וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: טראמפ לא צריך לקבל תדרוכי מידע מודיעיני מסווג

נשיא ארה"ב סבור כי על רקע "התנהגותו הבלתי יציבה" של טראמפ אין לאפשר לו לקבל תדרוכי מודיעין. זאת, בניגוד למקובל עם נשיאי עבר. גורם בכיר בממשל ביידן עדכן כי הנשיא לשעבר בנתיים לא הגיש בקשה לתדרוכים. "הוא עלול להיות פגיע באופן חריג מול שחקנים עם כוונות רעות"

בווידאו: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ שלו/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סבור כי אין לתדרך את הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בנוגע למידע מודיעני מסווג. זאת, בניגוד לנשיאי העבר, שיכלו באופן מסורתי לבקש ולקבל תדרוכים לאחר שכבר עזבו את הבית הלבן. ביידן ייחס את דבריו ל"התנהגות הבלתי יציבה" של טראמפ, אך הדגיש כי זאת "ללא קשר להתקוממות" שהתרחשה בקפיטול.

בראיון שהעניק אתמול (שישי) לרשת CBS, ביידן אמר כי הוא "מעדיף שלא לנחש בקול רם", כשנשאל מה הוא חושש שיקרה אם טראמפ ימשיך לקבל את התדרוכים. "אני פשוט חושב שאין צורך שהוא יקבל אותם. איזה ערך יש בלתת לו תדרוך מודיעיני? איזו השפעה יש לו בכלל, מלבד העובדה שהוא עלול לפלוט משהו?", הנשיא הוסיף.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ בוושינגטון  4 בפברואר 2021. רויטרס
"טראמפ לא כשיר". הנשיא ביידן/רויטרס

בניגוד לעמדתו של ביידן, דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה ל-CNN בחמישי האחרון כי "קהילת המודיעין תומכת בבקשות לתדרוכים מודיעניים על ידי נשיאים לשעבר, ותבחן כל בקשה נכנסת, כפי שהם תמיד עשו". אם כי גורם בכיר בממשל ביידן, שלדבריו טראמפ לא הגיש עד כה בקשה לתדרוכים, הבהיר שישנן דרכים רבות בהן ניתן להציג מידע מודיעיני.

בעודו בתפקיד, טראמפ היה ידוע בכך שהוא לא קרא באופן קבוע או מלא את התדרוך הנשיאותי היומי, שהינו סיכום סודי ביותר של סודות לאומיים. הוא תודרך בעל פה פעמיים או שלוש בשבוע על ידי נציגי המודיעין.

סגנית מנהל המודיעין הלאומי לשעבר, סו גורדון, שהתפטרה לאחר שנתיים בתפקיד בממשל טראמפ, אמרה בחודש שעבר בתגובה למהומות שפרצו בקפיטול שטראמפ "עלול להיות פגיע בצורה בלתי רגילה מול שחקנים רעים עם כוונה רעה". בשנת 2019 לאחר התפטרותה של גורדון, שעבדה במודיעין יותר מ-30 שנה, היא תיארה כי התגובה השגרתית ביותר של טראמפ לתדרוכים היתה לפקפק בכל מה שנאמר לו.

ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן, בתדריך ראשון לעיתונאים, 21 ינואר 2021. רויטרס
"קהילת המודיעין תבחן כל בקשה לתדרוכים". ג'ן סאקי/רויטרס

בנוסף, ביידן סירב בריאיון להגיד אם היה מצביע להרשעת טראמפ במשפט ההדחה שיתקיים בשבוע הבא בסנאט, אם הוא היה עדיין סנאטור מכהן. "תראו, רצתי כמו משוגע כדי להביס אותו כי חשבתי שהוא לא היה כשיר להיות נשיא. צפיתי במה שכולם צפו, מה קרה כשהצוות ההוא פלש לקונגרס של ארצות הברית. אבל אני לא בסנאט עכשיו. אתן לסנאט לעשות את ההחלטה הזאת".

"אני אומר את זה כבר במשך יותר משנה, טראמפ לא כשיר לשרת. הוא אחד מהנשיאים הכי חסרי יכולת בהיסטוריה של ארצות הברית של אמריקה", ביידן הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully