וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית סינית שדיווחה מווהאן על הקורונה נשלחה למאסר

28.12.2020 / 10:30

בית משפט גזר 4 שנות מאסר על ז'אנג ז'האן, שהורשעה ב"גרימת צרות ובעיות" אחרי שסיפרה ממקור ראשון על בתי החולים העמוסים והרחובות הנטושים בתחילת המגיפה

בווידאו: שנה להתפרצות הקורונה בווהאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עיתונאית סינית נשלחה היום (שני) לארבע שנות מאסר אחרי שדיווחה על התפרצות נגיף הקורונה בעיר ווהאן על "יצירת מריבות וצרות". ז'אנג ז'האן, בת 37, היא אחת מכמה אנשים שסיפרו ממקור ראשון על בתי החולים הצפופים ורחובות ריקים, וציירו תמונה עגומה יותר של המגיפה מאשר הנרטיב הרשמי.

"סביר להניח שנערער", אמר לרויטרס עורך דינה, רן קוואניו. "ז'אנג מאמינה שהיא נרדפת על שמימשה את חופש הביטוי שלה", אמר לפני גזר הדין שניתן על ידי בית משפט בפודונג, פרבר של שנגחאי. המשטרה תגברה את האבטחה מחוץ לבית המשפט, אך חלק מתומכיה של העיתונאים הגיעו בכל זאת.

אדם על כיסא גלגלים, שהגיע ממרכז המדינה כדי להביע תמיכה בז'אנג, נוצרית כמוהו, כתב את שמה על כרזה לפני ששוטרים ליוו אותו מהמקום. גורמי ביטחון בבית המשפט אמרו כי לעיתונאים זרים לא ניתנה גישה לדיון "בשל המגיפה".

סין צנזרה את מבקריה מבית בתחילת המגיפה, וחושפי שחיתויות, כמו רופאים, הוזהרו. התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית נתנה קרדיט להנהגה של הנשיא שי ג'ינפינג על ריסון המגיפה.

עיתונאית סינית שדיווחה על הקורונה בווהאן ונכלאה לארבע שנים. -, אתר רשמי
הרגיזה את השלטונות בסין. העיתונאית ז'אנג ז'האן/אתר רשמי, -

ז'אנג, עורכת דין לשעבר, הגיעה לווהאן ב -1 בפברואר מביתה בשנגחאי. קטעי הווידיאו הקצרים שלה שהועלו ליוטיוב כללו ריאיונות עם תושבים, פרשנות ותיעודים של משרפה, תחנות רכבת, בתי חולים ומעבדת הווירוסים של ווהאן.

לפי מסמכי בית המשפט שהגיעו לרויטרס. היא נעצרה באמצע מאי, והחלה בשביתת רעב בסוף יוני. עורכי דינה אמרו לבית המשפט כי המשטרה קשרה את ידיה והאכילה אותה בכפיה דרך בצינור. היא סבלה מכאבי ראש, סחרחורת, כאבי בטן, לחץ דם נמוך וזיהום בגרון. עורך דינה אמר כי הבקשות לבית המשפט לשחרר את אותה בערבות לפני המשפט ולשדר את המשפט בשידור חי נדחו.

אזרחים-עיתונאים אחרים שנעלמו מאז פרוץ המגיפה כוללים את פאנג בין, צ'ן קיושי ולי ז'הואה. עד כה לא ידוע מה עלה בגורלו של פנג, ואילו לי צץ מחדש בסרטון שפורסם ביוטיוב באפריל ואמר כי הוא הוכנס בכוח לבידוד, בעוד שצ'ן נמצא תחת פיקוח ולא דיבר בפומבי אף ששוחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully