וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: נחזור לקיים את הסכם הגרעין רק אם ארה"ב תסיר את הסנקציות

7.2.2021 / 12:04

מנהיג איראן דחה את האפשרות שטהראן תבטל את הצעדים שנקטה מאז שממשל טראמפ פרש מההסכם, ואמר כי על הממשל של ביידן לבטל קודם כל את הסנקציות. "לאחר שנוודא שכל הסנקציות הוסרו, נחזור לציות מלא", אמר חמינאי, שציין כי זו עמדתה "הסופית והבלתי-הפיכה" של איראן

בווידאו: חמינאי מבהיר שאיראן תקיים את הסכם הגרעין, רק אם ארה"ב תסיר את הסנקציות/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (ראשון) כי על ארצות הברית לבטל את כל הסנקציות שהטילה עליה, אם וושינגטון רוצה שטהראן תבטל את האצת תכנית הגרעין. חמינאי הדגיש כי זאת עמדתה "הסופית והבלתי-הפיכה" של הרפובליקה האסלאמית.

"איראן מילאה את כל התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין של 2015, לא ארצות הברית ושלוש מדינות אירופיות. אם הן רוצות שאיראן תחזור לקיים את התחייבויותיה, על ארצות הברית להסיר את כל הסנקציות תחילה", אמר חמינאי, שנפגש עם אנשי חיל האוויר. "לאחר שנוודא שכל הסנקציות הוסרו, נחזור לציות מלא".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 7 בפברואר 2021. פארס, אתר רשמי
"איראן מילאה את כל התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין". חמינאי, היום/אתר רשמי, פארס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, אמר כי אם טהראן תשוב לקיים את ההגבלות שנכפו עליה במסגרת העסקה עם המעצמות, וושינגטון תלך בעקבותיה ותשתמש בזה כבסיס להסכם רחב יותר שאמור לכלול גם את תכנית הטילים של איראן ואת הפעילות שלה באזור. באיראן מסרבים לכך.

נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והחזיר את הסנקציות עליה כחלק ממדיניות "הלחץ המקסימלי". איראן הפרה בהדרגה את התחייבויותיה, כמו הגבלות על מאגר האורניום שלה ורמת ההעשרה שלו, אך היא טוענת שהיא יכולה לבטל אותן במהירות בתנאי שהסנקציות יוסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully