וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים שביקרו בווהאן: "לא סביר שהקורונה דלפה ממעבדה"

משלחת ארגון הבריאות העולמי סיימה את ביקורה בעיר שבה זוהה הנגיף לראשונה, ואמרה כי הוא ככל הנראה עבר מבעל חיים. עם זאת, המומחים הבהירו כי הבנת תמונת המגיפה לא השתנתה דרמטית

בווידאו: משלחת ארגון הבריאות העולמי קובעת שלא סביר שהקורונה דלפה ממעבדה/צילום: רויטרס

האפשרות שנגיף הקורונה דלף ממעבדה בסין "לא סבירה באופן קיצוני", והוא ככל הנראה עבר לבני אדם דרך בעל חיים - כך אמר היום (שלישי) מומחה בארגון הבריאות העולמי, לאחר סיום ביקור המשלחת של הארגון בעיר ווהאן. פטר בן אמברק, מומחה לבטיחות מזון ומחלות בעלי חיים, אמר כי אין צורך למחקר נוסף של התיאוריה הזאת.

לדבריו, ייתכן שהנגיף עבר דרך מזון קפוא, ויש צורך בהמשך חקירת הנושא. סין דוחפת את הרעיון הזה והכריזה שוב ושוב על איתור שרידי הנגיף במזון קפוא מיובא. זאת בעוד שהיא דחתה את האפשרות שהוא דלף מהמכון לווירולוגיה בווהאן, שבו יש דגימות רבות של נגיפים, ומשם התפשט בעיר שבה זוהה לראשונה. מאז פרוץ המגיפה, סין קידמה תיאוריות קונספירציה על כך שהווירוס נוצר במקום אחר, ואף הובא לשטחה בתור נשק ביולוגי אמריקני.

"אנחנו יודעים שהנגיף יכול לשרוד בתנאים שנמצאו בסביבות הקרות והקפואות האלו, אבל אנחנו לא באמת מבינים אם הנגיף יכול לעבור לבני אדם או באילו תנאים", אמר בתדרוך לעיתונאים. אמברק הוסיף כי המקור של הנגיף עשוי להיות בקרב עטלפים, אך לא סביר שהם היו בווהאן. הוא אמר כי החוקרים בחנו אם הנגיף התפשט מוקדם יותר מהידוע, וכי יש צורך בדגימות גם לטובת המחקר הנוסף.

פטר בן אמברק, חבר משלחת ארגון הבריאות העולמי לעיר ווהאן, במסיבת עיתונאים במלון בעיר, 9 בפברואר 2021. רויטרס
לא שולל את האפשרות שהנגיף עבר דרך מזון קפוא. בן אמברק, היום/רויטרס

בנוסף למכון לווירולוגיה בעיר שמרכז סין, צוות המומחים של ארגון הבריאות העולמי ביקר בין היתר בבתי חולים, מכוני מחקר ובשוק שבו זוהה המקרה הראשון. אמברק הדגיש במהלך מסיבת עיתונאים שכונסה במלון בעיר כי החקירה לא שינתה דרמטית את התמונה סביב ביחס להתפרצות.

הביקור של צוות המומחים הבינלאומי, שהחל בתום שבועיים של בידוד מאז הגעתם לעיר ב-14 בינואר, התאפשר רק אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן בין הארגון לבין סין, בעקבות לחץ בינלאומי ובייג'ינג פיקחה מקרוב אחריהם כשהיא מתנגדת לקיום חקירה עצמאית לחלוטין על מקורות הנגיף, שגבה את חייהם של יותר מ-2.2 מיליון איש ברחבי העולם בתוך כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully