וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו נגד נתניהו בירושלים וקיסריה: "אובדן שליטה מוחלט"

עודכן לאחרונה: 6.2.2021 / 23:10

מול מעון רה"מ בבירה ובסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה מחו אלפים, בשבוע ה-33 ברציפות. המוחים הגיעו לבלפור בשתי תהלוכות - מגשר המיתרים וממזרח העיר. "הסבים והסבתות שלנו כבר שילמו בחייהם על מחדלי נתניהו", אמרו חלק מהמפגינים. "ההחלטות מתקבלות משיקולים פוליטיים"

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו והשחיתות השלטונית זה השבוע ה-33/צילום: הדגלים השחורים

אלפי בני אדם מפגינים הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית. המחאה נערכת זה השבוע ה-33 ברציפות. ההפגנות המרכזיות מתרחשות מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שם מפגינים כ-1,500 בני אדם, ובסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה, שם מפגינים מאות בני אדם. לפני ההפגנות, מחו מאות בני אדם בצמתים, גשרים ומחלפים ברחבי הארץ.

אחד מממובילי המחאה, תת-אלוף במילואים אסף אגמון מארגון "אין מצב", נפצע בעימותים בבלפור. לדברי התנועה, הוא הותקף בעת שהמשטרה חסמה את אחת היציאות מכיכר פריז כדי למנוע צעדה.

מחאה נגד השחיתות, מול מעןן ראש הממשלה נתניהו, בלפור, ירושלים, 6 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"נתניהו חייב ללכת". אלפי מפגינים בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

מתנועת הצעירים "קומי ישראל" נמסר כי "יותר מ-5,000 ישראלים, שהם הסבים והסבתות של כולנו, כבר שילמו בחייהם על מחדלי נתניהו בניהול הקורונה. אחרי שמנע אכיפה בריכוזי התחלואה ודאג אישית לייבא את כל המוטציות האפשריות לארץ, הוא עסוק עכשיו בלהכניס כהניסטים וחסידי תורת הגזע לכנסת, למען הישרדותו האישית".

ב"דגלים השחורים" תקפו כי "שוב הוכח כי ההחלטות בעיניין הקורונה מתקבלות אך ורק על בסיס שיקולים פוליטיים בלתי ענייניים. הדבר היחיד העומד לנגד עיניו של נתניהו הוא הפחד מאימת הדין ועל הדרך חוקי יסוד מבוזים פעם אחר פעם ואזרחי ישראל נרמסים. נציין ולא נשכח את 5,000 מתי הקורונה במה שלימים יוגדר כאסון הלאומי החמור בתולדותינו. נתניהו חייב ללכת".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר לקראת ההפגנות כי "ישראל באבדן שליטה מוחלט ונתניהו כורת ברית עם כהניסטים ערב משפטו. אין קו אדום שהאיש לא יחצה כדי להימלט מהדין". לדברי התנועה, "מעל 5,000 מתים מהמגיפה, אבדן אמון וכלכלה קורסת לא מותירים מקום לספק - ביבי אשם במחדל והדם על ידיו. חייבים להציל את המדינה מהמושחת".

מחאה נגד השחיתות, מול מעןן ראש הממשלה נתניהו, בלפור, ירושלים, 6 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"החלטות לא ענייניות". מוחים נגד ראש הממשלה בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל
מחאה נגד השחיתות, מול מעןן ראש הממשלה נתניהו, בלפור, ירושלים, 6 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הסבים והסבתות שלנו כבר שילמו בחייהם". מוחים נגד ראש הממשלה בבלפור, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני ההפגנה בבירה התקיימו שתי צעדות מחאה, משני מוקדים שונים, לעבר אזור מעון ראש הממשלה. צעדה אחת יצאה כמדי שבוע מגשר המיתרים, והצעדה השנייה יצאה מהכפר סילוואן הסמוך לעיר העתיקה. את הצעדה במזרח העיר ארגנה תנועת "שלום עכשיו", בשיתוף ארגונים ופעילי מחאה ופלסטינים תושבי השכונה, "במחאה נגד גירושן הצפוי של עשרות משפחות על ידי מתנחלים", כך נמסר מהתנועה.

מתנועת "שלום עכשיו" נמסר לקראת ההפגנה והצעדה מסילוואן לבלפור כי "לא נשתוק כשהממשלה מסייעת לארגוני מתנחלים לנהל, בחסות חוק מפלה, מאבק גזעני להעיף משפחות פלסטיניות מבתיהן במטרה 'לייהד' את מזרח ירושלים". בתנועה הוסיפו כי "זו מחאה על צדק, שוויון ומוסר, וקו ישיר עובר בין השחיתות בסילוואן לבין השחיתות בבלפור. כשהשכנים שלנו בסכנת גירוש, חובתנו להתייצב ולמנוע זאת".

מחאת הדגלים השחורים נגד שחיתות ראש הממשלה,גשר בית ינאי, 6 בפברואר 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מוחים נגד ראש הממשלה בגשר בית ינאי, שבכביש החוץ/אתר רשמי, הדגלים השחורים

בקיסריה, הפגינו פעילי התנועה לאיכות השלטון יחד עם מוחים נוספים בסמוך למוזיאון ראלי בקיסריה, משם יצאו גם לצעדה לכיוון ביתו הפרטי של נתניהו. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "ביום שני הקרוב יעמוד נתניהו למשפט ויגיב על כתבי האישום נגדו. הסיטואציה בה הוא ממשיך לכהן במקביל כראש ממשלה בלתי מתקבלת על הדעת - לא נתרגל אליה ולא נסכים לנרמל אותה".

בתנועה הוסיפו כי "לנאשם בפלילים אין קשב או יכולת לנהל מדינה והוא מוכיח זאת כבר תקופה ארוכה - יום יום, שעה שעה - בעיצומו של המשבר הגדול בתולדותינו. אם הוא מאמין בחפותו - עליו להתפנות לענייניו אישיים אלו ולהוכיח זאת בבית המשפט כאחד האדם, מבלי לקחת מדינה שלמה כבת ערובה בינתיים".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, נאם במקביל מול מפגינים בתל אביב, ואמר "השחיתות היא איום קיומי אסטרטגי על קיומה של מדינת ישראל, כך אימפריות קרסו בעבר". הפעילה החברתית ניצן ויסברג, שנאמה אף היא בתל אביב, אמרה כי "אין מדינה בלי אמון, זה הדבק שלנו כחברה".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

מחאת הדגלים השחורים נגד שחיתות ראש הממשלה,הגשר הרומי בית שאן, 6 בפברואר 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
"אין קו אדום שהאיש לא יחצה כדי להימלט מהדין". מפגינים בבית שאן, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully