וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי העניק עיטור צבאי לפחריזאדה: "מגן המהפכה האסלאמית"

מפקד צבא איראן מסר את "מסדר הניצחון" למשפחתו של מדען הגרעין הבכיר, שחוסל בפעולה המיוחסת לישראל באזור טהראן. על האות הייתה חתימתו של המנהיג העליון

בווידאו: דגל ישראל ושלט "תודה למוסד" בטהראן/מתוך טוויטר

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי העניק היום (ראשון) עיטור צבאי למדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה, שחוסל בחודש שעבר במתקפה מתוחכמת שלטענת טהראן הייתה מעשה ידי ישראל. במשטר מבטיחים לנקום על מותו של מי שתואר על ידי המערב בתור אבי תכנית הגרעין הצבאית, שהיא מכחישה שאי-פעם קידמה אחת כזו.

ערוץ הטלוויזיה הרשמי דיווח כי מפקד הצבא, גנרל מוחמד בגרי, העניק את "מסדר הניצחון", ועליו חתימתו של חמינאי, למשפחתו של פחריזאדה. "העיטור הזה נועד למגני המהפכה האסלאמית והשלמות הטריטוריאלית והעצמאות של איראן", אמר בגרי. הוא הוסיף כי זה העיטור הרם ביותר שניתן על הכרה לתרומה לוגיסטית ותמיכה בצבא.

לאחר החיסול של פחריזאדה בחודש שעבר, שר ההגנה של איראן התייחס אליו בתור סגנו וכראש הארגון לחידושים ומחקר הגנתיים במשרד, שהתמקד ב"הגנה גרעינית".

ארונו של מוחסן פחריזאדה בהלוויה בטהראן, איראן, 30 בנובמבר 2020. רויטרס
חוסל במתקפה מורכבת. הלוויית פחריזאדה בטהראן, בחודש שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה איראן על מעצרים ראשונים במסגרת חקירת ההתנקשות, שבה לטענתה הייתה מעורבת האופוזיציה האיראנית הגולה. לפי הגרסה האחרונה, שהשמיע סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדאווי, פחריזאדה חוסל בפעולה שנשלטה מרחוק באמצעות בינה מלאכותית ומכונת ירייה, שהייתה מאויישת "במערכת שליטה לוויינית חכמה". זאת בניגוד לטענות שנשמעו בהתחלה על חמושים שפתחו באש לעבר מכוניתו של פחריזאדה.

מאז החיסול, ארצות הברית וישראל העלו את הכוננות מחשש לנקמה איראנית. בשבוע שעבר נשלחו שני מפציצים אמריקניים למזרח התיכון על מנת לשלוח מסר לאיראן. בוושינגטון נערכים לתגובה אפשרית דרך המיליציות השיעיות בעיראק, גם לקראת יום השנה לחיסול של קאסם סולימאני בבגדאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully