וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי 3 בקבוצת סיכון, פחות מחלקם באוכלוסייה: תמותה מקורונה במגזר החרדי

9.2.2021 / 13:12

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 549 חרדים שחלו בקורונה מתו מאז פרוץ המגיפה. מדובר באחוז נמוך יותר משיעור החרדים באוכלוסייה בישראל, אך פי שלושה מהתמותה בקבוצת הגיל של בני 65 ומעלה במגזר הכללי. ולמרות ההפרות ההמוניות, התחלואה במגזר נמצאת בירידה משמעותית

בווידאו: אש אומר שישקלו צעדים משפטיים נגד מפיצי פייק ניוז על חיסונים/צילום: לע"מ

549 חרדים שחלו בקורונה מתו מאז פרוץ המגיפה, שהם 10% משיעור התמותה הכללי - כך עולה מנתוני דסק החרדים ב"מגן ישראל", מערך המאבק בקורונה של משרד הבריאות. מדובר באחוז נמוך יותר משיעור החרדים באוכלוסייה בישראל, העומד על 13%. כמו כן, מספרם של החרדים חולי הקורונה שמתו כתוצאה מהנגיף גבוה פי שלושה מהתמותה במגזר הכללי בקרב גילאי 65 ומעלה - המוגדרים כקבוצת הסיכון לתחלואה.

בשבוע האחרון בלבד מתו 22 חרדים מנגיף הקורונה. מני חדד, מנהל מטה ההסברה במשרד הבריאות למגזר החרדי, אמר כי "אנחנו כבר חודש בקצב של בין 25 ל-30 מתים חרדים בשבוע, והפעם גם הגילאים צעירים יותר. אם הציבור לא יתעשת ויגיע להתחסן - אנחנו נראה את המספרים מטפסים".

לדבריו, "אלו שעסקו בהכחשת קיומו של הנגיף כבר לא מדברים על זה לנוכח הנתונים והם כעת עסוקים בהפצת פייק נגד החיסונים".

בחורים חרדים בישיבת עטרת שלמה בתקופת הקורונה, מודיעין עילית. 24 באוגוסט 2020. יוסי זליגר, פלאש 90, פלאש 90
שיפור משמעותי בתחלואה. בחורים חרדים בישיבת עטרת שלמה/פלאש 90, יוסי זליגר, פלאש 90

לפי הנתונים, התחלואה במגזר החרדי נמצאת בירידה משמעותית. זאת, למרות ההפרות ההמוניות של הנחיות הקורונה. כך למשל, ישנם 67 חולים במצב אנוש, לעומת 76 במצב דומה לפני שבוע. 77 חולים במצב קשה, לעומת 78 בשבוע שעבר; 23 חולים במצב בינוני לעומת 42 ו-60 במצב קל לעומת 112 בשבוע שעבר.

סך כל המאושפזים החרדים עומד על 227, לעומת 308 בשבוע שעבר וסך החולים הפעילים עומד על 16,323 איש - לעומת מספר גבוה בהרבה בשבוע שעבר - 20,599 חולים פעילים.

בדסק החרדי במשרד הבריאות חוששים לקראת פורים, אז מאות אלפים מתכנסים לקריאת מגילה בבתי הכנסת, טישים נערכים בחצרות האדמו"רים וסעודות חג בחיק המשפחה והחברים. לדברי חדד, "התחלואה בירידה אך אסור להיכנס לאופוריה. פורים הוא חג שעלול להוות נקודת זמן משמעותית ביחס להדבקה".

עוד בוואלה!

אתם לא מבינים את החרדים. ופה מתחילה הבעיה

לכתבה המלאה

ירידה בתחלואה במגזר החרדי

  • חולים פעילים: ירידה של 4,276 מאז השבוע שעבר
  • מאושפזים חרדים: ירידה של 81 מאז השבוע שעבר
  • מאושפזים במצב אנוש: ירידה של 9 חולים מהשבוע שעבר
  • מאושפזים במצב קשה: ירידה של 2 חולים מהשבוע שעבר
  • חולים במצב בינוני: ירידה של 19 חולים מהשבוע שעבר
הלווית הרב חיים מאיר וואזנר בבני ברק 7 פברואר 2021. איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
"אסור להיכנס לאופוריה". התקהלות בניגוד להנחיות בהלווית רב בבני ברק, השבוע/אתר רשמי, איתן אלחדז/TPS

בתוך כך, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, קיים היום תדרוך לתקשורת החרדית, בו התייחס לפרסום הדיווחים הכוזבים בעניין החיסונים ולהפרות ההמוניות של תקנות הקורונה במגזר. "נשקול צעדים משפטיים נגד מפיצי פייק ניוז על החיסונים", אמר אש.

לדבריו, "מצב התחלואה בירידה אך עדיין גבוה ומדאיג. הלב כואב לראות את התמונות של ההפרות המוניות בהלוויות כי הלוויות האלה יביאו לעוד הלוויות. צריך לחשוב עוד על המעשים האלה. אנחנו עומדים בפתחו של חודש אדר אבל השנה צריך לשמוח אחרת. אנחנו זוכרים בכאב רב מה שקרה בחברה החרדית בשנה שעברה עם ההתפרצות של התחלואה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully