וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי פרייס: "לא נגיע לחסינות עדר, גם אם כל האוכלוסייה שיכולה תתחסן"

7.2.2021 / 13:11

ראש שירותי בריאות הציבור של משרד הבריאות אמרה בדיון בוועדת החוקה כי "לפני כמה חודשים הגבול היה ב-800 חולים קשים, עכשיו יוצאים מסגר עם כאלף, ואנחנו מחפשים את האיזונים במדדים". עוד אמרה כי "5% לא יקבלו הגנה מלאה ובגילים המבוגרים זה אולי עומד על 90%"

בווידאו: אלרעי פרייס אומרת שלא נגיע לחסינות עדר/צילום: ערוץ הכנסת

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה היום (ראשון) כי "כל דבר שאנחנו פותחים, כל דבר שאנחנו משחררים - יעלה את מקדם ההדבקה. אנחנו כמדינה חייבים לדעת שכל דבר בא על חשבון האחר". בדיון בוועדת החוקה על אישור הארכת תקנות הממשלה אמרה אלרעי פרייס כי: "לפני כמה חודשים הגבול היה ב-800 חולים קשים, כשאנחנו יוצאים מסגר כעת בפחות מאלף, זה מטורף, ואנחנו מחפשים את האיזונים במדדים".

אלרעי פרייס הוסיפה כי "בקונסטלציה של כמה שבועות של סגר אני לא יכולה לומר שהוא נכשל כאשר הוא הוריד את מקדם ההדבקה מ-1.3 ל-0.99. בחברה החרדית מקדם ההדבקה עומד על 0.9, בחברה הכללית-1.05 ובחברה הערבית- 1.01." בנוסף אמרה כי "אנחנו מנסים למצוא מתווה שייתן מענה ל-80% מהיישובים בארץ שהם כתומים או אדומים".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי פרייס במהלך ועדת הכלכלה 25 בינאור 2020. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"לא רוצים להגיע לעשרות אלפי מאומתים ואלפי חולים קשים". אלרעי פרייס/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

עוד הוסיפה ד"ר אלרעי פרייס כי "אם לא היה סגר שלישי, גם אם הייתה בו היענות חלקית, היה עכשיו הרבה יותר גרוע, וזה מה שמדאיג ביציאה עכשיו. אם אנחנו לא רוצים להגיע לעשרות אלפי מאומתים ואלפי חולים קשים, מתווה היציאה צריך להיות זהיר, אחראי ואיטי. לא נגיע לחסינות עדר בישראל, ברגע שיש לנו 2.5 מיליון ילדים שלא יכולים להתחסן כנראה שלא נגיע לחסינות עדר גם אם כל האוכלוסייה שיכולה, תתחסן. לפי המחקר של פייזר החיסון יעיל ב-95%, זה אומר ש-5% לא יקבלו הגנה מלאה ובגילים המבוגרים זה אולי עומד על 90%".

ד"ר אשר שלמון, ראש המחלקה הבינלאומית במשרד הבריאות, בוועדת החוקה: "כל עוד הממשלה עומדת על דעתה והאנשים שמגיעים לישראל, צריכים להיכנס לבידוד במלונית, אנחנו צריכים להגביל את מספר הנכנסים ל-600 ביום בלבד. כן נאפשר בימים הקרובים הגעה של פי שלושה מאשר היום. עדיין לא תהיה תנועה חופשית החוצה מישראל כי ברור שמי שיוצא צריך לחזור". ד"ר אלרעי פרייס הוסיפה כי חשוב לזכור ש "הווריאנט האנגלי שעומד היום כבר על 80% מהדגימות הדגים מה קורה כשנכנס משהו מחו"ל ונעשים ניסיונות לבלימה של הווריאנט הדרום אפריקאי והברזילאי".

ח"כ יעקב אשר הגיב לדבריה של ד"ר אלרעי פרייס והציע לשקול שינוי או קיצור בזמן הבידוד לחוזרים מחו"ל: "זה יכול לקחת עוד חודש, חודשיים או חצי שנה שבה יהיו וריאנטים ולאורך ימים. אם היה אפשר לקחת את הבידוד מחו"ל, שיהיה שונה מזה של מי שהיה בוודאות ליד חולה, וללכת על המינימום כדי להיות בטוח שלא חודר וריאנט לארץ. אולי אם יעשו בדיקה אחרי ארבעה ימים זה יספיק במקום אחרי עשרה".

מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, 20 בינואר 2021. AP
מתחם חיסונים בגבעתיים/AP

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,624 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר חולים המאומתים בישראל ל-686,774. אתמול התקבלו תוצאות עבור 28,852 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים. בנוסף מנתוני משרד החינוך עולה כי בין 60%-50% קיבלו חיסון ראשון.

מספר החולים הפעילים הוא 71,596. בבתי החולים מאושפזים 1,786 חולים, מתוכם 302 מונשמים ו-1,110 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,074 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, 17 מהם ביממה האחרונה.

לפי דוח אמ"ן שפורסם היום, בשבועות הקרובים צפויה עליה חדה בתחלואה, בגלל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי. עוד נכתב בדוח כי ישראל יוצאת מהסגר השלישי כשהתחלואה גבוהה מאוד - שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים ממשיכים להיות גבוהים, וזאת על אף שיש ירידה מסוימת במספר החולים הקשים בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה בישראל תחת תנאי הסגר כמעט חוצה שוב את 1- חציית רף זה משקפת מצב שבו כל חולה מדביק יותר מאדם אחד, ומכאן שהתחלואה תיוותר גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully