וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט קבע: משפט ההדחה השני של טראמפ חוקתי ויש להמשיך אותו

עודכן לאחרונה: 10.2.2021 / 7:40

ברוב של 56 סנאטורים, בהם שישה סנאטורים רפובליקנים, אישר הסנאט את המשך קיום המשפט. לפי דיווח, טראמפ זעם על תפקוד צוות ההגנה שלו במהלך ההליך. הנשיא לשעבר מואשם בהסתה להתקוממות בקונגרס, ואם יורשע לא יוכל להתמודד על משרה ציבורית בעתיד

בווידאו: משפט ההדחה השני של טראמפ בסנאט/צילום: רויטרס

הסנאט האמריקני הצביע הלילה (רביעי) בעד המשך משפט ההדחה של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, וקבע כי הוא חוקתי על פי החוקה האמריקנית. 56 סנאטורים הצביעו בעד, בהם שישה סנאטורים רפובליקנים, ו-44 הצביעו נגד. המשפט יימשך מחר.

למרות זאת, הסיכוי של טראמפ להיות מורשע באשמת הסתה להתקוממות שאירעה בקפיטול ב-6 בינואר היא קלושה. זאת, לאור הערכות שמרבית הרפובליקנים יתנגדו וימנעו מהדמוקרטים את רוב שני השלישים הדרושים להם לשם הרשעתו, שתמנע ממנו להתמודד בעתיד על משרה ציבורית נוספת.

המשפט נפתח בהצהרות הפתיחה של צוות התביעה, שכללו הצגת סרטון וידאו בו נראה הנשיא לשעבר מעט לפני ההסתערות על מבנה הקפיטול בוושינגטון ב-6 בינואר, ואת קריאתו לנאמניו "להילחם" עבורו. המשך הסרטון הציג את ההסתערות האלימה של ההמון על הקונגרס, שהובילה למותם של חמישה בני אדם, בהם שוטר, בעת שחברי הקונגרס הצביעו על אישור הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות.

הסנאט מצביע כי משפט ההדחה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חוקתי. 9 בפברואר 2021. רויטרס
הסנאט מאשר את חוקתיות משפט ההדחה, הלילה/רויטרס

צוות ההגנה של טראמפ התקשה במהלך ההליך, ועורך דינו, ברוס קסטור, נשא דברי פתיחה מבולבלים בהם טען כי יש לבטל את המשפט וכי ההליך אינו חוקתי. עורך דין נוסף מטעם הנשיא לשעבר, דיוויד שון, הזהיר כי המשך קיום המשפט עלול להוביל לאלימות נוספת, ואמר כי המשפט עלול "לקרוע את המדינה".

לפי דיווח ב-CNN, טראמפ לא היה מרוצה מתפקודו של צוות ההגנה שלו, ובמיוחד מדברי הפתיחה שנשא קסטור. שני גורמים המעורים בנושא ציינו שהנשיא לשעבר זעם על קסטור ועל טיעוניו בעת שצפה במשפט בטלוויזיה. צוות ההגנה הנוכחי של טראמפ גויס לפני קצת יותר משבוע, לאחר שהקודם עזב.

עוד בוואלה!

שבוע לפני המשפט בסנאט: צוות ההגנה של טראמפ מתחלף

לכתבה המלאה

טראמפ הוא הנשיא הראשון אי-פעם שעומד למשפט אחרי תום כהונתו, והראשון שהגיע פעמיים למעמד זה. לפני שנה, הוא זוכה על ידי הרוב הרפובליקני בסנאט במשפט ההדחה על פרשת אוקראינה-גייט. בחודש שעבר הצביע בית הנבחרים פעם נוספת בעד הדחתו, וקיבל תמיכה מצד עשרה רפובליקנים. כמה סנאטורים רפובליקנים צפויים לתמוך בהרשעתו בעת ההצבעה בתום המשפט, אך הדמוקרטים, ששולטים בסנאט בזכות הקול שובר השוויון של סגנית הנשיא, קמלה האריס, זקוקים ל-17 קולות רפובליקנים.

עורך הדין ברוס קסטור, שמייצג את נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במשפט ההדחה השני שלו בסנאט, במהלך נאומו. 9 בפברואר 2021. רויטרס
טראמפ זעם על תפקודו במשפט. עורך דינו של הנשיא לשעבר, ברוס קסטור/רויטרס
משפט ההדחה השני של טראמפ בסנאט 9 בפברואר 2021. רויטרס
משפט ההדחה של טראמפ בסנאט, הלילה/רויטרס

בהצהרה שמסרו בערב המשפט, עורכי דינו של הנשיא לשעבר אמרו כי מסמכים של ה-FBI מראים כי המהומות תוכננו ימים מראש, ולכן טראמפ לא היה זה שעודד את האלימות. עוד טענו שהמשפט אינו חוקתי מאחר שטראמפ כבר אינו בתפקיד ועתה הוא אזרח פרטי. בנוסף לכך, הם תקפו את התובעים במשפט - נציגים דמוקרטים מבית הנבחרים - על הדרך שבה הציגו את נאומו של טראמפ לתומכיו לפני ההסתערות. הם תיארו זאת בתור "חוסר כנות אינטלקטואלית וריקנות עובדתית".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מחוץ לבית הלבן, 12 בינואר 2021. AP
הראשון שעומד למשפט לאחר כהונתו. טראמפ/AP

בתגובה, מנהלי משפט ההדחה הדמוקרטים שבו על הטענה כי טראמפ "בגד בעם האמריקני". בהצהרה שמסרו בתגובה לעורכי הדין של הנשיא לשעבר, אמרו התובעים כי "הסתתו להתקוממות נגד ממשלת ארצות הברית - ששיבשה את העברת השלטון החלקה - היא הפשע החוקתי החמור ביותר שבוצע אי-פעם על ידי נשיא כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully