וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי השטח ממשיכים לגרום נזקים לשדות ולרכוש: "מסכנים את עצמם ואת המטיילים"

8.2.2021 / 22:09

חקלאים רבים סובלים מהנזק של רכבי השטח, שרומסים ופוגעים ביבולים. שוטרים, יחד עם לוחמי משמר הגבול, רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית מגידו, פתחו במבצע אכיפה בניסיון למגר את התופעה. 31 דוחות חולקו, ובין הנהגים נתפסו שני נערים ללא רישיון

בווידאו: הנזקים שגורמים נהגי הכלים המוטוריים לשדות/דוברות המשטרה

נהגי רכבי שטח גורמים נזקים לשדות בשטחים הפתוחים בצפון, ובעקבות התופעה נערך ביום שבת האחרון מבצע אכיפה בניסיון למגר את התופעה. את המבצע ערכו שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול, בשיתוף רשות הטבע והגנים, מועצה אזורית מגידו, הסיירת הירוקה והשומר החדש. המבצע כוון לנהגים הנוהגים ברכבי שטח ונכנסים לשטחים חקלאיים, נוהגים בפראות, פוגעים ביבולים החקלאיים, ובנהיגתם מסכנים אף את המטיילים ואת עצמם.

הפעילות התמקדה בתופעת הנהיגה בשדות חקלאיים ברכבי שטח מסוגים שונים - טרקטורונים, אופנועים, ג'יפים ו-RZR. במשטרה ציינו כי "הנהגים, בעיקר חובבי האקסטרים, נכנסים לשטחים חקלאיים מעובדים תוך כדי נהיגה פרועה, גורמים להרס היבול, חורצים חריצים באדמה ומחריבים את הצומח, חותכים גדרות ופורצים שערים במטרה למצוא מסלול שטרם נסעו בו".

הנזקים שגורמים נהגי הכלים המוטוריים לשדות. דוברות משטרת ישראל
המבצע של המשטרה כוון לנהגים הנוהגים ברכבי שטח ונכנסים לשטחים חקלאים/דוברות משטרת ישראל

חקלאים במקומות רבים בצפון סובלים מהתופעה. לדברי סער רמון מקיבוץ גלעד, "נהגים נכנסים לשדות ורומסים אותם, נוהגים בפראות ומסכנים מטיילים וגורמים נזק כבד לרכוש". לאחרונה נחתכו כ-50 מטר מגדר מתכת סביב מאגר מים, ואנשים מגיעים למקום שהפך לאתר טיולים. רמון ציין כי לפני כשנה כבר טבע מטייל במאגר המים וחקלאים הם שהצילו אותו, אבל הוא הביע את חששו מפני אסון שיקרה בשל ההרס לו גרמו המטיילים.

בנוסף לכך, לאחרונה נראו נהגים של רכבי שטח נוסעים על האנדרטה ביער מגידו שהוקמה לזכר חללי התנועה הקיבוצית. תושבי האזור אף מתריעים מפני הסכנה כי מטיילים או ספורטאים שרצים בשטחים הפתוחים יפגעו על ידי אחד הנהגים. לפני כשנה נפצע באורח בינוני חייל בחופשה שרץ בשטח ליד מגידו ונדרס על ידי נהג טרקטורון, שנמלט לאחר מכן.

רכב שטח על האנדרטה לחללי התנועה הקיבוצית ביער מגידו. ביטחון מגידו, אתר רשמי
רייזר על האנדרטה לחללי התנועה הקיבוצית./אתר רשמי, ביטחון מגידו
הנזקים שגורמים נהגי הכלים המוטוריים לשדות. "ביטחון מגידו", אתר רשמי
"נהגים נכנסים לשדות ורומסים אותם, נוהגים בפראות ומסכנים מטיילים"/אתר רשמי, "ביטחון מגידו"

עוד ציינו במשטרה כי "אותם נהגים, לרוב, נוהגים ללא רישיונות נהיגה, ללא קשתות התהפכות על הטרקטורונים, ומרימים גלגל תוך כדי חציית כביש ראשי. מעבר לנזקים החמורים שהם גורמים לשדות החקלאיים בנהיגתם הבריונית, הם מסכנים את עצמם ואת שאר המטיילים".

במסגרת מבצע האכיפה נבדקו כ-150 רכבי שטח, וניתנו 31 דוחות תנועה לנהגים שנהגו בצורה בריונית ומסכנת חיים. שני נערים בני 15-13 נתפסו לאחר שלא הוציאו רישיון מעולם ונהגו על טרקטורון ו-RZR.

כמו כן, שני רכבי שטח הושבתו ונגררו למתקן משטרתי ולשלושה נהגים נאסר השימוש ברכבי השטח למשך 30 ימים. במהלך הפעילות רחפן משטרה שהופעל במקום תיעד עבירות של נהגים, ובהמשך ישלחו לאותם עבריינים דוחות תנועה.

הנזקים שגורמים נהגי הכלים המוטוריים לשדות. "ביטחון מגידו", אתר רשמי
קיימת ירידה בהיקף הפשיעה החקלאית בישראל. נזקים בשדה/אתר רשמי, "ביטחון מגידו"

במשטרה אמרו כי פעילות זו, יחד עם פעילויות נוספות ובמקביל לפריסה הרחבה של שוטרי משמר הגבול בגזרה הכפרית תוך שילוב של מודיעין ואמצעים טכנולוגיים, מובילה להמשך הירידות בנתוני הפשיעה החקלאית. מדובר בירידות שמחזקות את המגמה שנמשכת מזה שנים ארוכות, של ירידות משמעותיות בהיקף הפשיעה החקלאית בישראל.

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית, מסר כי: "המועצה מובילה יחד עם המשטרה, מג"ב, קק"ל, רט"ג, השומר החדש, סיירת ירוקה ומתנדבים רבים מיישובי המועצה מערכה נחושה ועקבית נגד הרס שטחי החקלאות וערכי הנוף. נמשיך ביתר שאת במגוון פעילויות, כולל בפעילות חינוך והסברה יחד עם רשויות שכנות, וגם ביצירת אזורים סגורים לתנועה והפעלת חוק עזר ייחודי למגידו. מאמין ששילוב כל האמצעים ישפר את המצב המאתגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully