וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: המשטרה חסמה מפגינים בדרכם לבלפור במכת"זית

אלפים הפגינו נגד ראש הממשלה זה השבוע ה-32 ברציפות מול מעון רה"מ בבירה, בכיכר הבימה בת"א ובסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. לפי המשטרה, המפגינים ניסו לפרק מחסום ופגעו בשוטר בפניו. שניים נעצרו. מפגינים טוענים כי נשרטו מסכין ששימשה שוטרים לפגיעה במיצגים

בווידאו: מאות מפגינים נגד נתניהו בירושלים/צילום: ניב אהרונסון

אלפים הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, בשלושה מוקדים - מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בכיכר הבימה בתל אביב וסמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה. את ההפגנות המרכזיות הקדימו מאות הפגנות קטנות בצמתים, מחלפים וגשרים ברחבי הארץ. זהו השבוע ה-32 ברציפות למחאה.

במהלך הערב מאות מהמפגינים בבירה צעדו מגשר המיתרים לעבר מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, לצעדת מחאה על מחדלי הקורונה, בדרישה להקים ועדת חקירה להתנהלות הממשלה וגניזת הפרוטוקולים של דיוני קבינט הקורונה ל-30 שנים. הצעדה עברה גם ברחוב הפורצים בעיר, שם נמצא בית אחר שבבעלות משפחת נתניהו. המשטרה חסמה את הצועדים באמצעות מכת"זית, ושניים מהם נעצרו. מנגד, מפגינים טוענים כי נשרטו מסכין בה השתמש אחד השוטרים כדי להרוס מיצג של צוללת מתנפחת.

מהמשטרה נמסר כי בעת שצעדו מאות ממשתתפי המחאה מכיוון גשר המיתרים, בחרו חלקם להפר את הסדר תוך אלימות ועימותים עם כוחות המשטרה. בין היתר, ביקשו הצועדים לפרוץ את חסימת המשטרה סמוך לבית הנשיא שם תוך אלימות ויידוי חפצים לעבר השוטרים, וניסיונות להעביר את המייצגים אותם נושאים החלה הפרת סדר במהלכה הותקף קצין משטרה ונפצע בפניו.

הפגנת הדגלים השחורים כיכר הבימה, ת״א, 30 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"קטסטרופה בריאותית וכלכלית". מפגינים נגד נתניהו בכיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו

במהלך הפרת הסדר, נאלצו השוטרים לפעול לפיזור המפגינים תוך שימוש באמצעים להשבת הסדר במקום. במהלך הערב נעצרו על ידי המשטרה שני חשודים בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים.

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר כי "משטרת ירושלים חלשה מול נערי גבעות וחרדים וחזקה מול מפגינים דמוקרטים שמעל חצי שנה מוחים למופת. כך מתנהלת משטרה פוליטית אלימה בשירות נאשם בפלילים שאין קו אדום שהיא לא תחצה כדי לחבל במחאה". עוד מסרו כי "מצער שבמקום לטפל בפשיעה, המשטרה עסוקה באלימות ובתפירת תיקים למפגינים שומרי חוק".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 23 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מפגינים מול מעון רה"מ, הערב/ראובן קסטרו

בעקבות העימותים נמסר מתנועת הצעירים "קומי ישראל" כי "נתניהו שוב מפעיל את משטרת ישראל על מנת לדכא את המחאה נגדו כי הוא מריח את סופו הפוליטי. מצער מאד שבמקום לטפל בפשיעה האמיתית משטרת ישראל עסוקה באלימות משולחת רסן נגד מפגינים שומרי חוק. מוטב שבמקום להפיץ שקרים המשטרה תטפל בפשיעה בחברה הערבית".

גם פעילות ופעילי "אין מצב", השתתפו בהפגנה המרכזית בבלפור בצמוד למאהל המחאה שהוקם לפני כשבעה חודשים. מהתנועה נמסר כי "מספר קורבנות הקורונה ממשיך לעלות וחייהם של אלפים נגדעים בשל ממשלה חלשה שאינה מתפקדת, ואינה מתמודדת באופן מקצועי עם המגיפה עבור אזרחיה".

יותר מ-2,000 איש התאספו ברחבת הבימה ועוד מוסיפים להגיע להפגנה על מחדלי משבר הקורונה, שקמה שוורצמן פתחה את הערב ואחריה דוברים נוספים. לסיכום הערב אמרה שורצמן כי "מעל 4700 מתים במדינת אי עם שער כניסה אחד הם לא גזירת גורל, אלא ניהול כושל של מנהיג שלא רואה את טובת האזרח לנגד עיניו".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה״מ, בלפור ירושלים 30 בינואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"התחלנו עם הצוללות, ונמשיך במאבק הזה". הצעדה סמוך לגשר המיתרים בי-ם, הערב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בקיסריה הפגינו כאלף בני אדם, כשיו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא נאם בהפגנה, וסיפר על הדיון שהתקיים השבוע בבג"צ הצוללות. "השופטים היו מאוד קשובים והכירו את החומר על בוריו - מה שנתן תחושה טובה. אני לא נביא אבל מאוד מקווה שלאור השאלות הקשות ששאלו השופטים את המדינה - נקבל צווים על תנאי".

"עוד הוכח השבוע שנתניהו קיבל מתנה אסורה מבן דודו - גם היועמ"ש הבין זאת לבסוף", המשיך שרגא בדבריו. "המתת שנתניהו קיבל בפרשת הצוללות הוא מתת מתמשך. הוא קיבל סכום שקרוב ל-25 מיליון שקל, והיועמ"ש לא רואה את המתנה. לא להאמין. אני מאוד מקווה שהשופטים ראו את התמורה, ושנוכל לחגוג בשבוע הבא צווים על תנאי בפרשת המניות והצוללות".

הפגנת הדגלים השחורים כיכר הבימה, ת״א, 30 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"דורשים ועדת חקירה". מפגינים נגד נתניהו בכיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "בשיאה של קטסטרופה בריאותית וכלכלית, הנאשם לוקח את ישראל כבת ערובה כדי לדחות את משפטו ומתרפס בפני החרדים, 'השותפים הטבעיים'". לדברי התנועה, "במקום לנהל את המשבר, הוא מאריך את הסגר ומציג 'תכנית כלכלית' שתכליתה שוחד לבוחרים".

"אנו נמשיך להפגין עד שהערכים של נבחרי ונבחרות הציבור יהיו כאלה המשרתים את הציבור. אין לנו יותר רצון בנבחרים אשר משרתים רק את עצמם", נמסר מפעילי "אין מצב". "מגיפת הקורונה חשפה ממשלה וראש ממשלה שאינם משרתים את הציבור, שחלקו משלם בחייו".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה״מ, בלפור ירושלים 30 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"נמשיך להפגין עד שנבחרי הציבור ישרתו את הציבור". אלפי מפגינים בכיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים כיכר הבימה, ת״א, 30 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"שני מיליון אזרחים מתחת לקו העוני". אלפי מפגינים בכיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו

חברי "חקירה עכשיו" הצטרפו לדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית נוספת, גם בנושא הניהול הכושל והשערורייתי של משבר הקורונה. "אנו פועלים תמיד למען חקר האמת וכחלק מכך גם לחקירה מידית של כל פרשת שחיתות שמשפיעה על כולנו". הם הוסיפו כי "התחלנו עם הצוללות, ונמשיך במאבק הזה ולא נעצור אותו עד שתוקם ועדת חקירה ממלכתית בנושא".

"שני מיליון אזרחים מתחת לקו העוני, גרעון שיא של 200 מיליארד שקלים, יותר מ-600 אלף מובטלים, עשרות אלפי עסקים סגורים, אלפי מעונות יום ומוסדות חינוכיים אחרים שובקים חיים ונתניהו אורז את הכול בעטיפת צלופן מתקתקה של החיסונים", אמר פעיל המחאה רועי פלג. "נדרוש מהיועמ"ש להקים ועדת חקירה ממלכתית לכישלון ניהול משבר הקורונה, ויפה שעה אחת קודם".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

צעדת מפגינים נגד נתניהו בקיסריה. 30 בינואר 2021. יואב איתיאל, אתר רשמי
צעדת מפגינים נגד נתניהו בקיסריה, הערב/אתר רשמי, יואב איתיאל

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

הפגנת הדגלים השחורים כיכר הבימה, ת״א, 30 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ההפגנה בכיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully