וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המודיעין של איראן: חפרפרת בכוחות הביטחון סייעה לחיסול פחריזאדה

9.2.2021 / 12:19

השר אמר כי מי שביצע את ההכנות הראשונות להתנקשות היה איש הכוחות המזוינים. הוא לא פירט מעבר לכך, אך אמר כי משרדו לא יכול לפקח על כוחות הביטחון. בטהראן האשימו את ישראל בהתנקשות והבטיחו נקמה. השר הזהיר: "עשויים לפתח נשק גרעיני ללא הסרת הסנקציות"

בווידאו: מבצע החיסון לקורונה עם "ספוטניק 5" באיראן/צילום: רויטרס

חבר בכוחות הביטחון של איראן חשוד במעורבות בחיסולו של מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה - כך אמר אתמול (שני) שר המודיעין במדינה. "מי שביצע את ההכנות הראשונות להתנקשות היה איש הכוחות המזוינים", אמר מחמוד עלווי בריאיון לטלוויזיה הממלכתית, מבלי לפרט. לדבריו, לא ייתכן שמשרד המודיעין "יפקח על הכוחות המזוינים".

עלווי אף הזהיר כי טהראן עשויה להיאלץ לפתח נשק גרעיני אם הסנקציות המערביות לא יוסרו מעליה. ב-1990 הוציא המנהיג העליון עלי חמינאי פתווה האוסרת על פיתוח נשק גרעיני, אך שר המודיעין אמר כי "אם הם ידחפו את איראן לכיוון הזה, זאת לא תהיה אשמתה של איראן אלא אשמתם". עם זאת, הוא הדגיש כי לאיראן אין כוונה להתקדם בדרך זו "בנסיבות הנוכחיות".

ארונו של מוחסן פחריזאדה בהלוויה בטהראן, איראן, 30 בנובמבר 2020. רויטרס
חוסל בעת שנסעה עם מאבטחיו. הלוויית פחריזאדה בטהראן, נובמבר/רויטרס

פחריזאדה נסע בכביש מהיר מחוץ לבירה טהראן עם אבטחה ב-27 בנובמבר, ומת מירי של מכונת ירייה. לטענת הרשויות באיראן, פחריזאדה שימש סגן שר במשרד ההגנה ופעל בנושא "הגנה גרעינית".

משמרות המהפכה אמרו כי בחיסול של פחריזאדה נעשה שימוש בכלי נשק שהופעל מרחוק בידי לוויין תוך שימוש ב"בינה מלאכותית".

איראן מאשימה את ישראל בחיסול של מי שלפי ההערכות עמד בראש תכנית הגרעין הצבאית שלה, שאת קיומה היא מכחישה, והבטיחה נקמה. בישראל לא הגיבו באופן רשמי להאשמות.

בדצמבר אמר גורם איראני בכיר כי נעצרו כמה חשודים במעורבות בחיסול. "האם הציונים היו יכולים לעשות זאת ללא שיתוף פעולה, למשל, של השירותים האמריקניים או אחרים? בטוח שלא", אמר חוסיין אמיר עבדאללהי, יועצו של יו"ר הפרלמנט האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully