים שמצא מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, לאחר תלונה נוספת שהגיש עו"ד פישלר. בבדיקת המבקר עלה כי גזיאל ידעה שפקודיה היטו מכרזים להפקת אירועים, דוגמת הפרידה מהמפכ"ל יוחנן דנינו ב-2015. בחקירת מח"ש עלה גם חשד שהייתה מעורבת במתן הנחות ניכרות לבכירי משטרה ברכישת דירות בשכונת רמות בירושלים, על אף שלא היו זכאים להן.

למרות החשדות החמורים, החליטה ראשת מח"ש קרן בר מנחם לגנוז את התיק ולהעבירו למחלקת המשמעת במשטרה. גזיאל לא הועמדה לדין משמעתי. לבסוף, היא סיימה את שירותה במשטרה בתחילת שנת 2019 ויצאה לגמלאות, מבלי מלתת את הדין על התנהלותה.

ניצב גילה גזיאל ראש אגף משאבי אנוש במשטרת ישראל. ראובן קסטרו
יצאה לגמלאות ללא העמדה לדין. גזיאל/ראובן קסטרו

השופט בדימוס רוזן כתב לעו"ד פישלר כי "תלונתך מעלה, על פני הדברים, התנהלות חמורה לכאורה של הגורמים הבכירים ביותר במשטרת ישראל, ומעוררת שאלות שראוי לבחון אותן בזהירות רבה. בתלונתך שבנדון הצגת מסמך ממנו עולה, לשיטתך, כי מחלקת משמעת במשטרת ישראל הנחתה את מח"ש שלא להעביר לה חומרי חקירה שאספה האחרונה בעניין מעורבותה של ניצב גזיאל בפרשת מנהלת המגורים של המשטרה, מאחר שאין בכוונתה לנקוט בשום צעד משמעתי או פיקודי בעניינה של ניצב גזיאל".

לאחר שערך בדיקה מעמיקה של הנושא, אמר כי "עולה כי פרקליטה במח"ש הורתה לסגור את התיק מח"ש מבלי להעביר חומרים ממנו למחלקת משמעת במשטרה". הוא מתח ביקורת חריפה על הארגון: "לאחר זאת, יועמ"ש המשטרה מעדכנת את מח"ש כי הוחלט שלא לנקוט בצעדים משמעתיים, כאמור, ומח"ש, לכאורה, מחרישה ושוקטת במקומה. לא ניתן להסכים עם ההתנהלות הנטענת".

"הדברים היו עשויים להסתיים אחרת, לו מח"ש הייתה עוקבת אחר יישום המלצותיה למחלקת משמעת, לרבות אחר יישום החלטת הגניזה, החלטה שפירושה נקיטה בצעדים משמעתיים נגד ניצב גזיאל", כתב. הוא ציין כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא על מנת למנוע מקרה דומה בעתיד. "המלצתי ליועץ המשפטי לממשלה לעגן בהנחיותיו חובת מעקב ופיקוח של מח"ש אחר יישום המלצותיה על ידי מחלקת משמעת, ובמקביל לעגן בהנחיות מחייבות חובתה של מחלקת משמעת לעדכן את מח"ש אודות אופן יישום ההמלצות הניתנות על ידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully